Nieuwe tweedehands monitoren: Tannoy Reveal Active, de oude versie. Ga ze hopelijk goed leren kennen, maar voor het geld het beste wat er te krijgen was.
Printable View
Nieuwe tweedehands monitoren: Tannoy Reveal Active, de oude versie. Ga ze hopelijk goed leren kennen, maar voor het geld het beste wat er te krijgen was.
Afgelopen week de M-Audio Projectmix I/O voor een prikkie en de Presonus Digimax D8 adat preamp aangeschaft. Ik gebruik de Projectmix als controller voor Logic Pro 8 en de Presonus middels adat als preamp voor gitaar, bas en zang opnames. In totaal zou ik nu 16 sporen direct kunnen opnemen wat in mijn geval nauwlijks zal voorkomen :)
http://nectardesign.com/wp-content/u.../fw1212_02.jpg
https://praisetech.com/media/catalog...igimaxd8-1.jpg
Netjes! Hoe lang duurde het voordat alles werkte (en jij ook begreep hoe het werkte)?
Als je de basis van opnemen en je DAW software inhoudelijk begrijpt is het drivers installeren, aansluiten en gaan. De controller is op zichzelf een dom apparaat wat naast zijn preamps eigelijk niets uit zichzelf doet. Het programma Logic Pro stuurt middels Mackie Control en de Projectmix met midi I/O signalen je DAW software aan doormiddel van een FireWire verbinding. Er zit wel speciale software bij voor instellen van je monitor mix en het bewerkstelligen van direct monitoring maar zelfs dit is erg eenvoudig in te stellen imo.
De Presonus is aansluiten adat out naar Projectmix adat in, instellen preamps en opnemen maar :) Niet dat ik een wizkid ben maar al met al hebben beiden apparaten voor mij nog weinig geheimen (wel even de handleiding doorlezen) en werkt het naar verwachting. Het gegeven minder je muis te hoeven gebruiken en meerdere faders tegelijk te kunnen aansturen bevalt mij goed.
Ha!
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik hoopte datt dit je ervaring zou zijn. Een dedicated controller staat hoog op mijn wensen lijst, want idd, hoe minder de muis ndoig is, hoe beter. Blijkbaar nu het moment om in te stappen. Dank je!
Graag gedaan :-) Houdt er wel rekening mee dat als je eventueel overweegt de Projectmix aan te schaffen dat de preamps niet echt heel goed zijn naar de huidige maatstaven! Je kunt er redelijke opnames mee maken maar ik heb er bewust voor gekozen deze als controller te gebruiken en een betere preamp via adat aan te sluiten. Je zou dan denken van 'wat zonde' dat je de preamps niet nodig hebt of niet gebruikt maar de afweging is dat er ook controllers zijn die dan weer geen ingebouwde preamp hebben maar wel 4x zo duur zijn dan de Projectmix. Succes, en als je nog vragen hebt kun je me altijd contacten!
Fijn, dank je! Ik heb een twee kanaals DAV, high end preamp, daarnaast heb ik een FW1814 en een behringer ADA8000, slechter zullen die preamps niet zijn neem ik aan? Ik gebruik de high end dingen voor alle belangrijke dingen (lees alles wat maar twee sporen nodig heeft ;) ) en die ADAT en FW preamps voor toms etc. Bij drums is het kiezen tussen kick snare en OH's, maar meestal ga ik voor kick snare aangezien die toch altijd knalhard in de mix staan tov de rest.
Grappig, ik heb nog zitten twijfelen tussen de ADA8000 en Presonus. De Behringer schijnt hoge kwaliteit AD convertors te hebben alleen zijn de preamps van iets mindere kwaliteit in vergelijking met de Presonus. De Behringer is met de helft van de prijs dan toch wel een aanrader voor de muzikant met kleine beurs! Je hebt in iedergeval een mooi basissetje voor opnames! Een controller zal ook verder je geluid niet doen verbeteren en is meer een handige tool. Ga er maar wel vanuit dat de Behringer preamps hoofdwaarschijnlijk beter klinken dan de preamps in de Projectmix, maar je kan de Behringer perfect via adat op de Projectmix aansluiten. Zelf heb ik nog de ART MPA GOLD, tweekanaals buizenpreamp welke ik dus nog voor de Presonus plaats voor opnemen van zang en gitaar. Geeft net een beetje meer 'warmte' dan rechtstreeks de Presonus inprikken.
Die ADA8000 is een vreemde eend in de bijt hoor, zoveel waar hoor je niet te krijgen voor je geld :). Bedoel, het is allemaal niet fantastisch, maar het werkt wel gewoon en de gebruikelijke bijwerkingen zoasl ruis etc heb ik nooit gehad :). Ideaal voor drums.
Sennheiser e606, shure sm57, audio technica at2020, mackie onyx 1620, mackie blackjack, krk speakers, Apple iMac, nieuw laminaat... Morgen alles instaleren!