Er zijn toch ook customs met Chrome hardware?
Printable View
Er zijn toch ook customs met Chrome hardware?
De advertentie stinkt natuurlijk aan alle kanten, maar op basis van de plaatjes kan ik geen afwijkingen zien. De fretbinding ziet er des Gibsons uit. Ik mis wel een "welving" in het bovenblad.
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Aan de gitaar mankeert volgens mij niets....., ziet er uit als de 1968 VOS versie. Aan de advertentie mankeert echter alles, ik twijfel ten zeerste of deze persoon dit ding wel echt in de "aangepaste doos" heeft zitten, kortom: heeft alle kenmerken van een oplichter die wat foto's van het internet heeft geplukt.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...e-arirang.html
Is deze gitaar wel zoveel geld waard?
Een Squier gemaakt in de USA??
http://link.marktplaats.nl/m1046433230
Een decal teveel op de kop zou ik zeggen
Zou het een productiefoutje bij fender zijn? Squier logo in de bak met fender decals? :D :D
Ja ik ben wel stellig, haha! Destijds was er iets met de fabriek in Mexico (brand dacht ik), waardoor ze anderhalf jaar de Squier productie naar Corona, USA hebben verplaatst. In feite was het een standard stratocaster met Squier hardware (en dat is later geupgrade met Fender hardware).
Net ff uitgebreid op internet gezocht: het kan. Squier had wat export modelletjes uit de USA. Niets bijzonders...
ja goed idee! Ik vul het aan.
That's right. Grote brand. Of de Corona Squiers beter zijn is wat anders. In beide fabrieken werken grofweg dezelfde mexicanen en de Mexico factory is zelfs met modernere apparatuur ingericht. It all boils down to the specs en het is niet zo dat de Mexicanen in Corona denken, laten we nou eens een betere Squier maken dan die sukkels 200 km verderop.
Ik denk dat iedereen niet twijfelt aan de echtheid van deze gitaar. Of deze gitaar zoveel geld waard is, tja het is wat de gek ervoor geeft.
Zit een beetje in de categorie van de oude Westone's en die gaan ook grif van de hand.
Er zijn ongetwijfeld vintage kenners die meer over deze gitaar en marktwaarde kunnen vertellen.
nee, maar wat is er mis mee? heb zelf ook zoéén alleen dan blond, prima gitaar enige nadeel is de erg dikke hals maar verder niks mis mee een budget neckthrough net wat de gek er voor geeft, jaren geleden was er iemand die bood zoéén alleen dan met germanized carved top aan voor 800 euro en beter als gibson, dat was wel twijfelachtig.
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...284718249.html
Puur uit interesse maar wat voor een Les Paul is dit? Een aparte versie van een studio? Ik kan me niet dadelijk herinneren zoiets al eens eerder gezien te hebben.
Edit: ik zie nu pas dat er "special" bijstaat. Dus dat zal het dan wel zijn al denk ik niet dat ik er al eens eerder één met zulke inlays gezien heb.
Hier het een en ander gevonden:
http://forum.gibson.com/index.php?/t...-paul-special/
Heb het zelf ook nog niet eerder gezien, die inlays. wel op een Gibson Les Paul DC
Wel vaker gezien, niets bijzonders. Mooi is anders
Je was zo stellig dat ik het heb opgezocht.. er waren LP Customs met vernikkelde (1976-1983; 1996) of verchroomde (1983-1987) hardware. (volgens het Complete Gibson Boek).
Volgens verkoper is ie van 2002.
The guitar dater project herkent het serienummer niet.
Zou kunnen, want guitardaterproject herkent geen nummer van een Custom Shop mits het een custom shop exemplaar is.
Wie het weet, mag het zeggen; blijft te mooi om waar te zijn voor deze vraagprijs.
Snap niet dat die advertentie er nog steeds op staat is duidelijk geen zuivere koffie.
de ad is niet van mij maar wanneer een advertentie f..ing fishy is dan tippelt menigeen er gewoon niet op.. hij is al wel veel gezien en ook veel als favoriet bewaard…. het is simpel, je gaat er naar toe vraagt de verkoper of je 'm even open mag schroeven; pot cavity en pup cavities geven ook info….
Snap niet dat een gerenomeerd bedrijf als TFOA deze in consignatie neemt. Snap ook niet dat een bouwer die zichzelf serieus neemt dit "bouwt". De door mij geassembleerde Tele bestaat uit uitsluitend Fender en licenced by Fender onderdelen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een Fender decal op te plakken. Die ik overigens wel heb liggen, maar heb verknipt om het woordje "telecaster" eraf te knippen en dit aan mijn eigen logo toe te voegen.
Die is wel twijfelachtig inderdaad.
Als het zo'n gerenommeerde bouwer is, plakt hij er geen fender decal op. Tenzij de vorige eigenaar dit gedaan heeft.
Ludo Hulsmans ken ik trouwens niet, ook is de prijs bizar hoog.
Ik vraag me af, ook al voegt heer Hulsmans black magic toe bij het assembleren van zo'n strat waardoor ie zo veel waard is als de vraagprijs, hoe kan ik dat dan zien?
Ik heb ook een in elkaar geschroefde strat (mét fender decal, omdat de hals nu eenmaal een echte fender is). Toch eens kijken of er niet ergens een bouwer is die er een keer overheen wil zeiken, misschien dat ik dat ding dan ook voor een dergelijk bedrag kwijt kan 😁
Haha, misschien moet ik eerst een advertentie plaatsen om de interesse te peilen, anders zit ik dadelijk met zo'n ondergezeken ding te koekeloeren 😀
't Is een Limburger, hij is zijn naam nog aan het spellen ;)
Enfin, ik ken hem ook niet. Blijkbaar heeft hij nog een Harley Davidson gitaar in de aanbieding.
EDIT: Hij kent Mauro:
http://img1.kapaza.be/desktop_images...5021068929.jpg
Gewoon een partsocaster die je voor de helft van het geld zelf ook in elkaar kan schroeven.
Het is jammer dat TFOA dit soort fratsen wel vaker doet. Ik gok dat de meneer in kwestie zijn gitaar heeft ingeruild op een deal die TFOA niet kon laten lopen. Een winkel zit in de business om geld te maken natuurlijk, niet om roomser dan de paus te zijn.