ik hoop niet dat dit serieus is...
Printable View
jawel *bloos* maar wat zijn zijn andere funky invloeden want dit is toch niet de stijl van Hendrix: http://au.youtube.com/watch?v=7-oKRJyunz0
ik hoor in dit filmpje weinig to geen funk van John, maar om toch antwoord op je vraag te geven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Frusciante#Invloeden
:)
Ik weet dat ik nu een gewaagde uitspraak doe, maar ik vind John Frusciante echt de opvolger van Hendrix. Frusciante stopt zoooveel creativiteit in z'n spel, dat ik niet bij veel latere gitaristen heb gezien. ik vind dat frusciante verder is gegaan waar hendrix gestopt is. stevie ray vaughan vind ik ook een goede opvolger, maar ik vind dat hij hendrix te veel na deed.
ennee... de invloeden die hij in BSSM liet horen? welke zijn die:chicken:
Opvolger van wat? Wat is er op te volgen? Welke positie bezat Hendrix dat daar opvolging voor is?
M.I is JF een door JH beinvloedde gitarist die een aantal andere dingen in zijn spel heeft gelegd en kan worden gezien als een volgende evolutionaire stap in gitaarspel. Maar zo zijn er nog een paar duizend!
Als je hendrix ziet spelen, zie je gewoon een gitarist die totaal één is met z'n gitaar, daar zit niets tussen. hendrix stopte alles in z'n spel wat hij maar kon, en was daarmee zo ontzettend orgineel, en dat heb ik weinig gitaristen na hem horen doen. natuurlijk zijn er wel gitaristen die ook wel orgineel zijn, maar die proberen vaak of hendrix of page te evenaren. John frusciante probeerd niet als hendrix te zijn, hij probeerd ook niet zo goed te zijn als hendrix, hij is gewoon zichzelf, en is net als hendrix één met z'n gitaar. als je frusciante ziet, dan zie je iemand die met hart en ziel speeld, en die ook echt niets liever doet, geen show-off of zo. natuurlijk hoor je invloeden terug, maar frusciante is gewoon totaal orgineel. natuurlijk zijn er nog vele gitaristen geweest die ook geweldig waren (page, blackmore, iommi, clapton) maar die zijn allemaal een ander stijl in gegaan. frusiante is toch wat meer in de richting van hendrix, maar geen kopie, en dat maakt hem voor mij een "opvolger", hij is verder gegaan waar hendrix is gestopt. beetje lastig om uit te leggen eigenlijk.
Hij is ook nog eens in 1970 geboren:).