Ehhh? ik weet niet wat een muzikant tegenwoordig verdiend ... ... :)
Printable View
een stuk minder dan vroeger, maar je hebt gelijk ik ken een ander zijn budget niet:makeup:
Ik heb een andere mening en speel toch écht voor mezelf , verder gebruik ik mijn buizenversterkers nooit meer sinds ik de Kemper heb.
Hij komt wat geluid betreft akelig dicht bij mijn buizenbak, zeker nu de laatste update een goede verbetering heeft gekregen om een "levendiger" geluid te krijgen, maar goed, ieder zijn ding natuurlijk ;)
Hoe veel verbetering geeft die update? Heb de Kemper voor die update getest.
Als de verbetering "in de marge" is dan weet ik dat ik er niet nog een keer op uit hoef :)
Ik heb zojuist mijn Bogner Shiva anniversary el34 nog n keer vergeleken met de Kemper en ben het zoals gezegd best met een groot gedeelte van je stelling eens Dennis, maar zoals je al aangaf zijn er meer zaken van belang bij de keuze van een versterker.
Ik verkies de Kemper boven een buizenversterker omdat de Kemper het wint op:
- gewicht, is een stuk lichter en compacter dan de buizenversterker
- alle klankkleuren van elke versterker die je er in stopt tegen het eigen enkele karakter van een buizenversterker
- alle denkbare stompboxen en effecten aan boord tegen het geklooi met voedingen, kabels, effecten, verlies van signaal enz.
- ik speel electrisch, akoestisch,én basgitaar over de kemper, dat lukt niet met een buizenversterker.
- perfect uit te lijnen zonder microfoon en/of standaard en zo kan ik bezig blijven.
Ik speel o.a. in een coverband waarbij alle soorten sound nodig zijn en daarin wint de Kemper het natuurlijk van de buizenversterker, maar speel je bijvoorbeeld in een bluesband en hoef je niet van de hak op de tak met je sound, dan wint een buizenbak het puur op tone nog steeds,( al komt de Kemper dichtbij) maar winnaar enkel op geluid (voor jezelf -niet over de PA ) blijft een goede buizenversterker.
In mijn geval zitten er echter meer voordelen aan de Kemper zodoende.
De nieuwe update heeft een soort filter wat ze "pure cabinet" noemen en wat af zou moeten rekenen met het vaak besproken 'minder zijn' van het "amp in the room " idee, En inderdaad is het een goede verbetering, maar wanneer je blijft vergelijken puur op Tone uit je cabinet blijft de Buizenversterker altijd "het origineel ", Ik heb mijn geluid uit de Kemper echter zo dicht bij mijn buizenversterker dat ik daar niet meer mee ga sjouwen.
Wat die afschrijvingen betreft is het natuurlijk zo dat dure apparatuur altijd veel af gaat schrijven na verloop van tijd, of het nu een buizenversterker is of een Kemper. Er staat bijvoorbeeld een Engl Sovereign incl pedaal voor 500 euro op marktplaats welke een nieuwprijs had van 2200 euro!, Als je die koopt schrijf je nooit meer dan die 500 euro af dus wat waardevastheid betreft wint een dergelijke gebruikte buizenbak het ook;)
Mooie gebruikservaring, bedankt.
Kan me helemaal vinden in de voordelen hoor.
Voor op een festivalletje oid (daar waar je niet de tijd hebt om je eigen set neer te plempen, en/of je over de aanwezige backline moet spelen) lijkt het me zelfs voor mij wel iets, vanwege de handigheid, en consistentie.
Ik wacht nog effe tot ze er tweedehands zijn, tis toch best geld voor erbij (en zo vaak treed ik niet op).
Klopt, is mijn persoonlijke perceptie, je kunt volstaan met een enkel clean en overstuurd geluid, maar als je een Kemper hebt is de keuze enorm, waarmee ik bedoel dat je een Marshall kiest voor Gary Moore nummers, een Reinhardt voor Knopfler, een L5 voor BB king, een Two rock voor Mayer enz. Die mogelijkheid heb je met de Kemper dus die gebruik je.
Geeft zoiets niet juist nog meer keuzestress? Ik vind het soms al lastig kiezen uit 5 OD pedaaltjes... Ik vind het heerlijk om weinig keuzevrijheid te hebben, daarom is die zoektocht mijns inziens ook zo mooi. Het goede pedaaltje hoeft wat mij betreft maar 1 goede sound te hebben. 20 amps, en elk nog onderling afstelbaar, met pedaaltjes, in één apparaat? Lijkt me een horrorscenario!
Je kan altijd alleen de presets gebruiken