-
Bonamassa doet het om zijn amps gewoon knoerthard te kunnen zetten zonder zichzelf en het publiek doof te spelen. En de plaatsing van het scherm heeft ook een invloed op de sound in de mic en ook voor de rest van de band. Z'n sound word omhoog geprojecteerd waardoor die de ruimte (van het podium) veel meer vult en hij zichzelf dus overal beter hoort. Een soort van uber-beamblocker dus.
-
Ik heb al een 3m speakercable van Planetwaves thuis. En ik had er vroeger zelfs van 9m van Yellow Cab.
En ik vind een attenuator ook de grootste zever dat er is. Op laag volume met zo'n ding goed geluid? Niet dus.
Zet ik hem liever stil en geef bas en hoog bij.
MS
-
Ik heb 10 meter speakerskabels ivm grote podia en cabs die niet of achter het podium moeten staan :D.
-
lange kabels als ze maar dik genoeg zijn is niks mis mee, ik maakte onlangs een paar 11 meter kabels voor de zangset.
had nog een flinke klos liggen: 0,007 ohm/m en 0,07 nF/m.. who cares?
-
Met speakerkabels is het wel zo dat de inwendige weerstand belangrijk is waarbij de impedantie als uitgangspunt werkt samen met het vermogen van de versterker. Er zijn van die schema's op het net te vinden waarbij een minimale dikte van de aders wordt aangeraden.
Hoe langer en dunner de kabel, hoe hoger de capaciteit van de kabel. En dit kan een negatieve invloed hebben op de geluidskwaliteit. Door een dikkere kabel te nemen los je dit op ( maar er zitten grenzen aan natuurlijk ) Zelf zou ik niet verder gaan dan 15 meter.
Wat echt gevaarlijk kan zijn zijn lange kabels > 5 meter , dunne aders <0.35mm op een 100 watt versterker. ( dit heb ik al meer dan eens meegemaakt ). Je speakerkabel kan dan te warm worden met alle gevolgen van dien.
Ik maak al jaren mijn eigen speakerkabels mede omdat ik enkele speakerkabels in mijn handen heb gehad van 1,5 meter met kernen van 0.5 mm. Nu kan dit op deze lengte geen kwaad, maar ga je naar de 10 meter dan loop je serieus een risico.
-
Voor dat soort problemen heb je toch isocabs? Ik heb eenmaal met iemands isocab een gig mogen doen, dat was echt ideaal! Wel verneukeratief voor je feedback (ik houd van feedback)
-
http://i591.photobucket.com/albums/s...Tlunchbox2.jpg
Mijn ZT lunchbox met extension cabinet ;)
Totaal 8 kg, mee te nemen in de trolley met het OV. Gaat HARD voor zo'n mini ampje.
-
Sinds een paar weken heb ik dan eindelijk ook een stack. Het is mini, maar wel full. Deze Egnater Tweaker (15 Watt) klinkt echt zalig en reageert heel goed op pedalen. Ik kan 'm samen met m'n rack gebruiken om een W/D/D setup met twee preamps (tegelijk) te spelen, maar ook als stand-alone. Voor het laatste heb ik nog geen echte applicatie maar dat zou thuis of live kunnen worden, afhankelijk van wat ik met het rack doe.
http://dl.dropbox.com/u/19671657/201...2017.16.06.jpg
-
Nice.....ik wil dit weekend misschien ook een Tweaker gaan halen.....mijn vraag......trekt ie het live?
-
over die speakerkabels: inderdaad, ik had er niet meer aan gedacht maar die lengte word ook wel eens in studio's gebruikt als ze mics voor cab hebben staan (bij de andere instrumenten) en de head in de "controlroom" waar ze ook gitaarspelen.
die reactie was meer gericht op harold zijn reactie dat die speaker kabel wel meters lang leek omdat er zoveel kabel op de grond lag, en waarop gereageerd werd dat zijn kabels maar 3 meter lang waren. :D
maakt mij niet uit hoor, ik heb er niets op tegen. 'K vond het zelf wel een grappige reactie op harold, vandaar. :crazyhappy: