die is lekkerrrrrr!
Printable View
die is lekkerrrrrr!
8 lbs en 9 oz is volgens Google 3.88 kg. Tamelijk licht gitaartje!
Met die pickups en pots heb je mooie upgrades te pakken! Ik verwacht dat je Les Paul behoorlijk helder zal klinken (zoals die oude Les Pauls). Veel mensen willen zo dicht mogelijk bij 'dat' geluid komen... vooral RS Guitarworks is daarom erg in trek daar ze zeggen de beste potmeters etc. te verkopen. Bezoek eens het My Les Paul forum, daar worden die RS dingen flink gehyped. (en tja... daarom wil ik ook zo'n wiring kitje) Ik hoop dat de gitaar je bevalt!
zou wel kunnen ja. heerst imo toch wel een misvatting over Les Pauls. Velen denken dat een LP vet moet klinken, maar de oude LP's (die door velen gehyped worden) waren eigenlijk een (luxueuze) tegenreactie op Leo's succesvolle tele's.
Ik zal ze eens vergelijken met een eerste helft jaren 90 Standard en mijn andere LP en laten weten wat het verschil is (waarmee ik nog niet kan zeggen of het verschil komt door BB's of de WCR's)
Precies! En om maar eens een algemene misopvatting erbij te halen, modderig klinken die zeker niet!
Om de 500k ohm pots bij de Historics maar niet te vergeten, die maken het geluid ook net wat helderder! Ik denk dat hierdoor je andere Les Pauls wat donkerder zullen klinken. Of heb je daar ook wat aan veranderd? Kun je ook een fototje plaatsen van je Standard? Ben benieuwd!Citaat:
Ik zal ze eens vergelijken met een eerste helft jaren 90 Standard en mijn andere LP en laten weten wat het verschil is (waarmee ik nog niet kan zeggen of het verschil komt door BB's of de WCR's)
groetjes,
Emiel
Net nieuw gekocht:
http://images.almere4you.nl/img/39/38106/4040829.jpg