Niet eens. Helix is toch echt wel minder dan de FAS (heb ze allebei resp gehad)
EDIT: verder idd lekker kiezen wat voor jou(w budget en wensen) werkt :)
Printable View
Vooral voor amp modelling, maar ook de tweakability en sommige effecten. Helix is gaaf spul hoor, en 'beter' is in the ears of the beholder, maar ik vind FAS echt stukken beter klinken. Maar ik a) wou wat anders en b) wat portables en c) wou dit keer niet zo veel uitgeven. Vandaar :)
Verder wel weer een beetje met DML eens dat t tweaken bij de FAS door sommigen (noem ze fanbois) bijna t hoofddoel lijkt te zijn. Maar goed, dat komt mij ook vaak over buiten t FAS wereldje. Ik vermoed dat voor veel mensen gear en collecteren net zo belangrijk is als gitaarspelen zelf. Soms zie ik mensen met bakken gear en gitaren en dan hoor je ze spelen en dan denk ik.... misschien wat meer oefenen haha. Maar goed, ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in, ik persoonlijk heb minimale gear die puur ter ondersteuning is om live goed te klinken. Ik heb al zo weinig tijd, dan ben ik liever gitaar aan t spelen (oefen trouwens thuis echt 99% van de tijd zonder enige gear aangesloten) dan aan t pielen en verkopen etc. Maar goed, nogmaals, to each his own./
Wat ik persoonlijk jammer vind bij Fractal is dat je nadruk de laatste jaren alleen op amp modelling ligt en steeds minder op effecten. Bij mij is het juist andersom. Wat heb je aan 500 amps en 1000 cabs? Kost te veel tijd om het allemaal uit te proberen en eigenlijk heb je maar een paar van die modellen nodig. Meer is niet altijd beter. En het kan niet allemaal top kwaliteit zijn als je zo veel models heb.
Dat is een beetje de reden dat ik (nog) niet overstap naar de III.
Ik zou juist wel geïnteresseerd zijn in goede amp en speaker sim zonder echte nadruk op effecten. Maar misschien is dat meer het domein van Kemper.
Maar die lijkt (op het eerste gezicht) weer wat beperkt om je eigen fx unit(s) toe te voegen.
Ben benieuwd of die binnenkort nog een opvolger krijgt. Volgens mij bestaat die inmiddels ook alweer een jaar of 6.
Zit in ieder geval één FX-loop (mono send / stereo return) op, weet niet of dat voor jou voldoende is.
Vooralsnog komt er geen opvolger, Kemper hanteert hetzelfde principe als met zijn Virus synthesizers, dus koop eenmalig de hardware en krijg ongeveer 10 jaar lang gratis updates, voordat er een nieuwe hardware versie komt. Zoiets.