Ik heb een Richwood Jazzbas, super afgewerkt en speelt en klinkt echt prima. Met betere elementen erin is het echt wel een prima ding.
Printable View
Ik heb een Richwood Jazzbas, super afgewerkt en speelt en klinkt echt prima. Met betere elementen erin is het echt wel een prima ding.
ik zit te denken om alnico pro 2 humbuckers in me richwood te zetten :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
moet dan wel ff sparen
Hebben we een nieuwe pannekoek?
of een yampannekoekdrammert :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humbucker
het is niet omdat de gitaar nu slecht klinkt, alleen maar omdat slash ze ook in zijn gitaar heeft zitte en ik daar nogal fan van ben :D
gezien de versterker in je sig zou ik eerst maar eens daar in investeren, een gitaar met goede pickups klinkt ook kut over een kutversterker, een gitaar met slechte pups klinkt in iedere geval beter over een goede versterker.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer
vind je een hohner een slechte versterker dan?
in vergelijking met een marshall wel slechter natuurlijk maar t hoeft niet perfect te zijn nog, ben pas 15 en speel thuis, nog beter en harder geluid word me ma gek van!:O
en dan elementen kopen die duurder zijn dan je gitaar omdat je idool ze ook heeft?Citaat:
harstikke ghak ben je en een ideaal slachtoffer voor de handel :D
Je hebt godverdegodver al een Gibson LP met koffer voor 650 schamele euries.
Dat is net zoveel (of minder) als je betaalt voor een Richwood of Epiphone met koffer en upgrades, en dan heb je nog steeds een stuk hout waar jonge scheuten aankomen als je het in de tuin zet.:satisfie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
:seriousf: :seriousf:
vind jij een hohner een goeie versterker dan? nou ik dus niet en ik zweer het je dat een fatsoenlijke versterker momenteel veel meer voor je geluid zal doen dan die duncans. en met een goeie versterker bedoel ik dus niet zo'n kutmarshall van 200 euro.Citaat:
Misschien is het handiger wat dan wel behoorlijk geluid produceerd voor plm €200,-. Daar kan die jongen veel meer mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
inderdaad, kan k even zoeken ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
Mannen, dit topic word steeds mooier, wat een geweldige onzinbeweringen! Het is dat ik al een gave quote in m'n sig heb! Hulde!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
Inderdaad.. en je kunt beter ook een rode kabel kopen in plaatst van die slechte gele kabel
Nou die gele zijn niet zo zeer slechter, rode zijn gewoon sneller!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
ow god, hou op over kabels:DCitaat:
OOOOWW Fuck man het ging over kabels? Shit ik dacht dat ik bij motor-forum ingelogd was.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
motor op je hoofd:DCitaat:
Ook hier graag kappen met het topic te verzieken.
Bert K, mod
Bert, ik ben het geheel met je eens.
(Sorry!)
Zie nu teles voor 99 euro..
Ik had ze al voor €79 (strat en tele) gezien ook, bij Correct een soort electrazaak die ook instrumenten erbij verkoopt maar dat mag de pret niet drukken lijkt me voor die paar tientjes :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
Voor mijn zoon een richwood re-130 gekocht via een internetsite.(ziet er mooi uit, lekker goedkoop)
2 dagen na de bestelling had ik hem thuis, gelijk uitgepakt, maar............
Er valt niet fatsoenlijk op te spelen, met liefde is deze gitaar door de chinezen gemonteerd, dus NIET.
alles zit scheef of los, en de snaren hadden ze beter maar in China kunnen laten.
Dus, gelijk de gereedschapskist erbij gehaald, alles gedemonteerd, en gemonteerd + nieuwe snaren.(zaten zelfs doorgedraaide schroeven in)
Conclusie, besteed er een halve dag werk aan, en je hebt voor weinig geld een
redelijke goeie gitaar, hopelijk ook op de lange termijn.
Dat zou ik ook niet doen, via een internet site bestellen! Je hebt hem nooit in handen gehad dus je weet niet hoe het speelt, of hoe die klinkt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r.hindrix
Ik stel elke nieuwe gitaar van me af naar mijn lievelings afstelling.
Ik ben 't helemaal met je eens, ik ben de eigenaar van een re-129 (de les paul) En na andere snaren, een grondige afstelbeurt, daarna frets vlakken en nog een afstelbeurt, meerammelende schroeven in de brug stilkrijgen en andere zadels omdat de originele zadels beter "snarenslopers" genoemd kunnen worden en GFS elementen is het een best goed klinkende lekker spelende gitaar geworden, maar had ik achteraf beter mischien op zoek kunnen gaan naar een goeie tweedehands Epi.. :)Citaat:
Precies..!! Ik heb een oude Animal Les Paul die wonderbaarlijk niet krom is en super soepel speelt. Maar ondertussen heb ik wel alle hardware en elektronica vervangen voor betere/duurdere zodat het voor mij persoonlijk een top gitaartje is. Dit alles heb ik alleen gedaan omdat het ding voor mij een emotionele waarde heeft want anders had ik idd beter een Epi kunnen kopen.
ik had er niet veel moeite mee, alleen de snaren heb ik er meteen afgehaald en nieuwe op gezet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrweird
ik heb wel de brug nog wat veranderd en een nieuwe switch erin gezet.
prima gitaar nu :lp: :satisfie:
ff nog reageren op berichten van:
JOENE20:
Je hebt volkomen gelijk om zonder het in handen te hebben gehad van Internet te kopen, enkel omdat deze gitaar zo flink was afgeprijst heb ik deze gok genomen, en natuurlijk wat er over richwood in forums staat geschreven.
MRWEIRD:
De elementen in deze gitaar zijn niet slecht te noemen, dus dat valt weer mee.
TIMBER:
Nu 6 dagen later is de hals nog kaarsrecht, ook dat zit wel goed.
Ik heb het wel anders mee gemaakt van het merk yamaha, goedkoopste versies (+/- 10 jaar geleden)zag je gewoon krom trekken.
RICHWOODPLAYER:
Jij hebt er niet zoveel aan moeten doen, ik denk dat ik te maken heb gehad met een maandag morgen, of vrijdag middag productie.
ff snel in elkaar schroeven, want ik had ook te maken met 2 van de 4 halsschroeven die waren doorgedraaid.
Tot slot:
deze RICHWOOD re-130 is nu een prima gitaar, ik heb zelf een epiphone/gibson strat 1998 taiwan, vanaf het begin tot nu nog steeds perfect.
Op die elementen heb ik nog wel wat, die zijn zo microfonische als de pest op mijn richwood.Citaat:
Een hals tordeert niet in zes dagen, dus dat ie nu nog recht staat, verwondert me niks. Als ie over een jaar nog recht is, kun je pas zeggen dat ie goed is.
Mijne is een jaar oud, en staat nog netjes recht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Maar moet even nieuwe elementen en electronica in! ( sperzel locking erop )
Kan dit topic aub aan een stille dood sterven? Sorry hoor, maar wat een loze beweringen weer, zoals het merk al impliceert, beginners shit. Een hals die je ziet krom trekken, nou, dat wil ik verdomme wel eens meemaken.
Mijn schrijven van: je ziet de hals gewoon kromtrekken is natuurlijk overdreven, dan heb ik het ook niet over RICHWOOD maar over een YAMAHA gitaar(de goedkoopste versie van +/- 10 jaar geleden), die hadden daar flink last van.
En dat de hals na 6 dagen nog recht is geeft mij enkel een goed gevoel voor op de langere termijn, en natuurlijk kunnen er betere elementen in, maar voor een bedrag van 120 euro is het een prima gitaar.