flauw, je hebt het dan over gitaren waar het merk, fender dan ook opstaat :sneaky:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Printable View
flauw, je hebt het dan over gitaren waar het merk, fender dan ook opstaat :sneaky:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Precies de regels op marktplaats zijn goed zat. Je kan gewoon je baggermerk Strat te koop aanbieden mits je niet net doet alsof het een Fender is.
alleen je kan gerust een replica aanbieden.
potentiele kopers moeten met bewijs komen dat het nep is. :sneaky:
Dat klopt maar dat is in zekere zin nu ook gelukt. Ik ga toch nog even met die Gretsch met die helpdeskdame verder om te zien hoe dat nou zit met dat bewijs. Ze vraagt er tenslotte zelf om.
het linkje naar amrika sturen heb je dat al gedaan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
Hoebedoellu?
naar gretsch sturen..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
ja dacht ik ook aan ivm bewijs. Het is wel degelijk in het belang van de merken om de illegale "replica's" (die Gretsch was helemaal geen replica, leek nergens op) te bestrijden en geldt volgens mij ook wel als bewijs als de Gretsch factory zegt dat iets geen Gretsch is.
Ik had het even gechecked op www.gretschpages.com/forum hoewel ik het natuurlijk zelf wel wist.
ik heb toen een tijd geleden dat linkje van bazaarofchina.com naar gibson gestuurd.
waren ze blij mee, of ze er ook wat mee doen is een tweede punt..
Afgezien dat het raar is dat een advertentie in strijd met de regels is als de verkoper juist vermeld dat het niet om een origineel gaat..
Marktplaats is niet competent om uit te maken of er inbreuk op merkrecht of wat voor recht dan ook gepleegd wordt.
Dat willen je toch ook niet Rocketman? Dat een helpdeskdame gaat uitmaken of jou gitaar een copie dan wel replica dan wel genuine is.
Als je dat wel vindt dan snap ik je gezeur, zoniet.. wat wil je dan in godsnaam van Marktplaats. Dat iedere boerelul met een mailtje advertenties van marktplaats kan halen?
Om aan te tonen of iets in strijd is met eigendomsrecht... dat is gelukkig wat gecompliceerder dan een mailtje op poten met een fotootje van internet erbij.