voilà: olijf, vaalgroen, vuilgroen. Beige heeft haar rechten dedju! :)
Printable View
Jaa sorry. Olijfgroen is het gewoon!!
En die schakeling moet Eugene zelf maar uitleggen!
Olijfgroen vind ik prima. Maar het gaat me niet om de schakeling. Het gaat me om de vorm van de slagplaat. Vertel me niet dat jullie het verschil niet zien! :eek:
Ik zie 't ook, ennuh, die op die beige doet me denken aan een jaren '50 greyhoundbus die voorbij raast (uiteraard door een olijfgroen ! landschap). :)
Mario!
Het zit zo: Ik ben al tijden op zoek naar het voor mij ultieme tele ontwerp (zal wel nooit gebeuren hahaha) en op een dag viel er een kwartje en heb ik de tele met de SMALLE slagplaat uitgetekend.De centerlijn van knoppen en switch gebruikt als scheidslijn tussen slagplaat en body, ben al veel langer bezig met het maken en bedenken van mijn eigen pickups (candybars, néé het zijn geen p90s) en probeer een niet fenderachtige tele te maken die in mijn ogen wel werkt als ontwerp, dus met een klassieke 50ties/60ties vibe. Iets wat vertrouwd aandoet maar toch anders is dan de rest.
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...00&oe=5645D033
Een van mijn eerste 'candybar teles'.
Voorloper daarvan was de "koelkaster" :D
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...44&oe=563CCEF0
Ik had al een aantal body's gemaakt met een frontrouting met de bedoeling om daar volgens dit ontwerp nog wat teles van te maken:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...03803671_o.jpg
Zowel met als zonder slagplaatje, met enkele of dubbele candybars.
Vandaar dat ik de bredere slagplaat heb ontworpen om ook de body's met frontrout te kunnen gebruiken en ook omdat Rob Winter nadat hij mijn ontwerp had gezien vroeg of ik voor zijn tele (de zwarte met alu slgplt) een soortgelijke slagplaat kon maken.
Cheers! Eugen (spreek uit: oigun :D )
Eugen, wil jij niet teveel foto's posten? Ik word er bovenmatig hebberig van......
Hoe fraai ik de ashtraybrug ook vind, het model met twee candybars en smalle brug spreekt me nog meer aan in deze opzet. Zeker met het plaatje dat wel onder de knoppen en switch doorloopt. Zowel de beige als groene zijn retrocool!
Aaaaaaah, enorm bedankt voor je uitleg!
Dus als ik het goed begrijp zijn de slagplaten, zoals die te zien zijn op de foto's met de zwarte, de olijfgroene en de 'beige' gitaren, de voorlopig laatste versie van JOUW ULTIEME tele-variant en is de SMALLE iig het oorspronkelijke idee, maar ben je daarvan afgeweken ivm de toprouting in de bodies die je hebt gebruikt voor de zwarte en de groene?
waarom niet gewoon alleen nog rear routed bodies gebruiken voor jouw signature tele, de 'oi oi oigunizzie toch mooi-caster'
Ik ben een groot fan van jouw werk. Welke idioot maakt zelfs zijn eigen knopjes?!?!?! :D
En bedankt voor wéér een drietal foto's. Ik spaar ze. :D
Haha nee precies andersom wel een "tijdelijke" laatste versie .. De rear routed is voor mij de uiteindelijke sigtele. Alhoewel ik de front routed ook wel wil blijven maken voor mensen die dat graag willen. Voor foto's kijk eens op mijn site en op facebook..
Potdomme zeg wat een snoepjes!
Mocht je ooit te weinig ruimte hebben dan heb ik nog wel een mooi plaatsje! :D