Gozer voldoet i.i.g. aan het signalement.
Printable View
Gozer voldoet i.i.g. aan het signalement.
Na drie jaar dokteren is het Joe Perry en Gibson eindelijk gelukt een tremolo op een Les Paul te zetten, zijn ze de neck pickup vergeten...
https://www.ultimate-guitar.com/news..._les_paul.html
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Signature gitaar, toch? Dat betekent dat deze gitaar precies gemaakt is zoals Joe Perry het hebben wil. En als Joe blij is met één humbuckertje bij de brug en verder niks, dan krijgt ie dat en verder niks.
Of deze gitaar beter zou verkopen bij de consument indien een humbuckertje bij de hals zou worden toegevoegd? Misschien dat ze er een paar meer zouden verkopen. Ik zie dat ze gerelict zijn, dus ze zullen in een gelimiteerde oplage op de markt komen voor de die hard Joe Perry fans (dat vermoed ik althans). Dit heeft weinig te maken met verkoopcijfers. Het is marketing. Ik kan het mis hebben, want ik ben op beide gebieden geen expert, maar dat is wat ik denk.
Ik vind dat Gibson het serieus goed doet nu. Dus dan mag er ook een keer een odd ball tussen zitten. :)
Oh ik vind het allemaal prima wat Perry met z'n signature doet hoor, begrijp me niet verkeerd, maar wanneer hij komt met quotes als het beste van een strat en les paul in één gitaar verwacht ik om een of andere reden niet meteen een LP met 1 pup. Lijkt me dan een beetje een in door het #onlyagibsonisgoodenough marketingteam in de mond gelegd marketingverhaaltje en dat wij nou allemaal denken; wow, daar was ik net naar op zoek.
Maargoed. Dat wordt dan $ 8,999 dollar (schatting) meneer.
Ik had inderdaad ook minimaal 1 single coil verwacht; da's het eerste waar ik aan denk als ik aan een strat denk. Daarna komen de braakneigingen pas ;)
Meh, die mij die Joe Perry Les Paul van halverwege jaren 90 maar!
Dan maar geen tremolo....
Het ook zomaar een Billy Gibbons LP kunnen zijn.
Ja klopt, écht een honkbalknuppel, maar wat een mooie gitaar....
Ja. En wie klaagt er nou over een flinke knuppel?
Zat er nu een Wha o.i.d. onder 1 van de pots bij die uit '97 ?
Kan best zijn dat ie "maar" 25,4mm dik is, maar dik aanvoelt door het profiel.
Ik herinner me in ieder geval ook een gigantische neck, ook al heb ik die gitaar nooit zelf gehad. Kon ik als 15-16-jarige niet betalen, volgens mij zaten die dingen toen boven de fl3500,-
lets talk ceo guitar
https://www.youtube.com/watch?v=XwIuN9P6V_8
Lijkt me een goeie gast. Verstandige vent. En inderdaad, als ik de verhalen over Gibson op Namm dit jaar mag geloven, stond iedereen van vreugde en nostalgie te janken bij hun uitstalling. Ze zijn weer terug!
Maar om eerlijk te zijn..., was dit nou echt zo moeilijk? J.C. zegt het, maar hebben wij dit niet allemaal geroepen in de afgelopen jaren? Maak de gitaren die de mensen willen. Maak Gibson weer Gibson. Denk aan je rijke verleden. Dit had iedere mongool kunnen bedenken. Sterker, iedere mongool hééft het bedacht.
Nou ja..., zolang het goed gaat hoor je niemand klagen.
Maarruuu.... een G-200? Ik ben benieuwd. :)
Weet het niet hoor.
De man is eerder ingehuurd door Levi's om de oude status weer op te poetsen. Blijkbaar gelukt want door naar Gibson maar het had natuurlijk ook, ik roep maar wat, IBM kunnen zijn.
Ik gok dat onze CEO flink wat kennis heeft moeten bijspijkeren om ter zaken kunnen zijn.
Raar dat Steve Jones niet weet dat Gibson ook amps heeft gemaakt maar dat wist onze CEO dus.
Enniewee, de CEO heeft zijn mouwen voor deze marketing klus opgestroopt en heeft er zin in.
Ik heb trouwens gemist dat Henry het bijltje erbij heeft neergegooid, kan je nagaan hoe ik een & ander volg.
Het is regelmatig zo dat de meest voor de hand liggende optie ook de sleutel tot de oplossing is. Maar om een of andere reden duurt het toch vaak lang voordat men dat ziet. Of 'men' moet eerst even gewisseld worden.
Goed, kleine kanttekening, men maakte bij Gibson ook wel gitaren die men wilde. Bijvoorbeeld een solidbody LP met niet te zwaar hout, een 50's of 60's neck, twee humbuckers met daaraan 4 potmeters gesoldeerd en en ringetje om de pickupswitch. Maar dat moest dat ineens uit de Custom Shop komen en is de prijs ineens verdubbeld omdat er een keer een 'bekende' bouwer tegenaan geswaffeld heeft.
Vanuit productie gezien moet een LP als bovenstaand niet duurder zijn dan één met chambered body (je begint met net zo veel hout alleen je flikkert minder weg en de CNC frees is nog sneller klaar ook), asymetric neck (of nog erger, dat 2015 ding), een potmeter vervangen voor een tuimelschakelaar, een ringetje achterwegen laten en het lelijke lettertype van 2015 was ook niet duurder dan hetgeen we gewend waren. Niemand heeft gevraagd om die gekke fratsen maar we hebben ze wel gekregen. Je zou je dan af kunnen vragen welke behoefte hiermee werd ingevuld.
Nou kan ik me wel voorstellen dat wanneer je je standards zo gaat bouwen dat wel gevolgen heeft voor je hele Custom Shop/Historic/Pre historic/Collectors Choice/Players Choice verhaal maar dan is het antwoord op die vraag dus winstmaximalisatie, maar wel ten koste van klanttevredenheid. Omdat je ergens in je proces toch klanten nodig hebt om winst te maken is dat een strategie die vaak slechts een korte periode het gewenste effect heeft.
Lees je vaak op de GP en LP forums... GIBSON ZOU MEER NAAR ONS MOETEN LUISTEREN...
maar de klanten van Gibson zijn de dealers, die kopen in
en JanLul met zijn gitaar hebben ze geen boodschap
als het mylespaul forum nou eens elke maand 30 gitaren zou afnemen, kijk.. dan krijg je aandacht
dus je hebt nu een CEO (marketeer) die snapt dat wanneer hij wat roept
de muzikanten denken dat hij het over HUN heeft
je bent marketeer of niet
De funnel stopt natuurlijk niet bij de dealer. De dealer als klant van Gibson zal pas een tevreden klant worden als zijn leverancier bijdraagt aan een gezond rendement van z'n onderneming. En dat is dan weer afhankelijk van zijn klant; JanLul met z'n gitaar die een gitaar weil kopen waar hij nog een beetje leuke marge op maakt.
Je zou ook kunnen stellen dat Gibson geen boodschap heeft aan hun dealers, want in de USA slaapt er echt niemand een nacht minder op als er een dealer in Nederland begint te vloeken wanneer er weer een paar 2015 modellen in de meest exotische kleuren de zaak in gekruid worden (Gibson denk zo goed mee met hun dealers dat ze ook gewoon levert als je even 'vergeet' te bestellen) die ze tegen lage prijzen moeten dumpen om een beetje cashflow te hebben.
Maargoed, Gibson stuurt weer een factuurtje mee met automatische incasso dus voor hun is het probleem even uit de wereld, maar feitelijk is dat voor een dealer ook niet vol te houden en gaat hij failliet of neemt hij afscheid.
Je kan het verder allemaal zo plat slaan als je wil; als JanLul geen gitaar koopt stagneert vroeg of laat het hele proces. Waarvan akte.
Ik heb geen idee waar je het over hebt, de dealers zijn de afnemers van Gibson en die zijn op hun beurt weer verantwoordelijk voor wat ze afnemen dus die houden de vinger aan de pols.
Het zou best kunnen dat Gibson zelf naar de consument luistert maar tegelijk kan ik me niet voorstellen hoe ze dat zouden kunnen vertalen naar een model.
En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat iemand bij Gibson dan voor zo'n productielijn verantwoordelijk wil zijn.
Maar goed, misschien heb je gelijk, ik weet er niet zo heel veel van.
het dealermodel bij Gibson is volgens de verhalen die ik heb gehoord iets minder vrijblijvend dan dat je doorgeeft wat je wil hebben en zij dat dan opsturen. Er worden behoorlijk wat eisen gesteld aan het aantal gitaren in je showroom en hoe zich dat procentueel verhoudt tot andere merken. Zo claimen ze een dominante positie in de winkels van hun dealers. Daarnaast schijnen er wat afspraken te zijn over afzetvolume, en als je dat niet haalt zorgen zij ervoor dat je je afspraken nakomt. Dan sturen ze dus gewoon af. Als ze even 'een minder jaar' hebben qua modellen zoals in 2015 dan zitten ze richting het einde van het jaar met een hoop modellen op voorraad waar ze vanaf willen en die pushen ze gewoon de winkel in.
Deze snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik denk dat we ergens langs elkaar heen praten...
ut zal wel
mooiste vind ik nog dat jonesy een superdoeper, geheel naar zijn specs customshop build les paul uit deze marketeer gehosselt heeft
En dat zonder enige schaamte de air in gooit
(eX) junkies :)
Daarmee bedoel ik de salesfunnel
Dat bedoel ik, je beantwoord met platitudes terwijl je suggereert dat het een concrete aangelegenheid is.
Ik reageerde op jouw uitspraak dat Gibson geen boodschap heeft aan JanLul die een gitaar koopt omdat de dealer hun klant is. Wellicht was dat cynisme ipv een menig en heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?
Jim Kelley vertelde een keertje, er is een forum voor mijn amps en elke week is er wel iemand die zegt, hij zou die amp moeten terugbrengen, hij was zijn tijd voorruit, daar zou hij nu op binnenlopen.
De waarheid is, iets in productie nemen kost een hoop geld, er zijn berekeningen... ik moet zoveel stuks verkopen voor break even, ik moet zoveel stuks verkopen om...
ik heb wel eens gezegd op dat forum, als zoveel mensen aanbetalingen zouden doen ga ik van start... maar nul komma nul reacties...
een forum is vooral lip service maar als ondernemer kan je daar niks mee, put your money where your mouth is
dat bedoel ik met jan lul op zo'n forum die piept dat Gibson zus en zo moet doen maar geen verantwoordelijkheid wil dragen, daar kan een producent niks mee.
Ah zo. Nee met fora bezoekers die elkaar napraten heb je als fabrikant niet zo veel. Maar er is natuurlijk nog wel een verschil tussen je van niemand iets aantrekken of je niet van iedereen iets aantrekken.
:p , zit teveel op Engelstalige fora
Je reageert nog altijd op wat Da Vinci schreef. Hij heeft namelijk gelijk dat Gibson bepaalde regels oplegt aan hun dealers (en dit geldt ook zo in andere branches).
Toen Gibson al die aparte aanpassingen doorvoerde (bredere nek, heel lelijke handtekening op de headstock, automatische tuners, andere electronica), denk je dat de dealers daar om hadden gevraagd? Denk je dat de dealers stonden te springen om die gitaren in stock te nemen? Denk je dat de dealers blij waren dat er amper wat van werd verkocht? Denk je dat ze uberhaupt de optie hadden om 'nee' te zeggen tegen Gibson?
Gibson dicteert en de rest moet maar volgen. Voldoe je niet aan bepaalde voorwaarden (aantal afgenomen gitaren, aantal verkochte gitaren, te kleine winkel, ...) dan kom je niet meer in aanmerking als verdeler.
Heel apart dat je denkt dat de dealers degene zijn met inspraak of iets mogen of kunnen beslissen in dat proces. Dus ja, Gibson moet de sociale media in de gaten houden en kijken wat er nu echt verwacht wordt van de eindklant.
Vinci en ik zijn er al uit hoor!
Even een vraagje namens een kennis van mij die op zoek is naar een Les Paul en daar best wat voor over heeft (pakweg 3000 euro). Welke jaren moet je van wegblijven? Hij had gehoord dat je het beste een Gibson kon kopen van voor 2007. Zelf twijfel ik daaraan en je leest van alles. Welke Les Paul zouden jullie aanraden bij zo'n bedrag? Behalve natuurlijk veel uitproberen. Belangrijk voor hem is dat de gitaar zijn waarde behoud.
2015! Dat is volgens mij het enige jaar dat je echt moet vermijden.
Dat je het beste van voor 2007 kunt kopen lijkt me wat onzin.
Voor een dergelijk bedrag zou ik bv kijken naar een gebruikte '58 reissue.
Of (zonder verdere aanvullende eisen te weten) een '57 reissue goldtop en nog wat honderdjes in je zak houden.
Verder behoudt iedere 2de hands Gibson z'n waarde, tenzij je een heel apart geval koopt (dan weet je het maar nooit).