Als je toch naar R'dam komt, dan heb ik nog wel een stukkie doorzichtig plexiglas voor je (om stof buiten te houden)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Printable View
Als je toch naar R'dam komt, dan heb ik nog wel een stukkie doorzichtig plexiglas voor je (om stof buiten te houden)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Gisteren getest en zoals verwacht werkte het nog niet. Er kwam enkel luid gekraak uit, ook wanneer de IC's en de buis er uit waren.
Ik had ook nog een vraag over het schema op pagina 5: Is de inputjack een stereojack en zo niet, waarom ziet die er dan anders uit dan de output?
Ziet er inderdaad uit als een stereojack. Meerwaarde ervan kan ik in het schema niet ondekken tenzij je er een massaverbinding van zou maken van de voeding ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -KP-
Er was toch ook nog iets met die diode dat anders moest? Heeft dat er iets mee te maken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -KP-
Ik gebruik gewoon twee monojacks waarvan ik de massa's met de minpool verbindt. Misschien dat de ontwerper hier een antwoord op heeft?
Zoals de diode nu staat krijgt de schakeling stroom, dus daar is niets mis mee denk ik.
Hoi allemaal,
Ik wil dit ding ook gaan bouwen en ben de componenten aan het verzamelen.
De weerstanden die newtone levert zijn metaalfilmweerstanden ipv koolfilm.
Is dit een probleem?
Bij de filmcondensatoren zijn er 3 typen: MKS, MKT en FKP
Welke moet ik hebben?
Nee, metaalfilmweerstanden zijn zelfs beter, gezien zij nauwkeuriger zijn.
En voor condensatoren maakt het niet veel uit, zolang het maar filmcondensatoren zijn, ik gebruik MKT (maar mijn pedaal werkt natuurlijk nog niet ;) )
Oke, bedankt
Ik had begrepen dat de metaalfilmweerstanden in sommige gevallen els een spoeltje kunnen gaan werken.
Hoe ver ben jij?
De boel al werkend gekregen?
Ik zit nog erg te twijfelen tussen het maken van het printje en p2p.
Het zou wel fijn zijn als ik zeker wist dat het ontwerp van printje 100% was.
KP kijk eens naar post 289 en 290 (dit was geloof ik nadat jij met het printje begonnen was.)
Joris, ik heb vandaag telefoon gekregen van het interim, ik moet werken in de week, dus het weekend is vrij. Als jij het met Robert uitvecht welke dag , dan kom ik het weekend van 7 en 8 juli af.
Dat stukje plexiglas is geen slecht idee :)
Ik heb ergens iets gelezen van gloeidraden, wat hield dat juist is? of zijn dat gewoon de draden in de buis?
Moet ik nu een stereoinput gebruiken of niet? Mijn gans bord krijgt toch geen stroom meer als ik de algemene schakelaar uitzet, dus voor stroombesparing zou dit niets uitmaken bij me.
KP, post eens wat foto's
Ik heb de aangepaste lay-out gebruikt in post 297.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Ik zal straks nog wat foto's posten.