Het gaat hier om een mat gelakte gitaar (zie foto) die ik alsnog een beetje glans wil geven. Commandant is hier dus geen geschikt middel voor?
http://www.gibson.com/Files/productI...Faded/body.jpg
Printable View
Het gaat hier om een mat gelakte gitaar (zie foto) die ik alsnog een beetje glans wil geven. Commandant is hier dus geen geschikt middel voor?
http://www.gibson.com/Files/productI...Faded/body.jpg
deze lak kun je nog iets meer laten glanzen door het te polijsten maar het wordt nooit hoogglans, de gebruikte lak is een satijnglans en dat beperkt helaas je mogelijkheden. Ik heb bij een andere faded 2 nieuwe hoogglans lagen er op gespoten en dat is uiteindelijk het gemakkelijkst wil je dit effect bereiken.
Het is ook niet de bedoeling dat hij hoogglans wordt. Maar ik kan dus wel gewoon polijsten volgens de faq?
ja hoor, gebruik alleen liever commandant 5 ipv 4 omdat je nogal snel te veel lak weghaalt (de lak is niet zo dik en ook niet zo hard)
hoelang duurt het uitharden van PU-lak voordat je het kan schuren/polijsten?
(het is met een motip spuitbus gedaan)
is het de 2 componenten versie ? dan binnen een paar dagen, is het de "normale" dan toch wel minimaal 2 weken wachten (liefst 3)
ben bang dat het de normale versie is.komt van guitarsupplies.kreeg de PU-lak in een acrylspuitbus van motip dus der stond weinig info op waar ik iets aan had.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
de normale versie is dan op alkydbasis ofzo?
valt me wel op dat ie glas-en glashelder is.
tis volgens mij geen alkyd, ik heb jaren met motip gespoten en dat ging altijd prima terwijl ik met alkyd lak eigenlijk altijd problemen had
het fijne van motip vond ik dat het zeer weinig reageerde wanneer je te weinig tijd nam met het wachten tussen de laklagen door, nadeel is wel dat het wat kwetsbaar is, met name wanneer je gaat polijsten; de lak wordt dan weer iets zwachter door de wrijving en het is beter dan je dan geen losslingerend gereedschap in de buurt hebt of sieraden om hebt die krassen kunnen maken
na het polijsten van motip moet je het weer een dag laten drogen en dan nog een keertje met finepolish poljsten
Ik ben op Ebay aan het bieden op een allparts neckje, zonder finish. Ik ga hem in cellulose afwerken. Maar zou hem graag stainen (van dat vintage geel).
Op guitarsupplies.nl verkopen ze zakjes poederbeits. Iemand al ervaring met welke zakjes ik het best neem?
alvast weer bedankt!
voor een vintage yellow icm met poederbeits meng ik geel en eiken en verdun ik het met iets meer water
voor een all parts neck is transtint/colourtone stain btw beter omdat de toets al gesealed is (bij de maple toets versie dan) en hier pakt de waterbeits niet op, anders zul je eerst de toets tussen de frets moeten schuren