Tekenend voor enkele mods, aanspreken is zeiken.
Kennelijk mis jij volledig het punt waar we het hier nu al tijd over hebben.
Printable View
Man, lees eerst eens terug voordat je commentaar levert.
>
>
>
>
Kijk nou eerst eens naar jezelf Kaboemba. En lees eerst eens voordat je je scheur open trekt:
had je de moeite genomen ff te lezen (ipv oh zo graag te willen lullen en kritiek te willen leveren) dat was mijn ban duidelijk geweest. En had jij nooit over dat verhaal van die spiegel hoeven beginnen.
Kaboemba, rellen is leuk, maar maak nou eerst je huiswerk eens af.
Dit komt namelijk niet heel snugger over.
Zoals ik al zei, ben ik 't eens (ook met Pepe) over de scheidslijn tussen mod en niet-mod. Die is niet altijd 100% duidelijk. Het is wat mij betreft vooral aan ons mods om daar bewust van te zijn. Wij moeten niet te lichtzinnig als mod ingrijpen als we ook gebruiker betrokken zijn bij die situatie. Ook moeten we niet te losjes als gebruiker reageren als we in die situatie als mod gezien kunnen worden.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is geen reden om dat op z'n minst beter te proberen.
Er zijn ook andere ideeen geopperd om die scheidslijn duidelijker te maken. Zoals "jouw" mod zijn in een forum waar je zelf juist niet post en een voorstel voor een mod-account en een gebruikers-account (met pepe's anonieme mod-voorstel als meest verregaande variant).
Die bieden idd oplossingen voor dat probleem, maar brengen duidelijk aanwijsbare andere problemen met zich mee. Ik gaf al aan dat interesse/plezier (en daarmee samenhangende specifieke kennis) een grote rol speelt in het modschap. Dat vind ik zwaarder wegen, omdat dat zorgt voor langdurig gedreven en inhoudelijk capabele mods.
Een extra mod-account naast een gewoon account heeft geen zin tenzij dat anoniem is. Anders is de mod-account binnen de kortste keren "besmet" door eventueel gedrag van de gebruiker onder z'n normale account. Dan heb je dus dezelfde situatie als nu met rode en zwarte tekst.
Anoniem ben ik persoonlijk sterk tegen, omdat ik vind dat wij als mod gemakkelijk aanspreekbaar moeten zijn op onze acties. Alleen dat geeft volgens mij werkelijke grond om ook als mod een gebruiker aan te mogen spreken op zijn/haar gedrag. Mod-anonimiteit gaat imo uit van een zeer onvolwassen manier van met elkaar omgaan. En die onvolwassenheid kan heel goed werkelijkheid zijn, maar het lijkt me juist dat je dat als mods moet proberen te minimaliseren ipv een machtsbasis ervan te maken.
Op die manier kom ik persoonlijk dus bij het standpunt dat het huidige systeem beter is dan de andere mogelijkheden, maar dat wij er als mods bewuster mee zullen moeten omgaan.
Na overleg, blijf ik weg uit dit onderwerp. De groeten.
Dat is eerste verstandige opmerking die ik in deze discussie van je lees. Je hebt er volgens mij geen idee van waar deze discussie over gaat. Of je gooit met opzet benzine op het vuur. Een goed voorbeeltje van machtsmisbruik. Het enigste wat je daarmee hebt bereikt is je collega mods in deze discussie onderuithalen. Kennelijk hebben die achter de schermen dit ook geconcludeerd.
Beste stikel, het zou je sieren niet op de man te spelen. Dit topic is bedoeld voor algemene discussie over moderatie. G.G. hier nu afzeiken met "eerste verstandige opmerking in deze discussie" kan je mening zijn, maar draag ook erg weinig bij aan deze discussie. ''Machtsmisbruik" is een hele grove term in deze en grenst aan belediging, die mag je me uitleggen. Als je het objectief kan houden in dit topic, als je per se op de man wil doorspelen moet je dat maar via PB doen, met G.G. of met mij.
Sjonge jonge,
Niks van aan trekken Boem, hij begreep het punt van discussie niet helemaal...da's wel duidelijk.Citaat:
Kijk nou eerst eens naar jezelf Kaboemba. En lees eerst eens voordat je je scheur open trekt:
Wel een beetje doorzichtig en getuigend van weinig respect voor de forumgangers als je als Mod zelf niet beledigd word maar wel iemand klakkeloos kan bannen....
Drap, heeft het in mijn opinie, zeer duidelijk en begrijpelijk gesteld.
Dus die ban-actie ziet er een beetje raar uit dan...
...ff duidelijk, ik wil niemand aangevallen, gewoon aangegeven hoe het op een doorsnee forumganger ( mijzelf ) overkomt als ik dit lees:hippie:.