Ja....dwaas! Sommige mensen weten echt niet waar ze over lullen en het ergste is nog dat er altijd wel mensen zijn die dit geloven..
Printable View
Wat staat hier?
Fender Precision BasgitaarCitaat:
Fender Precision Basgitaar 1978 volledig natuurlijk hout in perfecte staat en kleurstelling met deksel
1978
volledig natuurlijk hout
in perfecte staat en
kleurstelling met deksel
:soinnocent:
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...253852402.html
vermoedelijk is de verkoper en franstalige Belg / Brusselaar die zijn tekst in het frans heeft geschreven en vervolgens door Google vertalen heeft getrokken.. die adverteerder herkent dan de vertaalfout zelf dus niet.. is er wellicht hier een Belgisch GN forum lid dat tweetalig is en de originele franstalige tekst kan bedenken?
'deksel' wordt in het frans 'couverture' ik vermoed dat hij dus iets over de lak probeert te schrijven
Om je te bescheuren 😂
Vlaams blijft een grappig taaltje, zelfs als het onzin is!
Zo zijn er hier de laatste tijd regelmatig gepost.
De reden voor het gekke taaltje is dat je op tweedehands.be kan aangeven (of liever moet uitvinken) dat je advertentie ook in de andere landstaal gepost wordt. Tweedehands.be vertaalt dan automatisch je advertentie naargelang de taal instelling van de bezoeker. Het lijkt wel soms alsof de tekst eerst naar het Engels wordt vertaald en vervolgens naar het Nederlands of Frans.
Je kan de advertentie in de oorspronkelijke taal bekijken door rechtsbovenaan op Nederlands, dan wel Français te klikken.
In dit geval een copy paste:Citaat:
is er wellicht hier een Belgisch GN forum lid dat tweetalig is en de originele franstalige tekst kan bedenken?
guitare Fender vintage
guitare Fender precision Bass 1978, entierement en bois naturel ,en parfait état de conservation et livree avec sa housse
En zelf vertaald naar het Nederlands staat er:
Vintage Fender gitaar
Fender gitaar precision Bass 1978, helemaal in natuurlijk (blank? onbehandeld?) hout, in perfecte staat bewaard gebleven en geleverd met hoes (gigbag). (Koffer/case zou coffre geweest zijn.)
Edit: tweedehands.be gebruikt google translate en doen het rechtstreeks van Frans naar Nederlands.
Van waar die 'kleurstelling' komt, weet ik niet. 'livree' in zijn oorpspronkelijke tekst mist een accent op de eerste e, wat google translate van de wijs brengt. Maar 'livree' ken ik niet nog als 'kleurstelling'
En verkoper al actief sinds....,uh... eind vorige week..., gaat niet helpen...
Maar hoe speelt die plank verder Jan?
Ik had hem even gemaild.
Mijn mail:
Citaat:
Beste Ted Kok,
Wat is je uiterste prijs en heeft deze gitaar ook een inwendige dramtoner?
Met vriendelijke groet,
Peter Smit
De reactie van de vriendelijke verkoper:
Mooie gitaar leraar is dat. Geen wonder dat ie stopt met gitaar spelen.Citaat:
Beste Peter Smit,
Ik weet niet wat een inwendige dramtoner is, ik heb geen enkel verstand van gitaren. De gitaarleraar vertelde toen dat het een speciale gitaar was omdat een volledig massieve gitaar is dus ook achter- en zijwanden.
De uiterste prijs is 200 Euro (inclusief koffer).
groeten,
Ted Kok
Kun je zo'n inwendige dramtoner achteraf nog inbouwen? Lijkt me een geweldige feature! :rockon:
Bedoelde de beste man niet gewoon dat de gitaar geen gelamineerd boven- en achterblad heeft, maar dat deze solid zijn?
ongetwijfeld
Hier klopt toch geen drol van?
http://link.marktplaats.nl/m967080186
De prijs lijkt me aan de lage kant voor een epiphone elite (zie open book headstock). Normaal gaan die voor 700-900 eu.
Of hij heeft de advertentie aangepast,
Wat er nu staat kost nieuw rond de 375.
Lijkt me nog aan de lage kant. Maar goed, zoek je een Japanse lp voor weinig zou ik die meteen pakken voor dat geld.
Ik ga er dit weekend even kijken waarschijnlijk.
Even inspecteren en als hij bevalt, voor 200 piek kan je niet echt de mist in gaan.
EDIT:
Het is geen japanner.
Ik gok op een Koreaan rond '96.
dus de headstock bestaat wel op deze manier?
op de foto's leek het ook alsof de pots ook niet netjes onder elkaar staan, maar net iets schuin.
Maar het is dus een echte epiphone?
Ziet er nogal "mint" uit voor een Elitist. En is zeker geen open book headstock. Mist wat bovenin in het midden. Google es op "Epiphone Elitist headstock", ik zie ze zowel met een notch als een bult. Deze heeft geen van beide. ik zou hem laten schieten.
Heb om wat extra foto's gevraagd.
De achterkant van de headstock wil ik wel zien en het lijkt of er iets onder de de knoppen vandaan steekt.
200 is niet veel natuurlijk maar wel voor pure crap
Het enige wat ik kan bedenken is een Epiphone Decal...., pff moet niet erger worden ;)
Toen ik vroeg of hij nog een foto van de achterkant van de headstock wilde maken kwam er ineens iemand kijken :D
en hij staat gereserveerd, waarschijnlijk voor de buurvrouw...
http://www.speurders.nl/overzicht/mu...0.html?sr_ab=0
Wat moet dit voorstellen? Gibson logo ziet er nogal raar uit, maar fotos zijn ook wat wazig. Bewust misschien wel...
Hoge goudkleurige tuners op een voor de rest met nickelkleurige hardware uitgeruste gitaar. Ook wel een heel korte beschrijving. Slechte foto's idd. Vreemde hoek van de hoorn... lijkt wel uitgezakt...
Die fotos lijken ook op verschillende vloeren te zijn gemaakt: de headstock op een beuken vloer, terwijl de body op een maple/esdoorn vloer lijkt te zijn gefotografeerd... Fishy...
Geen 'pointers' op de pot's...
het logo klopt, bij een aantal bouwjaren krimpt de lijm en de Cellulose rond het logo en gaat het er zo uitzien (nog niet bij de neppers kunnen ontdekken)
en pointers zitten alleen standaard bij de historics en de originele 50ties lp's dus dat tis niet zo gek dat ze hier ontbreken ;)
en er zitten nibs op het fretboard wat je niet ziet bij de neppers
Ik als niet kenner, vond de body binding eigenlijk vreemd. Te dun of zo (je weet wel, 0,6 mm ipv 1,5 oid). Is dat vertekend beeld op de foto, of ligt dat wellicht aan de ondergrond? Dacht in eerste instantie dat ik niet eens een body binding zag.
ik denk dat het vooral aan de slechte foto's ligt Maar bij desert burst lijkt de binding ook bij andere exemplaren vrij dun dus het zal een beetje aan de kleur liggen en het bouwjaar
http://i44.tinypic.com/j9lsfa.jpg
Ik ga nog even geen link naar de man z'n advertentie plaatsen maar het gaat om een Tokai Love Rock LS 60 waarvan de verkoper beweert dat ie van 1980 is.
Serienummer is 0103439 (die 9 is niet helemaal goed zichtbaar op de foto..)
volgens http://www.tokairegistry.com/tokai_gibson.html wijst een serienummer dat begint met 01... op bouwjaar 2001 en dus niet op bouwjaar 1980 . Want weliswaar geeft bij de Love Rock het eerste cijfer het fabricagejaar aan, maar (....) bij een 1980-er zou het tweede cijfer altijd een 0 moeten zijn....
Zie notes, tweede bullit: Up to 1989 all serial numbers have a 0 in the second digit
Idem Notes, vijfde bullit: 1989+: 89=1989, 90=1990, 00=2000, 01=2001, etc
Als de verkoper zich vergist en ik mij niet vergis, dan gaat het dus om een Love Rock van 2001. Scheelt een slok op een borrel qua waarde... wie van de gewaardeerde GN-deskundigen gaat hier even zijn meer-dan-twee-centen bijdragen????
Shoot Jacco een mail
Ziet er wel erg mint uit voor een gitaar van 35 jaar oud.
ik neem aan dat je die tokai gevonden hebt???? verkoper heeft nog niet gereageerd op mijn berichtjes dus die zal wel niet blij met me zijn. Overigens wat de staat betreft: ik heb een Yamaha SA 50 uit 1972 en die ziet er nog veel beter uit .... niet alles wat 35 jaar of ouder is, hoeft er afgeleefd uit te zien.
Als je een fetish hebt voor de crackhead look wellicht..
http://1.bp.blogspot.com/_qbv6VSFAqg..._no_makeup.jpg