Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo ver denkt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
In welke band speel je?
Printable View
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo ver denkt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
In welke band speel je?
Naast het standaard op je kabel staan waardoor je kabel uit je instrument getrokken wordt heb ik het volgende meegemaakt.
We hadden net 2 sets van 45 minuten gespeeld, en hadden nog een toegift, dus wij lopen eerst allemaal het podium af om daarna weer op te komen.
Beginnen vrolijk aan het nummer, en ineens komt de bassist er achter dat ze multiFX pedaal nog op tunermute stond en hij was hele tijd vrolijk aan het spelen, en ineens kwam ie er halverwege het nummer weer bij :D
Eens denken wat ik al meegemaakt heb:
-Klassieke trap op kabel verhaal
-De adapter van mijn wahwah was losgekomen. Nu kun je als je wah uitstaat perfect spelen, maar eens je dan de wah inschakelt valt je geluid weg, want die wah is niet meer aangesloten. Ik ga dus enorm stoer klaarstaan om (voor het eerst in m'n leven, ik had hem pas) een helse wah solo te spelen, stamp ik het pedaal in en plots geen geluid meer... en ik wist niet wat het was.
Dat was dus een nummer zonder solo :)
-Tekst vergeten van een eigen nummer, dan maar terplaatse iets verzonnen, bleek de tekst van crazy train van ozzy osbourn te zijn :D (het nummer hebben we dan ook Crazy gedoopt achteraf)
-Op een podium waar al geen verlichting was (die was al kapot) liep de bassist het laatste lampje omver
-op dat zelfde optreden viel de stroom uit
-Voor bepaalde nummers werken wij met drumtracks, blijkt dat we een drumtrack per ongeluk gewist hadden oid. toen begon er zo een rare drumtrack te spelen waar we het maar mee moesten doen. (wat niet lukte :p)
-Ooit eens de slappe lach gekregen terwijl ik 'The house of the rising sun' aan het spelen/zingen was.
waarschijnlijk nog wel wat
Een zangeres die er genoeg van heeft en midden in een optreden de zaal verlaat. Ik dan maar het volk beginnen entertainen met wat gitaarsolo's op één van onze gitaristen zen gitaar die op niks trokken :D. Gelukkig was het in een café en was iedereen zat en was iedereen razend enthousiast.
Het ergste was nog dat de rest van de bandleden behalve de drummer het dan ook gebold waren. Maar ze zaten wel nog ergens in het café, ze schaamden zich ofzo. Dat was mijn laatste optreden met die band :D.
Ik had laatst zo'n planet waves kabel gekocht met aan/uit knop, bleek wat minder handig tijdens optreden... Per ongeluk op knopje gedrukt met als gevolg dat ik helemaal geen geluid meer had. Snapte er even helemaal niks van totdat ik het doorhad,
of bij een heel subtiel nummer per ongeluk de keiharde scheurpatch intrappen, hehe
Gezien wij de reputatie hebben het podium op stelten te zetten kunnen wij met Helldozer eigenlijk geen genante dingen voorhebben want alles wat misloopt is toch "Rock 'n Roll"... uitgetrokken kabels, omvallende drumstatieven, straplocks die niet degelijk vastgeschroefd blijken te zijn, met instrumenten tegen elkaar opbotsen op kleine podia, snaren breken (waar ik trouwens een wereldrecord in heb denk ik... er werden zelfs weddenschappen ingezet over hoeveel nummers ik zou kunnen spelen tot de 1ste snaar brak), we doen het allemaal.
Wel 1 minder R 'n R moment: 'k had men gitaar eens zo gestemd zodat er 1 snaar een halve toon te hoog stond en door het slechte podiumgeluid (ik hoorde mezelf amper) duurde het effe voor ik het doorhad... dat klonk ineens pijnlijk toen ik een stukje alleen speelde zeg.
tjah uuhhmm ik heb eens zo dronken op het podium gestaan dat ik nog niet eens fatsoenlijk kon blijven staan ..
en toch 45 minuten staan spelen ..
veel drinken en optreden gaan niet lekker samen !
ook een keer met zware kater gespeeld nog van de vorige avond, niet aan te raden, alhoewel de band me erg lekker vond spelen :S
Oew ja, dat ik dat vergeten was... eens een avond net iets te zwaar op stap geweest met onder andere onze drummer en daardoor waren we 's anderendaags net dat ietsje minder ritmevast... zeer pijnlijk in ons genre.
We hebben sinds dien besloten dat we toch een minimum aan slaap en nuchterheid nodig hebben om een goede show te kunnen geven.
Da's een klassieker. Wil je een heel gevoelig solo spelen met veel chorus ofzo, komt er plots een zware metal distortion uit je amp.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefox
Heb het zelf al een aantal maal gehad...achteraf is het grappig, maar op het moment zelf..:p