Oorspronkelijk geplaatst door Pun
Waarom zou iemand anders voor mij moeten bepalen wat ik kut zou vinden?
Als jij probeert te zeggen dat ik voor andere mensen aan het bepalen ben of iets kut is, dan zit je daar goed naast. Maar blijkbaar is Drap het er (in ieder geval gedeeltelijk) wel mee eens dat de singles onder niveau zijn. Anders zou hij niet zeggen dat mensen het hele album moeten luisteren voor ze kunnen oordelen.
Ik heb trouwens nooit gezegd dat ze allemaal hetzelfde klinken als Californication, als dat zou was, dan had ik het waarschijnlijk een stuk beter gevonden. Snow, bijvoorbeeld vind ik getuigen van een wel zo ongelooflijk gebrek aan ballen, dat het gewoon niet leuk meer is. Dat is een nummer wat ook door elke andere middelmatige popband gedaan had kunnen worden. Het enige stuk dat nog een beetje het zou kunnen redden, en wat ook echt een duidelijk RHCP stuk is (wat betreft vocals) is veel te slap aangezet door Keidis.
Maar blijkbaar vinden de gasten van de RHCP die singles het beste van het album. Ik vindt de singles kut, dus voel ik mezelf ook niet echt aangemoedigd om naar de rest van het album te luisteren.
En dat geldt denk ik voor iedereen (dat als je de singles kut vindt dat je niet aangemoedigd wordt om verder te luisteren), misschien dat je hooguit een band waar je al eerder fan van was nog een tweede kans geeft en verder luistert dan de singles, maar dit kun je niet verwachten van iemand die geen fan is (en dus eigenlijk de mensen waarvoor de singles bedoelt zijn).
Hebben jullie toevallig naar alle albums van (zeg een) Britney Spears geluisterd (en goed geluisterd), of alleen naar de singles die ze uit heeft gebracht voor dat je voor je zelf bepaalde dat het kut is? Ik in ieder geval niet.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen een Britney Spears en een RHCP, voor beiden dienen de singles hetzelfde belang: promotie van het album.
Gelukkig hebben de RHCP nog wel enkele goede singles afgeleverd in het verleden (en ook een paar goede albums), wat niet gezegd kan worden over Britney Spears.