Pin 14Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
lala (10)
Printable View
Pin 14Citaat:
lala (10)
Pin 9 aan 14 doet de led branden (die als gewone diode dient, en dus niet brandde voorheen) maar het start de playback niet weer. Het molt die zelfs.
Zit hier nu geen fout? De led brandt, zoals de bedoeling was van Tonegod (of dat vermoed ik toch, want hij vroeg me of die aan/uit ging) maar de playback houdt er wel mee op.
Cool die dragonfly Fuzz! Erg vet die ledjes!
Probeer de input eens te grounden in bypass. Voor zover ik je 3pdt kan zien op de foto doe je dat niet.
http://skreddypedals.com/circuits/3pdtSwitchWiring.gif
Begrijp ik je goed dat het met pin 1 aan massa wel werkt en met pin 9 aan de + niet?Citaat:
*EDIT* volgende post is juist.
Ponq, ik zal het straks eens proberen, hopen dat het helpt.
Aad, dat klopt, pin 9 aan pin 14 deed niets goed. Als ik dat 1 seconde gedaan heb, dan wilt de playback zelfs niet meer beginnen. Noch via het aarden, noch via de switch.
Ja 1 seconde is natuurlijk wat te lang. (als je de RC-tijd van C3 en R6 bekijkt).Citaat:
Maar het lijkt zo dus eigenlijk een timing probleem.
Ik heb geen idee op wat voor spanning die 1600 werkt. Als die bijv. op 5 volt werkt en de 4093 op 12 kan het zijn dat er een latch-up optreedt a.g.v. een te hoge ingangsspanning (op PLAYL dus).
Als de 1600 op 5volt werkt dan is er toch geen bezwaar om de 4093 ook op die spanning te zetten? CMOS-IC's werken op een voeding van 3-18volt.
Volgens het schema hangen enkel de 1N4148 en de TL072 aan de 9V. De ISD en de 4093 zitten beiden dus aan 5V. Ik heb net nog eens geprobeerd om pin 9 met pin 14 te verbinden, en dit zo kort mogelijk. Soms triggerde dit de playback, maar er kwam eerst wel een vreemd geluidje dat niet van de opname zelf was, waarna dan de opname begon. Soms begon het hele spul ook gewoon vreemde geluiden te maken (piepen enzo).
Nou ja er is dus iets van resultaat. Natuurlijk is de trigger die je zo opwekt niet echt netjes (zachtjes uitgedrukt). Als je dat op een scope zou bekijken!!!!!Citaat:
Lastig wel....even nadenken. Ik kom erop terug. Eerst een nieuwe router kopen want deze heeft het begeven.
Ik wacht af in spanning :D
Ondertussen de Dragonfly fuzz volgens plan van ponq bedraad, en alles is opgelost. Dan maar begonnen aan de groene Russische Big Muff pi. Die zijn onboard is klaar, foto's later.