hij prikte er gaatjes in met een potlood. En speelde op zo goedkoop mogelijke gitaren omdat die van zichzelf al ranzig klonken. Geweldige vent....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Printable View
hij prikte er gaatjes in met een potlood. En speelde op zo goedkoop mogelijke gitaren omdat die van zichzelf al ranzig klonken. Geweldige vent....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
John Frusciante, beetje overrated maar wel respectvol minimalistisch, hij heeft niks te verbergen dus.
Kurt Cobain (rounduit slecht)
Ik vind BB King over het algemeen overschat,
ik vind dat hij zijn status als een van de beste ooit gewoon
niet waar maakt met zijn minimalisme en herhaling.
Ik heb Clapton een tijd overrated gevonden,
ik vind hem niet een van de beste ooit,
maar zijn geluid is altijd herkenbaar, krachtig en
bluesy, en hij heeft een goed gevoel voor melodie.
Michael Angelo Batio vind ik overrated als gitarist,
hij is een geweldig circusartiest.
Frusciante vind ik overrated, omdat mensen hem verkeerd
beoordelen. Voor het soort mainstream genre wat de Peppers
spelen is hij prima, maar niks speciaals. Technisch gezien is
hij niet speciaal (of hij laat het niet zien). Zijn visie op muziek
en gitaristen in het algemeen vind ik wel erg sterk,
zie de engelse wikipedia versie om te zien wat ik bedoel.
Kirk HAmmet vind ik ook behoorlijk overschat. Hij begon wel goed met een aantal leuke nummers zoals bijv. One. HOe langer hij meedraait hoe slechter zijn spel lijkt te worden. HEt lijkt wel of hij geen inspiratie meer heeft ofzo. En hij wordt zo de lucht in geprezen, onbegrijpelijk.
Yngwie vind ik niet echt overschat aangezien hij een heel nieuwe muziekrichting (neo-classic rock) heeft ontketend. Je kunt er van walgen maar die composities daar was hij toch wel de eerste mee. Dat hij een te groot ego heeft wil ik daarmee niet goedpraten.
Clapton, inderdaad. Way back in the 60's werd er zelfs gezegd "CLapton is GOd". unbelievable. Dan ga ik liever niet naar de hemel ....
Vai en Satriani vind ik wel goed. Het kunnen notenpoepers zijn maar vooral Satriani is altijd op zoek naar nieuwe ladders en nieuwe stemmingen. Zijn muziek gaat wel een beetje vervelen net als Vai's muziek maar desalnietemin heb ik niet het recht zo iemand de grond in te praten. NIet overschat dus IMO
Oh en met stipt om nummer 1
Jeff BEck wahahahahahah
Ja ik moet weer even happen :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter van Dijk
Ik denk juist dat jij hem verkeerd beoordeeld. John Frusciante speelt in principe ook niet iets speciaals, maar wat mensen (en ikzelf ook) zo mooi aan hem vinden is juist dat minimalistische. Zijn feeling, geluid en nootkeuze is juist zijn kracht (als je ervan houd).
Geen gebitch verder, hoor! Ik wil gewoon zeggen hoe ik er over denk.
Meest overschat ? Mja ... veuillez m'excuser svp maar ik snap de hype rond John Frusciante niet. Minder minimalistisch dan op het eerste gehoor vind ik en RHCP hebben nu al vrij vaak Californication uitgebracht als single, maar telkens met een andere titel :stop:
Steve Vai is technisch gezien misschien een van de beste gitaristen, maar zet hem in een band met een zanger en er blijft jammergenoeg veel meer over van de songs (zie Whitesnake, PiL). Ik vind hem bij momenten een beetje te ijverig, wil te graag laten zien wat hij allemaal en dat staat niet altijd in functie van de song. Overigens zijn zijn solowerk en zijn bijdragen bij Zappa wel te pruimen, maar dat was dan ook een en al freakshow :D
Ah, en alweer eentje die alleen de hitjes heeft gehoord.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
Duidelijk het wereldbeeld van de nieuwe generatie jonkies. Het gevoelspel van Clapton en Beck afkraken en het zielloze geriedel adoreren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braindead
Ergens wel jammer.
In de songs van Malmsteen zit echt wel veel gevoel in anders. Ja okay hij speelt een paar niveaus hoger dan Eric Clapton en speelt een paar noten meer, maar daarom is het nog niet zielloos.
Kijk Als Yngwie Malmsteen zo had willen spelen als Eric Clapton dan was hij na een jaar spelen al opgehouden met het leren van nieuwe dingen op gitaar. Eric Clapton is gewoon erg vroeg in zijn ontwikkeling stil blijven staan. Getuige ook het niet betrekken van zijn pink in zijn gitaarspel.
En adoreren is een beetje misinterpretatie van wat ik net heb gepost. Ik luister ook amper naar Vai omdat ik het gewoon ook saai vind worden. De essentie is daar namelijk ver te zoeken, maar ik zal wel de laatste zijn die hem overschat zal noemen. Dat zou ik pas mogen als ik dat niveau ook bereikt heb. En Clapton, dat niveau dat wil ik niet eens bereiken :-)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axis303
Hoe kun je claimen dat Malmsteen een aantal niveaus hoger speelt dan Clapton? Hij probeert alleen Ritchie Blackmore te kopieeren, en Ritchie is niet eens onder de indruk aldus een interview.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braindead
In het bijzijn van de topgitaristen zou ik je claim niet herhalen als ik jou was. De talloze guest appearences, het verschijnen op de lijstjes en mensen als van Halen die verklaren dat EC hun grootste invloed was maakt Clapton een legende.
Sterker nog, zonder ooit veel les gehad te hebben is hij waarschijnlijk eén van de meest natuurlijke spelers ooit die we gezien hebben in ons leven met zoveel talent. En de enige gitarist die ooit op hetzelfde voetstuk stond als zijn vriend Jimi Hendrix.