+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
hier ook zo. Ik ga enkel als ze met ene nieuw album komen voor die tijd.
Printable View
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
hier ook zo. Ik ga enkel als ze met ene nieuw album komen voor die tijd.
Geen nood:
Bron :
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermo...ewsitemID=89095
A representative for Metallica's management has responded to a report on StereoWarning.com which claimed that "sources from the band's record label" have said that the group's new album has "been delayed again" to a September release. The representative told The Pulse of Radio that the disc has not been "delayed" since there "has never been an actual release date." As for when the record was likely to surface, the representative said, "It will be out when it's ready."
Metallica began working on its ninth studio album in 2006. Since then the group has taken its time to write and record the new disc, but drummer Lars Ulrich told The Pulse of Radio it isn't hard to stay inspired even 25 years into the band's career. "I don't use the word 'career,' 'hunger,' I use more words like 'fun,'" he said. "As long as we keep it fun for ourselves and keep it kind of manageable, the days of the word 'career' and the business and, I don't know, it just seems kind of part of the past. Now it's just about, like, having fun and wanting to do it. You know, as long as it doesn't turn into too much work, it's not hard to be inspired."
Metallica has been recording the new album with producer Rick Rubin after ending a 15-year collaboration with Bob Rock.
The new Metallica CD will follow up 2003's controversial "St. Anger".
As late as last October, Ulrich said in interviews that he expected the new album to arrive in February of 2008.
METALLICA has booked a number of European festival appearances starting in late May, although it has yet to schedule any North American dates.
Zie je. ^_^
Maar natuurlijk blijven er steeds dingen bij komen dat het langer duurt.
Ik ben in ieder geval blij dat ze er tijd in steken.
Want ik heb wel zin in een mooi nieuw album, wat voor stijl het ook is.
Bij hen blijft het toch wel MetallicA, ze hebben gewoon een specifieke stijl.
En met Rob erbij, een geweldige bassist, die ook mee muziek schrijft,
zal het iets heel origineels moeten opleveren.
Persoonlijk, als dit iets niet "oude MetallicA" of wat dan ook wordt,
zal er zoals ik al zei toch wel iets moois uit komen.
Maar ik bedoel, we kunnen het zware spul tegenwoordig toch wel aan andere geweldige bands overlaten.
Neem Dimmu Borgir, Iron Maiden, Black Label Society,
Ramms+ein en SlipKnoT komen nog terug...
Mja, het ligt er maar aan wat je ervan vindt maar noem maar op.
Het word niets joh. Sinds 2006 bezig aan dat album, bespottelijk.
Ik hoop dat Lars z'n vader vaak aanwezig is in de studio: "I would say.....delete that"
@ damage inc: Denk dat het nieuwe album van Metallica toch wel wat harder is dan A.m.o.l.a.d. van Iron maiden.
@ Dave it up: Waarom zou je niet zo lang aan een album mogen werken? Zegt totaal niks over de kwaliteit van het album.
Mja, ze zouden zelfs vaker denken van "Nou, dat is toch niet zo geweldig meer, laten we iets anders doen." .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Want dat is zo hoor, als je wat schrijft/opneemt kan het op het moment geweldig zijn, maar een maand of wat later kan het totaal nergens meer op slaan of ten minste verbeterd worden.
Maar dat eerste kan best zijn, ookal was A Matter erg heavy.
Ze blijven toch wel goede muziek maken.
Dus ik bedoel maar, als MetallicA het niet meer maakt voor ons of wie dan ook, er zijn meer bands.
Er moet toch een eind aan bepaalde dingen komen.
Wat ik wel weer denk is, dat MetallicA nog veel goede muziek kan uit brengen.
Ookal is het niet meer wat we tegewoordig verwachten (of juist niet) van MetallicA.
Ik heb ze vaak zat backstage zien jammen dat ze mooi of goede dingetjes speelden waar zat mee gedaan kon worden.
Voor mij apart maken ze een acoustisch dubbel-album met veel van hun oudere nummers, met acoustische instrumenten en wat orkest-spul erbij.
Dan nog moet het met de invloed van ten minste James goede muziek worden.
Het probleem is meestal ook dat mensen/fans geen verandering willen omdat ze ten eerste fan zijn geworden door wat een band/artiest altijd heeft gespeeld enzo.
Maar je kan het niet blijven verwachten na al die tijd.
Verandering is er altijd, en ik denk dat het juist alleen maar meer wordt.
Want de reden dat de eerste paar albums meestal in dezelfde stijl zijn, is omdat de artiesten zelf nog niet veel variatie hebben natuurlijk.
Plus in MetallicA's geval is het ook nog dat ze zo'n rebellen-houding hadden van "don't be a pussy cocksucker" of wat dan ook.
Ik bedoel, in het begin moest je niet met een orkest aan komen. XD
De eerste post is van maart 2007, toen begonnen ze net....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
zo lang werken aan een album is voor Metallica wel een goed teken. The Black Album hebben ze ook meer dan een jaar over gedaan.
St. Anger lees je wel aan af dat dat veeeeeeeeel korter was dan een jaar.
St. Anger was ook duidelijk een nieuwe project en een nieuw begin.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
Ze gaan nu echt wel "naar de roots", bepaalde dingen zoals de stemmingen weer meer standaard maken om maar een voorbeeld te noemen.
Zo krijg je zowiezo geen "Nu-Metal"-sfeertje meer, ook bijvoorbeeld.
Dat hoop ik ook, en bij saint anger heeft die duidelijk zijn werk niet goed gedaan. Ik heb de laatste tijd mijn vooroordelen een aantal keer aan de kanten proberen te zetten en naar saint anger te luisteren. Maar uiteindelijk blijft het echt niks. Op twee of drie nummers na, helemaal niet aansprekende nummers. En ik heb de hele tijd het idee dat het echt moest en niet spontaan kwam. De zanglijnen bijvoorbeeld vind ik echt ronduit slecht. Net een beginnende band. Ik kan er niet aan doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp