dan ben je een kut producer, als producer metallica toch wel 1 van de grootste bands die je tegenwoordig nog kan produceren... dus zie het als uitdaging ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Printable View
dan ben je een kut producer, als producer metallica toch wel 1 van de grootste bands die je tegenwoordig nog kan produceren... dus zie het als uitdaging ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Ik kan het wel geloven dat hij op tape opneemt, dat blijft toch de beste kwaliteit, een analoog geluid ook analoog opnemen. En er staan zowieso niet veel foto's van hem op het internet. Laat het ons hopen dat hij niet heel de tijd in beeld wil zijn en zich bemoeien met de band's muziek, want dit heeft geresuteerd in platen die klonken zoals Bob Rock het wou, totaal niet meer in 'Tellica's gebruikelijke stijl. (Jason zei ooit: 'Don't fuck with James' music, as Bob is doing right now (tempo's veel trager)'.
Ik heb nooit echt problemen gehad met Bob Rock.
Ik bedoel, hij heeft MetallicA best wel doorgeploegd, veel mogelijkheden eruit gehaald.
En ook geen problemen met bijv. die "Load-era", behalve dat de helft van de nummers niet uitgebracht hoefden te worden en ze met de rest van de goede nummers gewoon één Load moesten maken...
In ieder geval, ik hoop wel dat Rick Rubin natuurlijk de old-sch**l er weer in brengt zoals hij met veel andere Metal-bands heeft gewerkt.
Waar ik wel bang voor ben is dat het geluid (de hele stijl en sfeer) weer schel wordt en alles.
Ik bedoel, luister naar SlipKnoT Vol.3 en de laatste 2 SOAD-albums tegenover de eerdere albums van de twee bands.
Het zijn geweldige albums, maar het is een wereld van verschil in geluid.
Het lijkt me wel duidelijk dat die invloed van Rick Rubin komt, dus ik hoop dat die periode voorbij is en het weer... in ieder geval niet zo zou klinken.
Ik denk dat Metallica met Rubin nog een stapje meer richting commercie doet... ik zou niet weten waarom ze terug zouden moeten gaan naar de muziek zoals op Master of Puppets. Waarom een album maken die de die-hard Metallica fans aanspreekt maar een enorme grote groep anderen niet? Gaan ze echt niet doen hoor... Als ik als leek kijk wat Rubin heeft gedaan met o.a. de Red Hot Chili Peppers en System of a Down, is de boel zorgvuldig gladstrijken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
Nee, ik vrees voor jullie) dat dat 'old-school' Metallica niet terugkomt. Als je kijkt naar St. Anger en de proefnummers die ze live speelden zal het eerder een vorm van nu-metal met een paar solotjes worden...
Dat van dat laatste dacht ik ook, maar volgens mij na die live "New Songs" gespeeld te hebben, kregen ze wel door dat het niet zó geweldig was.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Volgens mij hadden ze het meeste ook geschrapt en toen gingen ze écht beginnen.
In het begin was ik ook bang voor een minder album, maar ik denk nu toch al maanden dat het een soort "old-school" gemixed met een nieuwe stijl wordt.
Geen "oude MetallicA", geen Load en geen Stanger, nouja misschien een beetje van die laatste twee.
Ik zou trouwens ook niet weten waarom ze nóg commercieler zouden WILLEN worden.
Voor het geld of de roem hoef het echt niet meer.
En om meer reclame te maken en wat dan ook, ook niet, ze doen het toch wel voor de muziek.
Ik denk echt dat MetallicA al sinds rond 2002 meer down-n-dirty Rock en Metal wil maken, en de laatste tijd nog meer zelfs.
St. Anger was dan ook heel rauw door de manier van opnemen en hoe de nummers waren.
Ok, door de stemming, stijl en dat er geen solos waren was het bijna Nu-Metal, waar ik persoonlijk tóch MetallicA in hoorde natuurlijk.
Maar er was (bijna?) geen troep van effecten en allerlei andere bullshit toch.
Nou, neem aan dat ze nog wat in die stijl zijn blijven hangen, plus de wil om weer een goed album te maken en de stemming gaat weer omhoog, én ze doen er weer solos in, daar moeten toch mooie nummers uit komen.
OOKAL is het geen "Master Of Puppets".
Wel even iets anders "off-topic'":
Waarom trouwens Master Of Puppets???
Ja vet album, ook een van míjn eerste Metal- en MetallicA-albums.
Maar Ride en Justice waren erg vet, en The Black Album was erg zwaar.
Ik vond het raar dat mensen Black ook onder de "slechte" albums zetten.
Toen ik beter ging luisteren met datzelfde idee in m'n hoofd begreep ik wel wat ze bedoelde.
Maar dát is toch zo'n zware metaal, ookal zijn sommige nummers wat langzamer, wat het alleen maar zwaarder maakt.
Ik vind het toch een van de beste en vooral zwaarste Heavy-Metal albums aller tijden, en dat als een muzikant en fan zonder ooit een meeloper te zijn geweest.
Ik vind persoonlijk the black album ook het beste dat ze gemaakt hebben. De gitaar kllinkt er gewoon het beste op, de zang is geweldig, en de drum is rete strak. Als ik thuis metallica nummers speel komt the god that failed dikwijls terug. De riffs op dat album zijn vrij simpel in verhouding met die van bv op justice of puppets, maar ze zijn zo goed en zo strak.. Ik ken echt geen andere groepen (buiten de mijne dan :p) die met vrij simpele riffs zo'n vet en strak nummer kunnen maken.
Ik vind BA ook veruit de beste plaat, zeker als geheel gezien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
Maar de numemrs zijn niet altijd simpeler. De hitjes wel(Enter Sandman, Unforgiven), mara de rest is toch nog steeds goed gecomponeerd alleen veel vetter dan op de voorgangers. Al komt MoP erg close, maar mist net wat, ik vind MoP als nummer wel één van de meer geniale metalnummers ooit gemaakt.
De techniek gebruik in de Through The Never hoofd-riffCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
is zowat hetzelfde als die van de Master Of Puppets hoofd-riff.
Dat was wel fijn toen ik 'm moest leren, omdat ik MOP al kende. XD
Geen idee of dit waar is of niet, maar ter info:
New METALLICA Album Pushed Back To September? - Jan. 22, 2008
Stereo Warning reports that the release of METALLICA's new album has been delayed again, according to the band's record label. The band's ninth studio CD is now expected to hit the stores in September. Originally METALLICA drummer Lars Ulrich said it would be out in February, then the release was pushed back to April.
Ulrich recently spoke with Revolver magazine about the band's upcoming LP, which will be its first all-new effort since 2003's "St. Anger". Ulrich told the magazine that the group's new material "is certainly a lot more dynamic and a lot more varied than the last couple of go-rounds," adding, "There's a lot of light and shade in these songs. There's heavy, fast, nutty stuff, and then there's some slowdowns and musical interludes." Ulrich also said that the album has more in common with some of the group's '80s releases than more recent offerings like "St. Anger" and "Load".
Ulrich wouldn't agree that the yet-to-be-titled disc is a full-blown return to the past, saying, "I hate to be that specific, because six months from now people are gonna go, 'What the fuck? Lars lied to us!' But it feels that way to me."
The drummer also revealed that producer Rick Rubin, working with the band for the first time, wanted METALLICA to use classic efforts like "Ride the Lightning" and "Master of Puppets" as "reference points" for its new songs.
Ja, wat Lars daar in zei is zowat precies wat ik dacht gelezen te hebben.
Kan goed dat zelfde bericht of interview zijn geweest.
Maar of het album nu later komt zouden we moeten kijken of dat ook gezegd wordt op de officiële websites,
zoals van MetallicA of hun label/uitgever(s).
Maar als het echt zo laat uitkomt, veel later dan de shows in Nederland en in de buurt,
is het persoonlijk wel 100% zeker dat ik niet naar een festival ga voor MetallicA.