Bedankt man, en de Rmc gaat echt niet weg hoor, ben er veel te blij mee!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Printable View
Bedankt man, en de Rmc gaat echt niet weg hoor, ben er veel te blij mee!Citaat:
Ik heb nu een gigantische kist met effecten (vind ik zelf), nu is het probleem dat ik nog geen noise reductor pedal heb, en daar atm ook geen geld voor heb. Dus ik wil graag weten in welke volgorde ik het minst last heb van ruis.
Ik heb echt al van alles geprobeerd
Rig:
PC
M-Audio Black Box (BB)
Pedals:
Tuner (CT)
OD/Distortion (OD)
Reverb (RV)
Chorus (CO)
Auto Wah (AW)
Aco sim (AM)
Delay (DD)
Tremolo (TR)
Graph Equo (EQ)
Compressor / Sustainer (CS)
Nu dacht ik aan het volgende:
Als je het ingangssignaal hoog maakt, en het uitgangssignaal laag, dan verminder je zowiso al de ruis (in theorie).
En wat ook een punt is, normaal gebruik je je pedalen vóór de versterker (in dit geval mijn zwarte doos), maar als ik dat doe, dan krijg ik veel meer ruis dus heb ik die er meestal voor.
Mijn Chromatic Tuner gebruik ik ook als mute dus die heb ik als laatste.
Wat ik ook niet echt snap is hoe je meerdere outputs / inputs van die pedalen gebruikt. Zo heeft het delay pedaal 2 outputs maar maar 1 input, zo ook de chorus, en het reverb pedaal heeft 2 inputs en outputs..
Huidige Setup:
Gitaar -> BB -> CS -> EQ -> AM -> OD -> TR -> DD -> AW -> CO -> RV -> CT -> PC -> Eindversterker :)
Het is me nog niet helemaal duidelijk... gebruik je nou ook een computer in je setup? Bovendien is het even handig als je vermeld van welke merken de pedalen zijn, maar ik vermoed veel boss :)
Het zijn basic pedaaltjes, de tuner equo en trem zijn van behringer, de rest boss.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
En ja, Als je in mijn setup leest, na mijn pedaaltjes, heb ik mijn pc ja voor thuis ;) ik neem hier veel op en gebruik soms guitar rig 2.
Overigens zie ik net dat mijn acosim een dir out heeft (direct out?)
Wat moet je daar mee?
Direct out is de uitgang direct voor recording, dus gelijk naar je pc / opnameapparatuur. De pedalen met 2 outputs zijn om stereo te spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xPwnage
die direct out word toch ook vaak gebruik voor stereo dingetjes??Citaat:
Direct out is de uitgang direct voor recording, dus gelijk naar je pc / opnameapparatuur. De pedalen met 2 outputs zijn om stereo te spelen.
weet wel dat de DD-3 dat heeft; 1 out voor alleen delay en de andere voor je dry signal..
nou neem ik aan de acosim staat voor "acoustic simulator"..?
is het dan niet mogelijk hem zo te schakelen dat je als het ware op 1 amp je "acoustische" sound hebt en op je andere je dry signal??
greetz!
Hallo Mensen,
Ik ben van plan om mijn pedalboard een beetje opnieuw te gaan ordenen, omdat er een paar nieuwe dingen bij zijn gekomen, en wat andere dingen weg zijn gegaan.
Het gaat om de volgende pedalen:
Ik gebruik een dubbele looper, met in de eerste loop(loop 1) mijn drive pedalen, en in mijn andere loop(loop 2) alleen mijn planet waves tuner.
Loop 1:
1) Buffer
2) Rmc 2 wah
3) FX engineering mirage compressor
4) Boss OD-3
5) Ibanez PM-7 phase modulator
6) Tube works Real tube overdrive
7) MJM London Fuzz
8) Boss ds-2
9) Boss FA-1 clone ( gebruik ik als volume boost)
Loop 2:
1) Planet Waves pedal tuner.
FX loop:
1) Boss Ce-2
2) Electro Harmonix Holy grail
3) Ibanez De-7
Dan moet ik ook nog weten waar ik mijn nieuwste aanwinst het beste kan plaatsen. De Akai hgeadrush E2(geweldig pedaal)
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie mij geven als goede ideeen voor goede volgores en plaatsingen.
Groeten Tim
Een looper moet je helemaal achteraan (in de FX loop) zetten, want je wilt je effectjes ook gesampelt/gekopieerd/geloopt hebben. Toch? Eerder kan ook, maar dan krijg je rare dingen als je bijv. de distortion na de looper aantrapt...
Hier zat ik zelf ook al wel aan te denken. Dit leek mij ook eht meest logishCitaat:
Gaat inderdaad beter. Maar wat doet een looper precies. Waarom heb je die nodig. Wat is het verschil tussen een loop, en een gewone chain?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper