de muziekwinkel?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gibson-strato
discokabels kosten 1 of 2 euro per stuk!
Printable View
de muziekwinkel?Citaat:
discokabels kosten 1 of 2 euro per stuk!
Ik wil ook een pedalboard gaan maken.
Maar kan iemand mij tips geven over
1. Van welk materiaal kan je het het beste maken?
2. Waar begin je in godsnaam?
3. Ik zie ook vaak flightcases voorbij komen maar hoe kom je dan aan een flightcase van precies de goede maat?
Je ziet soms ook ook vaak Noise Supressors ofzoiets.
Helpen die echt goed tegen ruis??
:lp:
1) Meranti Multiplex 9mm
2) Wat je denkt dat het meest logisch is. Als je een compleet stappenplan wilt, moet je maar inderdaad even goed zoeken
3) Precies de goede maat moet je of zelf maken, of laten maken. Wat ook kan is een bestaande (standaard) flightcase gebruiken als hij ongeveer de goede maat heeft. De Showmaster flightcases zijn hier populair. Dat laten maken heb ik laten doen bij www.flightcase-onderdelen.nl Erg aardige, behulpzame, en snelle mensen. Daar kun je ook je wensen kwijt en zij leveren je al het benodigde materiaal, misschien zelfs met handleiding! Hiermee beantwoord ik misschien ook een beetje vraag 2.
Met die Noise Supressors heb ik geen ervaring. Maar als je last hebt van bijgeluiden moet je de bron aanpakken en niet zo'n "bestrijdingsmiddel" gebruiken. Bovendien halen die apparaten vast meer weg dan gewenst is...;)
Mijn pedalcase is ook binnen....
dus voorlopig ziet m'n board er zo uit:
http://i95.photobucket.com/albums/l1...Fotos-0099.jpg
het pedalboard is nu:
Dunlop Crybaby --> Boss DS-1 --> Marshall Bleusbreaker II --> Electro-Harmonix Big Muff Pi USA --> Electro-Harmonix Stereo Polychorus --> Electro-Harmonix Small Clone.
de stereo output van de Polychorus gaat nu naar mn oudevertrouwde crappy tuner, aangezien ik die niet in m'n signaal keten wil hebben. en tot slot staat de footswitch van mn ENGL Thunder Drive er nog tussen.
er moet nog een voeding op komen (wordt zeer waarschijnlijk een one spot) en zo rond eind augustus waarschijnlijk nog een tuner pedaal in plaats van het rotding wat ik nu heb.
De Mijne op dit moment, niet veel speciaals maar ik heb gewoon niet meer nodig. Het enige wat ontbreekt op de foto is de Fulltone Mosfet Drive en de Fulltone WAH:
http://img530.imageshack.us/img530/1...oardat2.th.jpg
en een deftige tuner?Citaat:
Die Miami Fuzz zal weinig doen met die instellingen. :satisfie:Citaat:
Hehe, ze staan bijna allemaal dicht :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Btw Speeddemon, ik stuurde je onlangs (aantal weken geleden?) een PM om wat meer info en foto's van je pedalen voor op m'n site...
Haha heb ze net keurig netjes ingedaan, Ik moet die dingen altijd opnieuw instellen omdat ze anders gaan staan als ik ze in de koffer doe.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Lijkt me niet gezond voor de pedalen. Als de knopjes al gaan verschuiven...Citaat:
Trouwens Speeddemon, je moet toch echt een keer een mooie site hebben hoor...;)