Oorspronkelijk geplaatst door
MetalPunk
Goedemiddag,
Klein vraagje betreft axe-fx en kemper. Ik ben sinds juli eigenaar van een Kemper Profiling Rack icm met een Matrix GT800FX en Bogner 4x12.
Dit werkt allemaal in principe prima, mijn beoogde doelstelling om een er eenvoudigere setup aan over te houden is gelukt. Niet meer tapdansen op een groot pedalboard met een grote stapel effecten etc. etc. maar alles lekker met maar één midiboard schakelen.
Nu komt alleen het volgende.. Soundwise heb ik mijzelf denk ik enigzins vergist, buiten het feit om dat ik de profiling mogelijkheden niet gebruik, kom ik wat tekort betreft de kwaliteit en kwantiteit van de beschikbare effecten.
Ook heb ik nog steeds geen vrede gesloten met de high-gain sounds die ik op dit moment gebruik, na een krap half jaar heb ik heel veel profiles uitgeprobeerd, zowel gratis als betaalde, echter hebben mij deze nooit echt weg kunnen blazen.
Nu heb ik laatst een Axe-FX 2 uit mogen proberen en hier had ik eigenlijk vanaf het eerste moment al een klik mee, zowel high gain als cleans etc etc. Dit heeft mij er toe gebracht om over te willen stappen van kemper naar axe-fx.
Denken jullie dat het mogelijk is een kemper rack in te ruilen voor een axe-fx 2 met enige bijbetaling?
Helaas zie ik ze niet of nauwelijks voorbij komen op marktplaats, alleen sporadisch de standard en ultra modellen.
Anders word het de kemper verkopen en zelf bijleggen voor een nieuwe axe-fx2.
Tips?
Alvast bedankt,