ziet er prachtig uit:satisfie:, hoe zit het met de rest van het paneel?
Printable View
ziet er prachtig uit:satisfie:, hoe zit het met de rest van het paneel?
de rest komt ook langzaam mee...
gisteren alle channel_selectors van voeding voorzien. Hopelijk vandaag alle footswitches op dezelfde manier. Daarna de FX verbinden met een channel_selector en een footswitch. En, alle pots opnieuw bedraden, draden kunnen nu een stuk korter. Zit nog wel wat werk in.
Dat wordt nog enkele nachtjes doorwerken dus :satisfie:
ha! mijn wekker gaat om 6u30... dus al te laat kan ik t niet maken door de week. Donderdag ben pas om 23u30 thuis... dus veel tijd is er niet tot zaterdag...
wat een werk! succes gast!
En weer een update-tje. Zoals het er nu naar uit ziet is het één na laatste effect afgerond, een envelop filter (soort auto-wah), de Neutron (een Mutron III clone). Ik had niet eerder met een dergelijk filter gespeeld, maar tis echt zeer geinig. Afhankelijk van de je aanslag verplaatst de filterfrequentie en intensiteit zich. Wah wah met je aanslag ipv met een expressie pedaal dus.
http://img122.imageshack.us/img122/2695/image049lr3.jpg
Ah, je hebt hem toch gemaakt! Zeker de moeite waard, inderdaad. Veel leuker om mee te klooien dan een dr. Q. Je hebt ook de optie met de twee LED/LDR's gekozen, zie ik. Heb je dezelfde "issues" als ik met de mijne ? De Gain die bijzonder ver gaat en het feit dat voor elke gitaar de Rx moet veranderen ?
Voor die Rx heb ik trouwens na de werkbankmeeting een externe pot gemaakt, om juist in te kunnen stellen per gitaar. Misschien wordt dat later nog een schakelaartje tussen weerstanden. Misschien een ideetje ?
Ha, hij klinkt erg goed. Veel beter dan ik had verwacht na de werkbank-meeting. Maar dat kan, zoals je zelf al zegt, heel goed aan 'Rx' liggen.
Ik heb zelf ook Rx als externe pot neer gezet.
Mijn ervaring: Gain gaat idd erg ver. Je kun er opamp clipping mee krijgen, maar in principe is de gain wel bruikbaar. Ik heb lang getwijfeld of ik de gain niet als fixed resistor wilde hebben. Maar, in de praktijk bleek dat niet haalbaar. Voor sommige settings (bandpass ipv lowpass bijv) moet ik er iets gain bij draaien.
De Rx is bij mij redelijk onafhankelijk van het input signaal. Veel meer invloed heeft de keuze voor lowpass, highpass of bandpass. Ik heb m vooral extern gezet omdat je binnen een setting nog heel veel variaties kunt krijgen door met Rx te spelen. Van 'scherp' tot 'wollig' tot 'kabbelend' ;)