Dat heeft er niks mee te maken. :) Ik vind alleen dat als je iemand bagger vindt je ook moet zeggen waarom.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Das Schaap
Printable View
Dat heeft er niks mee te maken. :) Ik vind alleen dat als je iemand bagger vindt je ook moet zeggen waarom.Citaat:
misschien dat ik al eens in dit topic heb gepost, maar carlos santana is veruit de meest overschatte gitarist ooit, walgelijke gitarist, vast een prima kerel.
En je reageert toevallig alleen op die post. :sssh:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevaratoiel
Ik deel de Santana mening in dit topic ook verder. Misschien niet de meest overschatte, maar wel een erge.
Toen ik de titel van dit topic las riep ik gelijk: SANTANA! :stop:Citaat:
reden: zijn solo-technieken zijn identiek aan de mijne toen ik net een half jaar speelde.
Bovendien trekt ie zo'n rare kop dat je toch echt zou zweren dat ie een plastic vagina achterin die PRS heeft gebouwd :dance:
Santana doet tegenwoordig weinig vernieuwends meer,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl
maar van iets simpels als bijvoorbeeld Samba Pa Ti maakt hij toch een
prachtig, zwoel melodieus nummer.
Dat zie ik jou (of de meesten hier) nog niet doen.
Hij valt een beetje in dezelfde categorie als Peter Green (Fleetwood Mac),
en Mark Knopfler (Dire Straits): geweldig gevoel voor muziek, niet meer spelen dan
nodig is en erg melodieuze solo's.
Overigens vind ik Joe Satriani, Kurt Kobain,
Joe Bonamassa en John Frusciante (Die vandaag
in de Veronica Magazine stond als Joe Frusciante :stop: )
Satriani is een goed gitarist, maar ik heb em erg zelden iets boeiends
horen spelen. Zijn G3 solo's vind ik middelmatig en afgezaagd (en regelmatig
doodgebeukt door een wahwah en teveel distortion).
Ik houd best van dit genre, ik luister graag naar Steve Vai en Shawn Lane.
Die heren vind ik ook niet altijd briljant, Vai's hardrock dingen als
Bad Horsie vind ik saai, waar ik Sisters, For the Love of God, Tender Surrender, Lotus Feet, I know you're here, en Blue Powder ( :rockon: ) geweldig vind.
Zelfde met Lane, als hij een nummer lang shred vind ik er geen drol aan,
als hij dit als stijlmiddel gebruikt in een solo met veel emotie en geweldige loopjes is hij niet minder dan briljant. Neem als voorbeeld Get You Back (powers of ten) of mooier nog: De solo waar hij Paul Gilbert helemaal wegblaast (ja ik weet dat het geen wedstrijdje was) op een zeldzame bootleg van Let it Be: http://www.box.net/shared/vsv1rk3641
Kurt Kobain vind ik eigenlijk alleen overrated omdat ik teveel mensen ken die weinig van muziek weten en Kurt een virtuoos vinden. Omg.
Bonamassa is technisch gezien geweldig, weet er ook best soul in te stoppen,
maar om nou te zeggen dat ie echt geweldig is... in ieder geval vind ik zijn songs niks toevoegen, hij is beter als hij covert.
Frusciante word vaak genoemd als een van de besten, maar ik vind ook hem niet interessant. Er is echt niks bijzonders aan zijn loopjes, en een vergelijking met Hendrix vind ik bijna een belediging.
Maar ieder zijn smaak :p
Ja, dat was toevallig ja. :)Citaat:
Nee, dat vind ik niet. Knopfler speelt nog een keer soepel, dat spel van Santana klinkt zo houterig als de pest. Het gaat mij ook vreselijk irriteren, zo houterig als die kerel speelt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter van Dijk
Overschat:
Slash: als je al rare kleren aan moet trekken en gekke hoedjes op moet zetten om de aandacht van je gitaarspel af te leiden (is het jullie wel eens opgevallen dat hij kaal begint te worden), trek dan wat leuks aan i.p.v. die achterhaalde "junk-look". Commercieel gedoe met die kleren...
(overigens heeft de man bij Velvet Revolver zo nu en dan best wel eens een lekker solootje)
Verder vind ik Vai en Satriani etc. niet echt overschat maar ben ik het wel eens met de mening dat er wel eens iemand langs mag komen die hun fenomenale techniek omzet in fenomenale muziek.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat vinden we van Angus Young (ondanks zijn "look"). Je ziet zoveel AC/DC shirtjes voorbij komen tegenwoordig....
AC/DC is cool!! En dat gaat niet om Angus, maar om AC/DC. Ze hebben toch geen Angus-shirt aan? ;)