Waar kun je epoxy-hars vandaan halen dan?
Met 25,- per blocker is het namelijk wel interessant om het zelf te maken.
Printable View
Waar kun je epoxy-hars vandaan halen dan?
Met 25,- per blocker is het namelijk wel interessant om het zelf te maken.
schop hier maar weer even een handig topicje naar boven voor degene die nog van plan zijn te gaan bouwen.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...t=beamblockers
ik heb de mijne op deze manier geinstaleerd, frezen in je baffle dus !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
doe het zelf zaken......Met simpele woorden ( epoxy-hars klinkt een beetje gewichtig) twee componnenten plamuur..
By the way is het frezen overbodig, maar wel netjes gedaaan.
groetjes
Alex
klopt het dat de "halve tennisbal" iets groter qua oppervlak is als het middelste gedeelte van de conus?
groeten Pasqual.
Ok, dus een goede methode zou zijn:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic
- Piepschuim bol bij hobby-winkel scoren (uiteraard met de juiste diameter) halveren
- 2-componenten hars/plamuur kopen en op de piepschuim bol aanbrengen
- Zorgen dat de hars/plamuur op de bol blijft zitten (maakt bevestigen op strip makkelijker)
- Aluminium of ander metalen strip op juiste lengte maken en bevestigen op halve bol
piepschuim is niet nodig Paul. Als je een mal maakt en vol met plamuur propt, wacht totdat het uithardt, en haal je het eruit , alles wat je nog moet doen is netjes gladschuren, strippen boren ( midden van bol ook voorboren voordat je het met een schroefje en wat seconde lijm vastzet) en naar wens spuit, daar heb je het al.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
grtz
Alex
Eerst heb ik 'm er ook zo gewoon tussen gehangen zoals jij het hebt gedaan, maar blijkbaar vibreerde de buitenkant van de speaker tegen de aluminium strips van mn beamblocker aan, en dat zorgde voor een irritant geluidje. Ik heb dan maar een bout tussen de beamblocker en de speaker gestoken zodat de beamblocker er wat verder afzit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
De Weber beamblocker ronding is duidelijk veel vlakker dan een halve bol. Je krijgt dus ook een heel ander geluidseffect. Een voetbal heeft ongeveer de juiste ronding. Je zou dus bv. met gips een mal kunnen maken en die later gebruiken om hars in te gieten.
Wat ik mezelf afvraag is, of je bij het opnemen hier geen problemen van krijgt. Omdat je misschien je speaker niet meer goed kan mic-en. Iemand hier misschien ervaringen mee?
Misschien handig om het topic door te lezen voordat je zo'n vraag stelt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MesaMaY