ffe een vraagje:D Mn pa heeft op z'n werk een verfspuit staan, hij zegt dat deze alleen voor thinnerbassis verfen is , welke soorten verf heb je dan allemaal, nitro cellulose toch ook :satisfie: ??? maar das nu verboden in NL??
Printable View
ffe een vraagje:D Mn pa heeft op z'n werk een verfspuit staan, hij zegt dat deze alleen voor thinnerbassis verfen is , welke soorten verf heb je dan allemaal, nitro cellulose toch ook :satisfie: ??? maar das nu verboden in NL??
Jah meen je dat? Ik dacht juist dat het andersom was. Meen daar ook ooit es iets overgelezen te hebben.. Dat ikt juist goed kleurvast is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
**loopt ff naar de schuur om de plankjes te checken**
Het ziet er goed uit. Ik heb rambo buitenbeits gebruikt.
Ik denk wel dat de stain dieper wordt met iets als ecoline oid. Ik ga nog es wat verder experimenteren.
Nitro idd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassej
Schilders ed mogen het niet meer gebruiken. Het is nog wel te koop.
inkt is helaas niet kleurvast, is ook goed te zien bij oude schriftjes; het meeste penwerk is allemaal wel verkleurdCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niekb
als een spuit voor thinnerbasisverf geschikt is dan is hij dat zeker voor ander verfsoorten omdat de thinner nogal aggressief is voor met name rubbere onderdelenCitaat:
voor je gezondheid zou ik zelf eerder een op waterbasis lak aan bevelen maar het zou kunnen dat de onderdelen in je vadersverf spuit niet roestvrij zijn en dan heeft hij een probleem
een hvlp spuit kun je btw op ebay.de al voor 3 tientjes kopen dus het geld is het niet
hoeveel kost zo'n precisie airbrush ( hoe heet zo'n ding precies ) , want mondkapje en masker e.d. hangen er ook wel denk ik.Citaat:
Ik ben toevallig gisteren bij Airbrush Service in Almere geweest.Citaat:
Een fastoenlijke compreesor die een beetje stil is: €179 en een spuit ongeveer vanaf een eurootje of 80.
voor "ons" soort werk zou ik een evolution airbrush adviseren van Harder en Steinbeck, die zijn meteen kleine gemakkelijke aanpassing geschikt voor alle verfsoorten (inclusief cellulose), kan tegen een stootje en is zeer nauwkeurig
ik geloof dat die dingen zo'n 120 eurie zijn.
btw ik neem zondag 3 verschillende types van H & S mee, dus als je wilt proberen ?
een goede stille compressor gaat al snel boven de 300 eurie maar een tweedehands moet je al voor de helft kunnen krijgen, en ze gaan erg lang mee
degene die ik gebruik heb ik al zo'n 18 jaar
K kan zo 6 com pressors in mn garage krijgen das het probleem niet. Dat airbrush lijkt me wel een hele uitdaging. Ik heb op school ook tekenen en is ook altijd leuk. Is nitro net zoals olieverf dat de lagen in elkaar op gaan of een soort plakaatverf? zou dus 120 euro kosten en mischien minder als ze 2e hands te verkrijgen zijn. Ik ga helaas zondag niet heen :satisfie:Citaat:
kweenie wat die 6com compressors zijn maar je wilt in ieder geval een stille compressor voor het airbrushen, ik heb voor het aflakken een industriele compressor en de buren 6 huizen verderop zijn daar niet blij mee :D (maar dat doe ik in mijn berging terwijl ik de airbrush in mijn "tekenkamer" doe)
nitro is in principe een lak die in de volgende laag smelt maar ik gebruik nitro alleen voor het aflakken en niet voor kleurlagen of voor airbrush, dat is voornamelijk om dit ik niet in mijn huis met thinnerhoudende verf wil werken en ook het kleurenpalet voor voor nitro nogal beperkt is tov acryl
die evolutions zie je helaas niet zo vaak tweedehands omdat ze zo lang mee gaan en omdat je ieder onderdeel makkelijk kunt vervangen, Airbrush Services Almere heeft nu wat Iawata kopieen die zo voor rond de 80 euri gaan en ook prima zijn (maar het zijn geen evolutions of echte iawata)