het is voornamelijk stevigheid
maar ik heb wel gemerkt dat goedkope pluggen toch minder zijn. onverklaarbaar
Printable View
het is voornamelijk stevigheid
maar ik heb wel gemerkt dat goedkope pluggen toch minder zijn. onverklaarbaar
Heee Nielsje, IK BEN HET HELEMAAL MET JE EENS! Ik heb die vraag ook meerdere keren gesteld, maar nooit een OK antwoord op gekregen. Ik ben benieuwd.......
Ik ben het ook helemaal met je eens! Je bent een van die mensen die het verschil niet zal horen... :)
weer uit nieuwsgierigheid, welke pluggen/kabels gebruik jij?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
ipv George L, Randall S. ?
heb nog geen foto's van je rig, ingeplugd gezien..
nocki is helemaal gene gitaristCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
maar verzamelaar
daarom zie je nooit iets ingeplugd, omdat dat nooit zo is :P
Donderdag en vrijdag weer gerepeteerd. En voor t eerst 't gemak van de Pedalsnake ondervonden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl
Moest 'm wel eerst even goed uitrollen. ´t Was wel even kijken met de voedingskabeltjes. Omdat de One Spot en de adaptor van de Whammy ´n beetje met elkaar in de knoop zaten, maar dat was mijn eigen fout met ´t inpakken.
En verder geen enkele ruis gehoord!! En rolt ie ook weer heel makkelijk op.
Voor mij is voorlopig ideaal!
Joost
Als je het zo zou stellen, dan kun je ook net zo goed goedkope kabels gebruiken. Of is het dan ineens anders? Wereldschokkend verschil kun je het ook niet noemen, maar vooral bij meerdere pedalen heb je toch een wat beter signaal en dan bedoel ik niet 2 of drie pedalen. Hoe ik dat weet? Ik heb goedkopere patchkabels gehad en nu George L kabels + pluggen en ik hoor het verschil wel. Waarom? Geen idee, maar het is wel mijn ervaring. Proberen is weten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
www.effectsconnection.comCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitargeek3
En ze hebben ook nog iets kleinere, van Switchcraft.
Mee eens. Ik heb die goedkope kabeltjes ook alleen als oplossing.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Maar die pluggen van die kabeltjes heb ik nooit moeite mee gehad, altijd goed contact.
Ik heb ook wel eens snoeren gehad van kut kwaliteit, dat merk je. Nieuw snoer, zelfde pluggen, geen verschil. Dat snoer dan weer betere pluggen aangesoldeerd, stevigere verbinding, maar geluid wordt er niet anders van.
Ik koop ook wel goeie kabels voor m'n patchverbindingen, maar ik zie echt niet in waarom de ene jack zoveel duurder is als een andere. Ja, het voordeel dat je kabel steviger is bevestigd. Maar voor de plug zelf?
verzamelaars, verzamelen toch... ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
'ver·za·me·len2 (ov.ww.)
1 uit verschillende richtingen of bronnen bij elkaar brengen => bijeenbrengen, lezen, rapen, samenbrengen, samenrapen, vergaderen, vergaren; <=> verspreiden
2 uit liefhebberij bijeenbrengen => collectioneren, sparen'
dus dat betekent, 'tot in den treure mooie versterkers vinden/kopen/bewaren/'mooi laten zijn'/'mooi laten staan'...
ik kreeg het gevoel dat Nocki ze af en toe wel eens beluisterd en -helaas- niet altijd verzameld/bewaard.. ?
dat wordt je zo'n Markom8x, TGP'er, die nog geen 20 is volgens mij, maar gear waar MP, MS en FB jaloers op kunnen zijn...
is er een mogeljkheid om Nocki, live aan 't werk te zien/site met muziek?
ik weet eigenlijk niet eens wat voor gitaren/andere spullen hij gebruikt, behalve z'n nieuwe BYOC-ontdekking (ik ben terughoudend om 't woord 'fase' te gebruiken..want hij lijkt me 'n gitarist-gitarist.... met een versterker-budget waar ik 'U' tegen zeg...)
?