Waar gebruik jij in je home studio je mengtafel eigenlijk voor? ik heb hier ook wel een mengtafeltje, maar dat is een heel kleintje. Als ik opneem gaat het gewoon rechtstreeks in mijn interface, dat gaat per 2 sporen..
Printable View
Waar gebruik jij in je home studio je mengtafel eigenlijk voor? ik heb hier ook wel een mengtafeltje, maar dat is een heel kleintje. Als ik opneem gaat het gewoon rechtstreeks in mijn interface, dat gaat per 2 sporen..
Ik heb meerdere computers met audio (3) plus een podx3 en deze meng ik met een tafel plus heb ook nog cd speler erop en de TV.
Ik ben opzich best tevreden over de Audiophile 2496
Vooral het lage latency onder xp (32 bit) was het mij om te doen toen ik deze kocht ter vervanging van mijn Yamaha DSP Factory DS 2496 + AX44 (die ik niet meer goed aan de praat kreeg onder windhoos xp), wat dat betreft doet hij het goed. (zowel audio als midi)
maar geen mic pre-amps en minder i/o dan ik op lange termijn zou willen en klieren met tulpkabeltjes (waar vooral m'n Phonic MM1002 soms vervelend mee doet is niet helemaal mijn ding,
Doordat ik mijn DSP factory niet meer aan de praat kreeg, zocht ik dus een goede (low latency/weinig ruisende) geluidskaart voor weinig, omdat ik eigenlijk al op termijn m'n home-studio wilde upgraden. Toen had ik geen geld voor een leuke interface van rond de € 500,- en vond ik de alternatieven van rond de € 250,- een beetje zonde van m'n geld (allemaal net-niet opties). de Audiophile 2496 was daarentegen goedkoop en werd op veel plaatsen op internet goed ontvangen en was m'n keuze snel gemaakt
begin volgend jaar wil ik een nieuwe pc kopen en monitors en zet ik de audiophile daarin en wil ik ook een cursus doen, maar op termijn (begin 2012 na verhuizing) wil ik de rest van m'n homestudio grondig updaten en zal ik waarschijnlijk een audio interface kopen in de range van Motu 8pre t/m Motu 896mk3, afhankelijk van budget, mogelijkheden en wensen.
Tot die tijd wil ik me grondig verdiepen in de verschillende opties die interfaces mij bieden, want ik het verleden heb ik vaak of te goed spul gekocht, die ik niet ten volle gebruikte (de DSP Factory was bijv. veel te luxe voor een beginner als ik destijds) of te goedkope rommel (behringer condenser microfoons etc).
De Audiophile was wat dat betreft geen miskoop.
update van die patchbay, en mn nieuwe shure drummickit op de foto!
je hebt gelijk! mn eerste test opnames laatst zijn so far best ok, ben nog aan het mixen, maar er zit zeker lekkere drumsound in de opnames! het was ook een goed drumstel, so i`ve been told.
Mogami, ik heb wel 100 Mogami patchkabels met TT, die kostten indertijd tussen de 20 en 40 gulden per stuk en ik heb er in 12 jaar niet een kapot zien gaan. Ook de multikabels zijn Mogami, van en naar de twee 24 sporen machines, met op het mengpaneel Elac multiconnectors, zestien stuks met gouden pennetjes. Dat kost een paar centen maar dan heb je ook wat, nog nooit een storing gehad met die duizenden draadjes.