Moeilijk kiezen en waarschijnlijk zou m'n top 10 morgen er alweer anders uitzien:
(nr 1 heeft hier 10 punten)
1 thijser
2 Erik70
3 Demonturtle
4 groovieguitarguus
5 Dweezman
6 HUESSEN
7 ccc
8 macwilliams
9 HaroldAling
10 Basileia
Printable View
Moeilijk kiezen en waarschijnlijk zou m'n top 10 morgen er alweer anders uitzien:
(nr 1 heeft hier 10 punten)
1 thijser
2 Erik70
3 Demonturtle
4 groovieguitarguus
5 Dweezman
6 HUESSEN
7 ccc
8 macwilliams
9 HaroldAling
10 Basileia
RS-Rik, thanx voor de punten, word zeker gewaardeerd. Want dat had ik nou nooit verwacht... Mijn plankje helemaal bovenaan in een lijstje, woei!
Ik maak zometeen ff een top 10.
Grt, D.!
18 pt, dit ga ik nooit redden maar bedankt Divine, Steven en Pannekoek!
Jammer, ik dacht wel dat dit ging meespelen.
In mijn ogen verkiezen wij hier nog altijd gitaren, en geen foto's. Mijn gitaar staat hier een aantal keer met zijn hele top in dit topic (en in andere topics). Mijn gitaar verandert niet naargelang welke foto je ziet hoor :soinnocent:
Toch ben ik je erg dankbaar voor je stem luca.
Bedankt ;)
mijn punten (1 = 1 punt enzovoort...)
1. Saf (guttlin)
2. Telecastermaster (samurai)
3. Rubster (quilt tele)
4. Kim Wilson (tele)
5. Oigun (Telemaster)
6. Thomas. (Jazzmaster)
7. Pepe (ES)
8. Jutter (Jr.)
9. Dirkdewaard (LP)
10. Miezz (godin)
Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om punten te geven... Deze staan gewoon allemaal hoog op m'n verlanglijstje.
10 p: oigun: class allover
9p: telecastermaster: kitch all over (love it)
8p: Wietse: mojo
7p: aramstroop: lang geleden da' k nog zo'n mooi 335 zag
6p: Fingers precision
5p: Ruis geweldig ontwerp / kleur
4p: Funkblaster: Duesy's zijn mooi
3p: pepe 125
2p: Iberno flame en zware nerven zijn mijn ding niet, maar dit klopt
1p: Aaronstonebeat : nee geen sympathie stem, ik vind zijn ding de spirit uitstralen van een echt instrument, weliswaar voor het stadium dat een vormgever into play komt :)
ik had de neiging om alleen maar zelfbouws te doen maar dat zou wat incestueus overkomen. met name Stijnkenens, valoosj, GG, Thijser, Flanders, Van Dattum, Thunders88 en ik vergeet er mss nog: stuk voor stuk meesterwerkjes. De dingen van stijn en thijser zijn absolute kunst, zij het niet mijn persoonlijke smaak. Hilko is vergeten in te zenden ma heeft geen titel nodig want zijn gitaren gaan nu al de wereld rond.
ah enneuh, ik geloof niet dat het verboden was maar ik heb toch maar niet gestemd op martijn w en saf (de twee andere Guttlins) terwijl ik ze uiteraard wel verrekt mooi vind :)
Ok, hier mijn lijstje.
Als gitaarbouwer in spe en liefhebber van oude instrumenten heb ik me gebaseerd op wat ik wel zou willen hebben als oude bak, wat ik zelf nog wel eens wil maken of wat ik mooi vind van andere bouwers...
mijn top 10
1
Barno guttlin thinking deluxe (zoiets mag ik niet nabouwen, natuurlijk, maar vorm en opbouw is super.)
2
Valoosj (tja ...)
3
Aaronstonebeat aarophone (de vreemde eend in de bijt, vooral de experimenteer drang is heel aandoenlijk)
4
thijser (eenvoud, stijlvol en zelfbouw)
5
Rakker gibson kalamazoo 1930 (oude akoestische zijn gewoon geil)
6
Rubster tele (love the top, love the colour)
7
Badman fender jaguar (staat toch ergens in m'n lijstje nog te bouwen)
8
hendrix tele (alhoewel ik niet direct voor kleurtjes ben, vind ik het toch een schoon kleur)
9
niekb oude framus archtop (zelfde reden als bij rakker)
10
Don pingu charvel (lekker rare vorm)
s.
Ik wilde eigenlijk via PB stemmen, maar ach, dit is ook spannend:
1. eazy G (ES)
2. Thomas (Jazzmaster)
3. jutter (Jr)
4. iBerno (zelfbouw)
5. telelecastermaster (Samurai)
6. wietse (rommelmarkt)
7. Dweezman (Tele)
8. Valoosj (zelfbouw LP)
9. Whiplash (Univox)
10. FruscianteFan (Indie)
Helaas veel te veel Gibson in mijn top 10, maar ze zijn nu eenmaal mooi. :soinnocent:
Badman: ontzettend veel succes met de boekhouding :makeup:
thx stijnkenens! ik blijf jaloers op jouw houtambachtelijke vaardigheden.
Als je t niet erg vindt geef ik alleen mijn nr.1 stem, en dat is Stijn met zijn kickass zelfgebouwde bas. Echt respect man, keep up the good work!
Super moeilijk.
01 - Ruis - Rickenbacker. Alleen al om de kleur.
02 - Barno - Guttlin. Getwijfeld tussen deze en die van Martijn maar Bigsby is onweerstaanbaar.
03 - Thijzer - Zelfbouw. Die eenvoud en toch een geweldig classy uitstraling
04 - Dweezman - Tele deluxe - Geweldig plank en geweldige foto!
05 - Easy G - Die kleur en dan met tremelo. Me like it!
06 - Iberno - Prachtig hout, super ontwerp enne bigsby
07 - Zoon van Piet - Rock 'n' roll!
08 - Venlonaer - Geweldig model - jazzmaster-is en heerlijk classy uitraling en lekkere foto
09 - Wietse - Heb nog steeds hoewel ik ze zelf niet meer verzamel een voorliefde voor dit soort gitaren
10 - J3ro3n - Dano - Shorthorn geniaal!, gave kleur
Iedereen die op mij gestemd heeft/stemt alvast bedankt!:grouphug:
De volgorde vind ik lastig maar ik doe het maar zo:
1 Wietse, pure, coole, mojo!
2 Aaronstonebeat,hier wordt ik erg blij van.
3 Saf, Ik twijfel tussen barno en saf maar dat surfgreen....:lovelove:
4 Saracen, nice pinstripes!
5 Telecastermaster
6 Thijser
7 Ruis
8 Valoosj
9 H.Huisjes.
10 J3r03n
Van laag naar hoog. Het is bijna een onmogelijke opgave.
10. Jutter
9. Thomas
8. Ponq
7. LucaBrasi
6. Jiboom
5. Schizo910
4. Rickert
3. Tomdiedom
2. Pepe
1. Riky
1: thijser
2: dirkdewaard
3: Orpheo
4: Orgasmocaster
5: Dachosen1
6: Erik70
7: Baco
8: Rubster
9: 123GHK
10: stijnkenens (vind hem niet mooi maar wat een vakmanschap en ik houd ook niet van bassen)
Haha, mijn foto zit er ook tussen :seriousf:
Ik was vergeten een andere foto te maken helaas. We hebben nu net een goede camera gekocht, maar nu is het te laat :makeup:
Zitten een paar hele mooie gitaren tussen trouwens!
Ik vind stiekum de tele van Heibel wel heel mooi met dat bruin terwijl dat juist een gitaar is waar ik normaal nooit naar kijk.
Mijn lijstje is als volgt (1. is de beste):
1. Orgasmocaster
2. nielsduursma
3. barno
4. 123GHK
5. Van Dattum
6. Valoosj
7. Ednolb
8. macwilliams
9. Nagramoth
10. Jutter
iedereen die tot nu toe op jmijn gitaar heeft gestemt bedankt!! :D
Is er al een voorlopige tussenstand, Badman?
(We bezorgen je wel een werk, he?)
Mijn top 10:
Van plaats 10 naar plaats 1:
10. Rooiedirk
Zeer fraai topje, op een fijne LP.
9. Riky
Misschien is het gewoon de mooie foto, ik weet het niet. Maar deze gitaar heeft gewoon wat.
8. Schizo910
Gretsch was een inspiratiebron voor mijn eigen inzending. Dit vind ik de mooiste die ik er tussen zie staan.
7. Eazy G
Een ES in eens een keer een totaal andere kleurstelling dan je gewend bent. Net zoals bij Riky heeft dat babyblauwe wel wat.
6. Orpheo
Ik hou van mooi hout. Ondanks dat ik wat dingen anders zou doen, vind ik het een mooie gitaar geworden.
5. Thijser
Wederom, mooi hout. Eenvoud en tegelijkertijd ook rijkdom. En zelfbouw met slimmigheidjes.
4. DonPingu
Een heel coole gitaar, die je tenminste niet zo vaak voorbij ziet komen. Daar hou ik wel van.
3. Orgasmocaster
Over deze gitaar is denk ik al genoeg gezegd. Schitterend ding.
2. Episua
Ja zo'n rick doet me wel wat. Bijvoorbeeld die headstock. Schitterend dat kleurenspel. Deze vond ik een mooiere kleur hebben dan die van instromaniac, althans op foto.
1. Ponq
Op de valreep van de inschrijving kwam deze nog binnen. Even zitten twijfelen waar ik em zou plaatsen, maar dat het top 10 was, was me meteen duidelijk. Geen gitaar die je vaak tegen komt, prachtig hout, mooie vorm.
Eervolle vermeldingen:
De Guttlins. Naast mijn eigen natuurlijk die van Saf en barno. Het model is en blijft top.
instromaniac: Gave rick!
macwilliams: Zeer gedurfd om een Gibson in de fik te steken. Resultaat is een fraaie top.
groovieguitarguus: Het is dat die slagplaat me zo tegen staat, anders had ie er waarschijnlijk bijgestaan.
Mijn Top 10
1. Dweezman
2. Thijser
3. iBerno
4. Barno
5. mr. Dynamite
6. Funkblaster
7. Angel
8. Kim Wilson
9. Hezz
10. Agent Smith
Dit is mijn top 10 (1 is de mooiste)
1. Kim Wilson
2. groovieguitarguus
3. RUIS
4. jimihattricks
5. telecastermaster
6. Valoosj
7. Thomas.
8. Agent Smith
9. j3r03n
10. ponq
Kunnen we aub stoppen een Rickenbacker "Rick" te noemen? Ik word er zo opgewonden van....
Lastig, maar here we go:
1. Manuvdv
2. LP CL
3. Kellet
4. Rubster
5. Quicksilver
6. HUESSEN
7. Eomer
8. Bram+
9. macwilliams
10. Rene88
Ik heb een handjevol stemmen mogen ontvangen uit zeer gewaardeerde hoeken. Daarmee voel ik me nu al de koning te rijk.
Dank collega's :ok:
Ik twijfel eigenlijk nog of ik mijn lijst (als die klaar is, dat is-ie nog niet) hier ga publiceren. Van de ene kant vind ik het geweldig om de ontwikkeling te kunnen volgen, van de andere kant vind ik tussenstanden in het geval van verkiezingen niet zo'n goed idee (noem me ouderwets :D).
Ok hier komt ie:
Ik wou eigenlijk ook via pm maar dit is wel veel leuker.
1. Orgasmocaster (stond al vrij snel vast want ik vind m erg mooi) 10 punten dus.
2. Ponq
3. Valoosj (respect heren! LP custom is en blijft vet)
4. Pannekoek (zie bovenstaande)
5. Martijn-W (mooiste Guttlin tot nu toe)
6. Funkblaster
7. Nagramoth (jaja een strat in mijn lijstje)
8. Dweezman
9. Rakker
10. Hendrix2
Natuurlijk vind ik de LP van MVK en de Zebrano hollow van iBerno ook supervet maar ik ga niet op mijn eigen creaties stemmen.
Succes met het tellen van alle votes!
Woohoo, ik sta weer in iemand zijn top 10! Dank u wel, Justinschut!
Jay! Cheers Niek!
ik zal ook snel een lijstje maken.