stuk voor stuk erg lekker hoor..
Printable View
stuk voor stuk erg lekker hoor..
Stukjes kunst Oigun!
Prachtige tele's, de slagplaten vind ik vooral ook erg tof :cheerup:
Na nog eens zorgvuldig te hebben gekeken heb ik zowel de bevestiging van jouw opmerking als een enorme stijve lul gekregen. Die groene is toch ook wel heel lekker hoor. En toch blijft mijn favoriet de beige-kleurige (is het eigenlijk wel beige?) gitaar.
Waarmee ik toch een beetje met de volgende vragen blijf zitten: Welke van de twee slagplaten (die van de 'beige-kleurige', of die van de andere twee) maakte je als eerst en wát heeft jou doen besluiten te kiezen voor de verandering?
Jouw oog voor detail is onmiskenbaar en hoewel er over smaak niet te twisten valt, valt het mij op dat jouw keuzes vrijwel altijd van een esthetisch zeer hoog niveau zijn en niet zelden op dezelfde lijn als dat van mij. En ik merk dat ik een beetje zit te worstelen met de verschillen tussen de twee varianten. Natuurlijk, vaak liggen de keuzes die je maakt tussen het één of het ander binnen de esthetiek (en gelukkig is dat geen exacte wetenschap - het is de filosofie van de schoonheid - héérlijk! :D ) op een flinterdun lijntje. En die zin is in het geval van jouw slagplaat/slagplaten bijna LETTERLIJK op te vatten. Je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel. De lijn, de onderzijde van de slagplaat, over de knoppen heen laten lopen (met als gevolg dat de slagplaat bijna tegen de rand van de taille loopt), of exact in het midden van de knoppen en de schakelaar? Ik weet 100% zeker dat je daar over na hebt gedacht. Sterker, vraag me niet waarom (en trouwens, ik wéét waarom, dus je mag het me best vragen :seriousf: ), maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het een dingetje is waarop je je hersentjes flink hebt laten afmatten. Ik vermoed een esthetisch 'kussengevecht' tussen je linker en je rechter hersenhelft. Wellicht zelfs meer dan dat. Ik sluit niet uit dat het een tweestrijd is geweest tussen de 'praktische Eugen' en de 'kunstenaar Eugen' (vergeef me, ik las op de vorige pagina dat 'Eugen' jouw naam is en ik heb dat schaamteloos overgenomen in de veronderstelling dat je daar geen moeite mee hebt. Mocht dat wél zo zijn, laat het me dan aub weten. In dat geval bied ik je bij dezen en dus bij voorbaat mijn welgemeende excuses aan en zal ik het zo spoedig mogelijk verwijderen. Overigens mag je mij, net als iedereen hier, gewoon Mario noemen :) ).
WANT..., en vat dat aub niet verkeerd op, ik vind de kleinere variant, dus die met wat meer ademruimte aan de onderzijde en met de waanzinnig goed gevonden lijn op de helft van de schakelaar en knoppen, om meerdere redenen zoveel mooier dan die andere, die, zéker als je 'm naast 'die kleinere' houdt, veel lomper, minder uitgebalanceerd en gewoon ook wat minder origineel oogt.
De uitlijning met de knoppen en de schakelaar...., dat was een heel bewuste keuze. Kan niet anders. Wát heeft jou doen veranderen van opzet? Of zit ik mis en was het juist precies andersom.
Je begrijpt..., ik SMACHT naar een antwoord. Ik heb je zo enorm hoog zitten. Niet alleen als gitaarbouwer, maar vooral ook als DESIGNER. Kijk, MIJ houdt zoiets wakker. Verlos me AUB! :)
Eugen had gewoon nog een stapeltje met normale frezing liggen denk ik. Toen dat op was kwamen die echt mooie.
Ja, ik heb pas op die beige gespeeld. Man wat was dat gaaf. En die pickups! Zo warm en vet en zwoel.. Cool ook die schakeling, Eugen, hebben ze dat allemaal?
Nu maak je me nieuwsgierig, what's up met die schakeling(en) ?
heeft beige in holland een andere betekenis? ik zie geen beige gitaar hoor.
Licht olijf zou ik zeggen maar ik zeg wel eens meer wat.