Ik vond het toen al en nog steeds, dit is mijn favoriet van het hele topic: briljant!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexTBHR
Printable View
Ik vond het toen al en nog steeds, dit is mijn favoriet van het hele topic: briljant!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexTBHR
Ziet er nog steeds prima uit :). is dat een RC-2 looper? hoe bevalt ie je?
alles wat niet TB is, heeft een 'soort' buffer, dus zonder het te weten, bufferen vrijwel al je pedalen wel 'iets'Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
de ironie wil natuurlijk dat er juist een afbraak van je sound is zodra je ze allemaal uit hebt staan :)Citaat:
pedalen uit = gitaarsignaal -> input effect -> buffer-circuit -> output effect
... als je dat dan een paar keer optelt, is het alsof je de waterdruk door 'n tuinslang probeert te regelen door op bepaalde stukjes, de slang even dichter te knijpen, om de waterdruk niet als 'n p*sstraaltje weg te laten vloeien..
een true bypass pedaal heeft geen buffer circuit en zou dus in principe
gitaarsignaal -> input effect-> output effect moeten doen; wat dus theoretisch geen 'toonverlies' is..
het 'probleem' bij true bypass is dan weer dat je je gitaarkabel in feite 'verlengd', dus 7 pedaaltjes met 15cm patchkabel = 1m extra kabel en dus 1 m extra 'verlies'...
je zult waarschijnlijk niet snel verlies horen omdat
1. je geen massa's (6 +) pedalen hebt
2. een aantal pedalen van jou een buffercircuit heeft
3. je altijd wel 'een' pedaal aan hebt staan...
in mijn geval met m'n 'Nederland-board' hoorde ik wel wat verlies in het hoog en ook minder 'punch', doordat ik een aantal true bypass pedalen achter elkaar had staan en ook lange kabels gitaar -> pedalboard en pedalboard -> amp gebruik..
een bufferpedaal ertussen heeft dat hoog er weer een beetje in'geduwd'...
bovendien kan ik het pedaal aanzetten zodat ik nog wat meer 'hoog' + volume erin krijg... ideaal..!
ah, bedankt voor de uitleg. Hoe het ook zij, ik ben tevreden met het eindgeluid en dat is waar het om gaat.
dat is waar, maar de pedalen die jij gebruikt zijn wel erg mooi, om er niet even bij stil te staan..!Citaat:
@ Ibanez666: nee, het leek me gewoon de meest praktische plaats. Waarom zou je 'm verplaatsen? En zo ja, naar waar in de ketting?
@ peter_heijnen: Bedankt! Een hele eer, komend van een moderator ;)
@ Nielsje: Ja, het is een RC-2. Ik heb 'm nog maar pas een weekje, dus nog niet uitvoerig kunnen testen. Ik ben ook nog niet helemaal zeker van zijn plaats in de ketting. Voor zover ik al wat heb kunnen experimenteren zijn de mogelijkheden ongelooflijk verregaand, als je de grootte van het pedaaltje bekijkt! Het duurt wel een tijdje voor je doorhebt hoe je alles moet gaan gebruiken, intuïtieve bediening is het niet bepaald. Maar dat hoeft nu ook es niet ;).
mij lijkt die rc-2 vervelend,
maar 1 schakelaar, mijn akai headrush heeft gelukkig rec en start/stop :P
True, daarentegen kan je met de rc-2 wel meer loopen.
Hoe lang is nou de looptijd met die akai? Ik vind het nogal niet duidelijk aangegeven, je hebt namelijk gewoon en extended loop? wat is het verschil, behalve eventuele opname tijd? Waarom zou je zo'n functie implimenteren?
En als je nou flink wat pedalen door de fx loop gooit dan? ik merkte op dat mijn mxr 10 band eq en mijn mxr doubleshot distortion een stuk beter klonken in de fx loop dan tussen mijn gitaar en de versterker in. veel gedefinieerder, strakker en gewoon betere tone. plus dan beinvloed je het oorspronkelijke gitaarsignaal ook niet. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd met m'n wah pedaal en m'n tuner, maar anders gooi ik gewoon alles op de fx loop.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Looping: 23.8 seconds, 11.9 seconds overdub [Normal]Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
35.6 seconds, 17.8 seconds overdub [Extended]
Normal : 44.1kHz
Extend: 29.4kHz