:seriousf:
Printable View
:seriousf:
Lars, even een serieuze tip:
Koop Designing Tube Preamps for Guitar ofzo van Blencowe en van Weber Tube Guitar Amplifier Essentials (laatste moet je wel een beetje mee door de regels kunnen lezen, want meneer vind alles wat niet uit de USA komt absolute rommel).
Beide boeken zijn redelijk goedkoop en geven je een behoorlijk beeld van hoe alles in elkaar zit, wat alles doet en zijn makkelijke naslagwerken. Alles wat ik weet komt uit die twee boeken, bouwtopic op het forum en met name Nico en Frans. De twee boeken zijn ook lekker om naast een leuk bouwtopic van iemand te houden en dan eens mee te puzzelen. Ik ga ze ook maar weer eens opzoeken, want ik merk dat ik behoorlijke gaten in mijn kennis heb.
Kijk er eens naar, echte aanraders.
thanks ga ik zeker doen, maar ook beginnen met het 'looprek' van frans, want ik zit al in de lambourghini terwijl.....
oke, ik heb hem nu goed geshield, draadje verbonden tussen plankje en chassis -> geen effect op de brom
flink aantal draden verlegd waarbij ik de foto's van ceriatone als uitgangspunt genomen heb, met name de getwiste rode en gele draden korter gemaakt -> geen effect op de brom.
ik wil nu dus 2 weerstanden verleggen. als ik het goed heb als ik ze bij massa weg, aan die kant zet ik ze aan elkaar vast en verbindt een draadje naar de eelco die met pin 8 van de eindbuis is verbonden (dus aan de plus kant van de 25uF 50V eelco waar die grote weerstand van 250 ohm overheen zit).
Heb geen zin in het hele topic door te lezen is het een brom die gelijk met aanzetten aanwezig is en eigenlijk niet harder wordt met volume ? Dan kan je je OT een kwart slag draaien.Kijk ook of je PT los van het chassis staat (moertje ertussen oid maar niet vlak op het ijzer pakket .
ik ga de pinnen direct op de eindbuis solderen, net met een draadje gewerkt en dat ging goed. Nog steeds bezig met het verplaatsen van draden, etc. Met name vanaf het netsnoer, moet ik wat gaan verleggen, evenals de aarding (nu 2 punten, wil ik terugbrengen naar 1 punt).
Nb. De brom wordt duidelijk harder als ik de volumeknop verder opendraai. Aan de bovenkant van de PT en het chassis zit een plastic moertje aan de binnenkant zit hij zonder moertje (zou dat ook van plastic moeten worden of juist niet?) Kwartslag draaien, maakt het nog uit welke kant op?
van de PT af