Sorry dat ik het zeg, maar wat vind je hier zo meesterlijk aan zijn spel dan? Het lijkt me zeker een zeer symphatieke gast hoor, maar ik ben geen rhcp fan, dus ik zal het wel te objectief beoordelen.
Printable View
voor mij is frusciante gewoon een creatieve, innovatieve, orginele en muzikale gitarist die zijn muziek laat leiden door gevoel.
Qua techniek zeker niet de beste, maar doe het maar eens perfect na. Under de bridge of snow (hey oh) om maar even een voorbeeld te noemen:)
Gitaristen hoeven van mij geen fingerbrekende solo's te kunnen. Heb leiver dat ze veel gevoel er in leggen en dat vernieuwende akoorden spelen.
Vind het leuk als ik de 1e 3 akoorden meteen herken, maar die 4 totaal niet thuis kan brengen. En die verbazing heeft o.a. frusciante, brain may, jimmy page, nuno bettencourt en meer bij mij kunen opwekken.
Snow is nu niet zo moeilijk om exact te kopiëren. Hij voegt geen speciale dingen bij het riffje en met die compressie erop moet je ook geen rekening houden met dynamiek :).
Under The Bridge is dan weer een ander paar mouwen. Daarom raak ik het nummer ook nooit beu. Het blijft hetzelfde, maar is elke keer toch een tikje anders. Zelfs de fucked up-versie van in SNL '92 heeft z'n charmes vind ik :).
heb het wel over snow (hey oh) hea... vind dat riffje niet echt makkelijk bij te houden.
weet er eigenlijk nog iemand een antwoord op mijn vragen want ik blijf er echt mee zitten:-(
Wat wil je weten dan?
Ik heb totaal geen idee wie bootsy is.
:D