Nou, dat moet je niet zeggen! Als je die LP verkoopt kan je toch maar mooi tien Tele's in je bezit krijgen... :-D
Maar ik zit dus wel serieus te gassen op die dikke jazzbak, die ES 175 copie.
Printable View
Nou, dat moet je niet zeggen! Als je die LP verkoopt kan je toch maar mooi tien Tele's in je bezit krijgen... :-D
Maar ik zit dus wel serieus te gassen op die dikke jazzbak, die ES 175 copie.
De Junior is inderdaad kleiner. De body is een stuk kleiner als ik zo naar de foto kijk, en de mensuur is iets korter, 24" voor de junior en 25 1/2 voor de normale versie.
een les paul heeft 24,75" mensuur... algemeen bekend toch? van de junior weet ik het zo niet.
hoe zit het met de richwood stratocasters? hebben die ook de 'bite' van een goede fender?
ik herhaal het nog maar even: bij 'the amp man' in Leiden staat als het goed is nog een blonde tele voor 130 euri en a;s je je best doet kan daar ook nog iets vanaf :wink: . Overigens alleen nog op zaterdagen open.
Valt me ineens op: die RW tele vintage is dus NIET string through body oftewel de snaren eindigen aan de achterkant van het "bakje" zeg maar? Mmm is wel te verhelpen natuurlijk maar toch, puntje eraf.
Opa (alles al gehad, alles al gedaan :-D ) had ooit een Fenix tele kopietje, had dezelfde snaar bevestiging. Snel verholpen: de gaatjes in het "bakje" waren al voorgeboord, snaren eraf, bakje eraf. Gaten door de body boren, liefst met een boorstandaard dan heb je meer kans dat je recht boort...
Aan de achterkant van die busjes in de gaten timmeren met een hamer. Gitaar monteren. Snaren nu dus wel via de achterkant vd body. Maakt echt een enorm verschil, je weet niet wat je hoort.
echt???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
wow, maar zitten er bij de richwood ook van die gaatjes in?
Heeft er iemand al ervaring met de RW RE-130? http://users.skynet.be/musicshopmald...romo/24906.jpg
Idd, de topload bridge is erg jammer, alhoewel dat voor mij niet uitmaakte aangezien ik er een Esquire van gemaakt heb en je raadt het al, Esquire hadden ook toploaded bruggen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
ja, maar waarom moet het zo authentiek, als een tele beter klinkt met string through, dan klinkt een esquire op die manier ook beter dus waarom zou je het laten?q