-
weet uit ervaring: goed laten genezen voor je terug speelt , ziet er serieuze snap uit . Heb het ook al enkele keren gehad - en altijd in frethand dedju - Ben telkens te vlug terug beginnen spelen (ook vanwege optredens) en dan duurt het lang eer dat dichtzit.
kleur vinger blend wel goed met de gitaar op de achtergrond :)
-
Dat is wijze raad Barno. Een geluk bij een ongeluk dat ik weinig op te treden heb deze dagen; alleen wat gitaarlessen gegeven, dat was niet zo'n probleem. 't Was wel vreemd, ik had 3 etmalen geen gitaar in handen gehad, niet om te bespelen althans; dat was in jaren niet meer voorgekomen.
Ik ga een slagplaatje maken en dat gaat er zo uitzien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOB6U64E.jpg
Ik ben zelf benieuwd hoe dat gaat werken. De vorm wordt vooral gedicteerd door de plaats van de knoppen en schakelaars.
Het plaatje moet ook nog mee gaan lopen met het vlak van de snaren; tussen de laatste fret en de topkam moet zo'n 15 mm verschil in afstand tot de body worden overbrugd. En misschien moet 't richting schakelaars ook nog een beetje aflopen, maar dat kan ik zonder de knoppen nog niet goed inschatten.
-
Ik vind mijn slagplaatje wel een zekere charme hebben:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BMGVTKJ8.jpg
De knoppen liggen er maar als mock up, ik ben nog steeds geen geschikte tegengekomen. Mss moet ik die ook zelf maken, een beetje off white; en de 3 tuimelschakelaars krijgen dan witte dopjes.
-
Zou ik ook nog een logootje op de slagplaat zetten ?
-
op een of andere manier klopt voor mij het slagplaat-plaatje bij deze gitaar niet echt, het zit tussen die knoppen ingeprangd en zegt mij dan te fel: ik ben er enkel voor de sier
maar laat de mening van een enkele barno je niet tegenhouden :)
-
Kijk toch nog wat gevonden! Het blijft prijzig maargoed je kan er ws wel een tijdje mee vooruit.
Die vinger is niet fijn.
Het is goed om alert op de risico's te blijven.
Keep it up!
-
@ Barno: 't plaatje zit er niet voor de sier, anders had ik het er niet gezet; vanaf de brug is het zo'n 2,5 cm omlaag naar de body en ik wou daar nog wel een plateautje tussen als steun voor de rechterhand.
@ Niekb: I don't get it, wat blijft prijzig?
De duim is nu een week aan het herstellen en het gaat gelukkig heel goed; dat plamuurmes was toch een klein centimetertje naar binnen geschoven, prettig genoeg alleen maar in het vlees :(
EDIT: bedoel je die Plastico, Niek?
-
Ik bedoel die Plastico idd. Dat had ik er wel even bij kunnen vermelden. :)
-
Niek, ik was ook wat al te vroeg uit de veren vandaag en nog niet helemaal wakker :)
Ff heel wat anders tussendoor: ik heb net uit een stukje been een plectrum gemaakt. Was ik al een hele tijd van plan. Ik kan er nog mee spelen ook! Heeft een lekker felle attack:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C8NVBLVV.jpg
Rechts een veel gebruikte Big Stubby, al 'n hele tijd mijn favoriet; maar zelfs die slijten na verloop van tijd.
Misschien moet ik er nog iets van een grip op maken; eerst maar 'ns zien of dat nodig is.
-
Heb met bewondering je hele proces gevolgd (hele topic in een keer gelezen)
Hoedje af hoor en een diepe buiging voor je doorzettingsvermogen en vindingrijkheid, benieuwd naar het eindresultaat