Te veel midlaag??? Ik krijg daar maar geen genoeg van :D. Op mijn Engl E530 staat de low mid op 8 :D.
Printable View
Op zijn review af zou ik 'm kopen :). Ik wil er dan een phaser en een tremolo in stoppen. Zijn beide wel effecten die ik niet vaak gebruik... Maar ja, da's GAS :ok:.
Met huidige FCB zou ik PC's gebruiken, maar met de GCP zou ik naar CC's gaan omdat ik de 4 preset-modus wil gebruiken. Dus 8 cc's per blok, waar dan al mijn effecten en overdrive op komen. Zou je met de GCP 2 CC's tegelijk kunnen sturen? Want ik gebruik eigenlijk maar 2 gainstages: 1 en 4. Da's dus alles uit of alles aan. Ik wil op de acht knoppen dan de volgende dingen hebben (not necessarily in order):
1. Phaser
2. Tremolo
3. Clean/Lead
4. Gain Lo/Hi (misschien dus samen op 1 knop)
5. Contour
6. Reverb
7. Delay
8. Chorus/Flanger
Ik mis dan nog het Pitch-blok. Dat zou mooi op de 4e kunnen als die 2 samen kunnen. Misschien een gekke plug solderen.
Edit: De GRX4 en G Lab MIDI 2x hebben wel voordelen boven de GCP. Ze zijn ze kleiner en kunnen op de pedaltray, dus scheelt weer 1 HE. Doordat ze op de pedaltray kunnen is dat met pedaltray naar voren halen ook makkelijker.
Maakt het overigens voor een tremolo uit of 'ie pre- of postgain staat? Verandert 'ie pregain de hoeveelheid gain? Want dan zou 'ie postgain moeten en dat zou helemáál niet praktisch zijn met een G Lab schakelaar.
Ik ben net terug van Nederland Muziek en heb de Electro Harmonix Pulsar geprobeerd. Allereerst stond ie pregain en wat een herrie kwam er uit zeg! Hij reageerde zoals de volumeknop op de gitaar, maar gaf vreemde kraakjes als ie bijna geen volume meer had.
Daarna postgain gezet en dat klonk véél lekkerder. Het pedaal heeft veel mogelijkheden en als ik een tremolopedaal ga aanschaffen wordt het waarschijnlijk deze. 80 euro is een goede prijs.
Omdat 'ie postgain moet zal een G Lab looper niet werken, aangezien ik ook een phaser wil hebben. Die is nog wat belangrijker dan de tremolo.
Een GRX4 is echter wél een goede oplossing omdat die 3 loops samen en 1 loop apart heeft. Ik weet alleen nog niet wat voor effecten ik wil gebruiken. Noise Gate (postgain) hoeft op dit moment niet en de meeste postgain effecten haal ik uit de G-Major. Ik verwacht dus dat additionele effecten pregain gaan.
Voor meer debat over de tremolo maak ik een nieuw topic aan bij Effecten.
Een ander probleem waar ik tegenaan ga lopen is volume: ik wilde een volumepedaal aanschaffen, maar zoiets moet óók postgain. En een volumepedaal wil ik met de voet besturen dus dan zou er sowieso een kabel terug moeten. Wat zou het leven toch makkelijk zijn met een G-Major2... Of een MIDI Controlled Volume, maar die zijn een pak duurder. Of was dat juist niet zo? Dan zou het expressiepedaal van de FCB ook meteen gebruikt kunnen worden.
Ff terug naar het onderwerp van het topic:
RJM heeft nu een kleine line mixer, stereo!! www.rjmmusic.com.
Sinds kort zijn de RJM producten verkrijgbaar bij Paul Lenders, wat ze behoorlijk duur zal maken vermoed ik :-(