waar zijn ze te bestellen en wat kosten ze?
Printable View
waar zijn ze te bestellen en wat kosten ze?
toevallig vandaag mn cab opengeschroeft om de 2 die ik had liggen er in te bouwen, ben ik dr 1 kwijt.
Gelukkig had de gier net een nieuw vooraadje dus mijn 4x12 heeft er nu ook 2 !
wel wat moeten frezen in de baffle helaas...
de gier gitaarbouw wil ze met alle liefde leveren!
25 euro dacht ik per stukCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
thnx guys...
Ik heb een Peavey Classic 2x12. Voor de ene speaker heb ik ook een Weber BeamBlocker en voor de andere speaker een bierviltje achter het speakerdoek geplakt met dubbelzijdig plakband. Resultaat is dat ik geen verschil hoor.
niet echt een goed experiment, je hebt nl niet de sound gehoord met 2 beam blockers t.o.v. 2 viltjes.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruncher
een bierviltje houdt idd beam tegen uit het binnenste van de conus, maar de weber beam blockers spreiden het geluid.
Met sommige speakers is het wenselijker dat de beam tegengehouden wordt ipv verspreidt. Dan het je ook een egaler geluid omdat het hoge vd conus gewoon geblokt wordt... Dit hielp met mn Londen City cabinet van mn bulldog enorm, het werd echt enorm minder schel.
Ik heb ze in mn 4x12 zitten (een links onder en de ander rechts boven) en het geluid is meteen een stuk minder in your face (wat ik wel weer jammer vind)
De enige reden dat ze er in zitten is dat je in kroegjes merkt dat er naast je 4x12 geen reet van je geluid te horen is, eigenlijk alleen een goed geluid als je er recht voor staat. De drummer hoort me ook vrij slecht tot niet wanneer het podiumpje klein is en mijn kast recht naast hem staat.
Hopen dat het wat uithaalt anders heb ik voor niks gehakt en gefreest gister.
In een 1x12 cabje vond ik het tegenvallen in ieder geval, mijn geluid leek te verspreid en ik had moeite om door de mix te blijven prikken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stratokai
verzendkosten hoog!?!
dan maar zelf maken, zo moeilijk is het ook weer niet hoor. Mij is het gelukt, kwestie van malletje maken, epoxy-hars ingieten, strippen kun je bij iedere doe-het-zelf zaak kopen, net zoasl zwarte spuitbus en klus maar op los!!!!!!
http://img174.imageshack.us/img174/8...0060cb3.th.jpg