Gnaah, dat kan toch ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Luister maar naar 'In This River' van 'Black Label Society' ...
- Damage Inc.
Printable View
Gnaah, dat kan toch ook.Citaat:
Luister maar naar 'In This River' van 'Black Label Society' ...
- Damage Inc.
de rest van de band heeft er alleen meestal weinig begrip voor :) Maargoed, het is me nu al een tijd niet meer gebeurd, ben nu wel gewend aan mn spullen, zit niet meer zo te klooien tijdens optredens.Citaat:
Wat is er met die gitarist van die band voor je gebeurd..???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Versteeg
Ik heb ook zoiets meegemaakt.. maar gelukkig waren de buizen nog intact!
heh ik speel met mijn vingers dus ik heb nooit last van wegvliegende plectrums ik denk dat minj probleem is dat ik vaak loop en altijd uiteindelijk hetzelfde rondje dus mijn kabel in de kronkels raakt.
Ondanks dat dit een oud topic blijft het wel een erg grappig topic :satisfie:
Dat van die kabels komt mij ook vaak voor.. uiteindelijk sta ik na het oefenen altijd mijn kabels weer goed te draaien.
Toch is zien voor zo'n draadloos setje :chicken:
Moesten we op optreden op een buitenpodium. Vlak voor we beginnen moet ik van de zenuwen heel erg nodig. Gauw aan de achterkant het trapje af en in de haast in het wilde weg maar wat staan pissen. Gauw weer terug want het publiek begint al te fluiten en te joelen. Kom ik boven, beginnen ze allemaal te klappen. Bleek dat de backstage beelden op een groot scherm te zien waren. En daarna mijn rode kop, toen ik begreep wat er gebeurd was. :confused:
Niets zo heel erg, heb ook nog maarr 2 optredens gehad.
Mijn stunt op het laatste optreden was toch bij de medley vergeten zijn hoe je dat ene stukje ook weer speelde, geklukkig was het tweestemmig. Volumeknop maar dichtgedraaid en geplaybackt :sssh:
Was in een zaal voor 300 mensen, niemand gezien :)
Een uur heel moeilijk lopen doen met de man van het podium over waar mijn EON GL-15 G2 kon staan, uitgelegd hoe ze dat moesten patchen, uitgelegd dat ik stereo wou spelen vanuit mijn pod.
Vervolgens alles het podium op slepen en erachter komen dat de Pod nog thuis onder mijn bureau staat ...
Of zoals de man op de eerste pagina: er vanuit de coulissen achter komen dat je volumepedaal dicht staat.
Of een hele tijd staan afvragen wat er mis is met je amp want je moet hem op 6 zetten ipv de gewoonlijke 2 om er wat geluid uit te krijgen. Tijdens het tweede nummer moest ik de gitaar even uittrappen om ruis te voorkomen. Wanneer ik het volumepedaal weer intrap sta ik echt LOEIHARD en krijg ik een hoop vuile blikken van de geluidsmensen ...
Of je afvragen waarom je solo zo slecht klinkt en er achter komen dat je de verkeerde snaren aan het picken bent ... (don't ask)
Of opkomen en merken dat je wireless nog uitstaat.
Of vlak voor je een solo moet geven nog even een wilde sprong waarbij de kabel van je wireless uit je gitaar schiet. Oplossing: stug doen alsof je aan het soleren bent, aan het einde van de solo even omdraaien naar de toetsenist en fluks je kabel weer instoppen.
Of lekker springen op het podium en achter een kabel blijven haken die NIET met ducttape was vastgeplakt.
In alle gevallen: doen of het normaal is.
Of in het geval van Arjen Lucassen: je solo missen omdat je hele rig uitstaat. Snel de volumeknop van de gitaar opendraaien en als dat niet helpt maar helemaal opgeven. Hij heeft wel applaus van het publiek gehad voor dat incident :)
Hahaha, die kan zo ook in het dieptepunt topic!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flint Stone
Jaren geleden hadden we een optreden op koninginnedag in een kroeg. Kroeg was lekker volgelopen, wij stonden klaar om te beginnen. Na het tweede akkoord was de hele tent donker....stoppen eruit. Alles ging over 1 groep blijkbaar...zucht...kroeg liep weer leeg. De drummer pakte het wel leuk op door een vette drumsolo van 15 minuten te spelen, waarop de kroeg toch weer volliep en wij na een kwartiertje dan toch echt konden beginnen.
En dan ons laatste optreden als band (oude band) zou op de dam zijn geweest voor een of ander goed doel, ik weet niet eens meer wat. Komen we daar aan zien we een perfect opgebouwd podium....maar volgens de gemeente stond het niet op de juiste plaats en ging het hele evenement niet door. Een behoorlijke anti-climax van mijn oude band...