Mooi plankske Jeroen. Die Bogner is wel super tof. Ben erg voorstander van de "2-kanaals" overdrive pedalen, daarom ook in het bezit van de Fulltone Fulldrive. De Bogner is mij (nu nog) te duur :( Wat zit er onder de Eventide verstopt?
Printable View
Mooi plankske Jeroen. Die Bogner is wel super tof. Ben erg voorstander van de "2-kanaals" overdrive pedalen, daarom ook in het bezit van de Fulltone Fulldrive. De Bogner is mij (nu nog) te duur :( Wat zit er onder de Eventide verstopt?
ik begon ooit met een simpel voetpedaaltje om kanalen mee te schakelen... later kwamen daar een berg met boss pedalen erbij...
daarna begon ik ietwat te downsizen en gebruikte alleen de oversturing van m'n versterkers, met ietwat wah, delay en/of chorus...
tja... en dan koop je een gitaarsynth (roland GR55) en is het hek van voor de dam...
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...27572549_o.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphoto...56096667_n.jpg
laatste pic heeft eigenlijk alweer een update nodig zie ik :confused:
ik weet het...
het mooiste is wel dat ik het nog vrij modulair heb kunnen houden...
-de rechtse koffer kan weggelaten worden indien er te weinig ruimte is, alleen zijn dan de midi mogelijkheden weg ik moet ik alles manueel aan en uittrappen op de GR55, wat met midi met een enkele schakeling kan...
-ook kan ik de AFD100 weglaten uit het geheel en de JVM gebruiken op een enkele 2x12 (marshall 1936 cabinets)...
-ik kan er zelfs voor kiezen om de 13-pin kabel te omzeilen, dankzij de breakbox die is gemaakt... op die manier kan ik met een simpele jackaansluiting de GR55 in, die dan alleen gebruikt wordt als multieffectpedaal (delay, chorus en reverb)...
-of simpelweg alleen de GR55 gebruiken met 13-pin en rechtstreeks naar de mengtafel
Ik snap er geen zak van....
Maar hey, dat ligt vast aan mij :)
dat viel me echt enorm mee...
de boss NS2 die erbij zit rekent met vrijwel alles af, maar zelfs als ik die uitschakel is de hoeveelheid achtergrondgeluid nog te behappen... hij zit er voornamelijk om de ruis weg te halen van de JVM in de high gain kanalen...
uiteraard is van "true bypass" hier totaal geen sprake meer... :)
Je doet je naam aan MadMan! Gave set!
Gebruik je de versterker simulaties nu vooral voor de Gr55 of met name de synth/filter/pitch stuff? Ben heel benieuwd wat je van de GR55 vindt. Ik ben redelijk gek op freakgeluiden en gebruik daarvoor nu de Line6 FM4 (synth/filter bakkie) en de Ring Thing van EHX. Wat delay erop en stereo schakelen, dan gaat het ook alle kanten op. Het gitaarsignaal met delay, 50% sweepfilter en het normale signaal met de EHX dan een blokgolf in het hoog voor 50% meegeven. Dat lukt dan weer wel.. :)
Twee heads op een 4.12" snap ik dan weer niet zo goed, het stereo beeld is dan redelijk foetsie ten opzichte van twee losse kasten.