Zo'n Wilkinson rolling nut. Daarna werden de Strat Plussen met LSR rolling nut's uitgerust, als ik me niet vergis...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iwamoto
Printable View
Zo'n Wilkinson rolling nut. Daarna werden de Strat Plussen met LSR rolling nut's uitgerust, als ik me niet vergis...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iwamoto
Het is blue burst met een parelmoer slagplaat. Ik heb hem gekocht van een gozer uit Almere...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo
Van de week een setje overwound GFS singlecoils erin gezt (B=10k, M=9,4k N=9K) Met de treblebleedmod op de volumeknop blijft hij heerlijk helder.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Het setje heeft een non-RWRP middenpup.
Hals: Heerlijk warm, met veel volume
Hals + Mid: Niet typisch het fender-tussenstandje, maar veel warmer en meer volume
Mid: Net als het hals element, maar meer hoog (jaja..logisch, lekker voor funky slagjes met de volumepotmeter ietsjes dicht)
Mid + Brug: Meer het bekende fender tussenstandje als de Hals + Mid combinatie, maar wel een goed volume wat bij een rwrp setje altijd minder is.
Brug: Lekker scherp, output had ietsjes hoger mogen zijn (nog hoger dan 10k? ja, omdat hij wat zacht klinkt tov de rest).
Elementen van GFS zijn me al eerder goed bevallen, maar dit setje...... Echt waanzinnig, heel erg aanslag gevoelig. (weet niet precies hoe ik dit moet omschrijven).
De gitaar zelf: Ik zei al dat het mijn nummer 1 zou kunnen worden... Nou dat is ie inmiddels, de rest kan me gestolen worden. De hals is heerlijk. De absurde dikte geeft een zeer ontspannengevoel in de linkerhand, en het a-symetrisch D-V profiel ondersteund de hand prima.
Dit is mijn eerste zelfbouw waar ik echt helemaal lyrisch over ben.
Maak je ook custom Strats op bestelling? :D
Als je fretslijtage hebt op de G-snaar 15e fret, een deukje (slide ongeval, jawel 't is mogelijk) dan is het mijn oude! :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *chantal*
G.G. Ik houd dus niet van gerelicte gitaren, maar voor de strat die je hierboven laat zien voel ik wel iets hoor! mooi ding, vooral de nek en achterkant van de body heb je mooi gedaan!
Zalige gitaar! Ik heb m'n oog ook laten vallen op een strat plus... Om eerlijk te zijn, een strat plus is de eerste elektrische gitaar die ik van dichtbij zag, die planken zijn dus zowat heilig in mijn ogen :pCitaat:
Enja de kleur, blauw, helemaal goed :satisfie:
Dank je, leuk om te horen. Ben er zelf ook tevreden mee (en heb nog maar weinig relic ervaring, volgende moet nog beter worden).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samder
U kwijlt, wij voederen:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GunMetalBlue
[IMG]http://img148.imageshack.us/img148/2...uestratuk0.jpg[/IMG]
Blauw metallic burst - geen idee hoe ze die finish noemen. En zelf vind ik het geeneens mooi! Maar het is wel de beste strat die ik heb, dus al vele jaren mn nr.1 gitaar...
En voordat ik advies krijg om m over te laten spuiten of er fatsoenlijke lementen in te zeten: het is met strats net als met vrouwen: de een kan mooier zijn, maar de ander neukt het lekkerst! dat is geen reden om haar meteen te verbouwen...
EDIT: volgens mn vriendin schijnt dat ook te gelden voor mannen...
Ik vind hem prachtig :D! Bursts in het algemeen zijn geweldig!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
Maar wat is er mis met de elementen? Ik heb zelf de Gold Lace Sensors, en ik kan er geen slechte dingen over zeggen...
Niks mis mee! Gold Lace is met name in de meer rockende, vervormde sounds errug goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Maar ik hoor toch verrassend vaak commentaar, van mensen die de gitaar niet eens gehoord hebben. Want Lace's zijn gewoon niet cool. Als ze bij fender/lace zo slim geweest waren om zes magneetdopjes op die dingen te zetten, hadden deze pu's veel meer erkenning gekregen.
Zelf heb ik ooit een setje duncans gekocht ter vervanging. Maar het ligt al jaren te wachten...).
Hmm... Die magneetdopjes zijn natuurlijk "de echte look", maar ik vind ze beide wat hebben. Dan nog is dat het "er niet uitziet" geen argument natuurlijk.Citaat:
Ik heb wel dingen gehoord als "te steriel", "geen karakter". Iets kan ik er wel wat van begrijpen, maar heb toch het gevoel dat er te veel geroepen wordt zonder echt ervaring met de dingen te hebben. Ze hebben geen unieke sound, nee. Ik zou het denk ik omschrijven als "geperfectioneerd Strat-sound". Maarja, who am I... :D
Ik vond het persoontje op de foto van de vorige blauwe strat toch geslaagder dan dat Buddah-beeldje :DCitaat:
'Er niet uitzien' en 'geen karakter' is kritiek die je op de hele strat+ hoort. Daarom is het model mislukt. De kwaliteit van deze gitaren was hoog, de reeks was bedoeld voor professionals. Maar de trend is toch vintage (in looks en uitvoering) en daar past deze reeks niet in...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
(En dat maakt dat je deze destijds dure profigitaren nu vaak voor een habbekrats kan kopen!)
Als ik één van de enige ben die ze mooi vind, en iedereen ze kwijt wil, heb ik niks te zeuren meer...:DCitaat:
Nee daar zit geen slijtage, maar wie weet zijn de fretten in de loop der tijd wel een keer vervangen... Er zit wel wat slijtage op het hout, hoog op de hals bij de hoge E snaar. Oja bij mijn gitaar zie je ook nog de structuur van het hout er doorheen. Dat heeft een bepaalde naam, maar ik weet even niet meer hoe dat heet. Ik ben trouwens ook flink op internet aan het speuren geweest naar mijn kleur/ type gitaar, maar ik kan er echt niets over vinden. Ik ben namelijk benieuwd wat deze gitaar nieuw gekost heeft. Heb jij enig idee?Citaat:
Ik vind hem super!! En die elementen... ja het is een kwestie van smaak wat je mooi vind. Het zijn misschien niet de mooiste elementen qua uiterlijk, maar het geluid vind ik fantastisch!!Citaat:
ikke wel: de adviesprijs van de strat+ was 3250 keiharde ouderwetse Nederlandse guldens, inclusief een mooie koffer.
(maar ook toen al werd er behoorlijk met de prijs gestunt)
Zo! dat is een pittige prijs. Dus voor 700 euro heb ik geen miskoop begaan....
700 is zo ongeveer de prijs, momenteel, als ik Ebay als leidraad hanteer. Zo tussen de zes en achthonderd. Zeker geen miskoop, want de prijs/kwaliteit-verhouding is bij deze gitaren helemaal uit balans. Een high end Fender voor minder dan de prijs van een JV squier of Tokai...
Die van mij kostte destijds 1800 gulden meen ik mezelf te herinneren.Citaat:
En de kleur - volgens mij is het hetzelfde - blue pearl burst.
Heb er nog enige tijd op moeten wachten aangezien ze die niet op voorraad hadden in NL.
Vaak ben ik het me je eens en vertrouw ik op je expertise Zoon van Piet, maar in dezen, echt no way, daar had je er bijna 2 voor! :stop:Citaat:
Welliswaar zonder koffer dan.. (geldt voor die 1800 guldens)
Citaat:
Vier zelfs, want ik betaalde voor de mijne 650 gulden in 95 (2ehands, maar de folie zat nog op de slagplaat zo nieuw). Ik ging naar de bevriende gitaarboer en die zocht de adviesprijs voor me op...
Bedankt voor het in mij gestelde vertrouwen. En het is altijd goed daar soms even aan te twijfelen!
Zoals gezegd: ook toen werd er met die prijs gestunt. want ook toen verkocht de plus niet best...
Op marktplaats zie ik ze nu vaak tussen de 900,- en 1200,- euro staan. 650 gulden daar heb je dus echt een koopje aan gehad!
Perfecte foto. Mooie gitaar, Vette boxen, ... ach :DCitaat:
Mooi ding
Dat was een noodverkoop, hij wilde 900 - en ik heb hem echt een poot uitgedraaid. Ik heb me heel lang schuldig gevoeld...NOT!Citaat:
ik heb een classic '50 strat (mexicaanse,sunburst), ben er zeer tevreden mee maar heb hem laatst laten vallen en nu zit er een kras in... het gekke aan deze kras is dat deze wit is, je kan de houtnerven door de lak zien en toch is een kras in de lak wit...
ik heb opgezocht dat deze gitaar gelakt is met Polyester Finish en mijn vraag is nu: wie kan er wat uitleg over deze lak geven en of deze snel relict.
ik wil namelijk graag weten of die pijnlijke witte kras ooit nog mooi kan worden doorheen de jaren als het hout erdoor komt ofzo...
bedankt
poly lak "relict" anders dan nitro lak.....
bij poly lak qua relicen moet je flinke butsen maken of flink schuren... en zelfs dan ziet nitro relic er echter uit...
Voor polylak heb je 200 jaar spelen nodig voordat je slijtage die helemaal door het hout heen gaat, ziet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonic_sam
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in hoe een zelfbouwstratje kan klinken (dat ding in dit topic op pag. 133):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G. (bij zelfbouw)
lekkere stratsound! zeker een goed resultaat man! goeie sound, lekker afgeragd uiterlijk, vieze kleur. iedeale gig gitaar lijkt me :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Mijn nieuwe aanwinst
een Fender Highway One strat in Daphne Blue
http://www.whieee.nl/forumpics/strat-usa/strat5.jpg
http://www.whieee.nl/forumpics/strat-usa/strat6.jpg
Mijn beide strats samen :)
http://www.whieee.nl/forumpics/strat-usa/strat7.jpg
Sinds ik gisteren de slagplaat heb vervangen viel het mij vanmorgen op dat de snaren niet meer mooi over de polepieces liepen, met name van het hals element en in zekere zin ook het midden element. Zou dit het geluid negatief beinvloeden? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet echt gemerkt heb maar nu ik het weet dat het beetje scheef zit zit het me niet helemaal lekker gevoelsmatig.
http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fa.../pickguard.jpg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
Ik weet niet zeker of ik die van mij had gepost:
Fender Japan uit begin jaren 90. Zit een Seymour Duncan Full Shred in de brug. Deze gitaar krijg je niet kapot ! wat een kwaliteit
http://www.anibalnet.nl/images/fender-japan.gif
Wees maar niet bang, dat ga je niet merken. Als je een bend speelt, lopen je snaren ook niet meer over je polepieces, en daar merk je ook niks van. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AoDf
Mmm daar zit wat in haha. ThanksCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Ik durf hem haast niet te posten tussen al dit Fender geweld (maar doe het toch maar :P)
http://img255.imageshack.us/img255/3...c00133biy7.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/4638/dsc00131bxq8.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/1...c00130bsu2.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/6...c00132bof3.jpg
Heb hem sinds gister, mijn 2e gitaar, helaas gaat ie zo de kast in want hij is eigenlijk voor mijn verjaardag, nog 3 weekjes wachten...
Wij weten allebei dat dat niet gaat gebeuren.., toch...? :D
Woow :eek: moooooooooi!