Oorspronkelijk geplaatst door Pun
Ik heb het vooral over de singles van Stadium Arcadium.
De singles van Californication waren gewoon ijzersterk, en ik vindt dat ze toch op zich wel een aardig beeld geven van dat album. Tuurlijk staan er wat nummers op het album die wat minder hitpotentieel of wat minder mainstream zijn. Zover ben ik het wel met je eens dat de singles niet het volledige album kunnen dekken.
Echter ben ik wel van mening dat de singles de visitekaartjes van het album zijn, en dus ook een redelijk beeld van het album dienen te geven. Als de singles de interesse niet wekken is er niemand die het album gaat kopen (bestaande fans uitgesloten dan).
De singles van SA doen dat voor mij niet, en blijkbaar (uitgaande van wat jij zegt) geven ze geen redelijk beeld van het album.
Verder vindt ik Frusciante persoonlijk een zeer goede gitarist. Ik ben zeker geen Peppers hater, maar ik ben behoorlijk teleurgesteld in hun werk na Californication, uitgaande van de singles dan (hoewel de singles van By The Way op zich ook nog best aardig waren kwamen ze voor mij niet in de buurt van wat ik op Californication (het hele album voor de verandering :)) van ze had gehoord), met Stadium Arcadium als absoluut diepte punt.