leuk beginnersgitaartje, waar je best lang mee doen kan? zoals al eerder vermeld ergens..
"had ik dat maar als beginnersgitaar"
Printable View
Volgens mij moet je dan beter iedere gitaar op zich beoordelen en is de noemer 'echt' alleen een verzekering dat Gibson inc. er geld aan verdiend heeft, maar niet zozeer een maat voor de intrinsieke kwaliteit van de gitaar als in goed/slecht. Al zou je in principe wel een bepaalde basiskwaliteit van een echte Epiphone mogen verwachten die niet gegarandeerd is bij een illegale kopie.
Ik denk dat als je in staat bent tot op 1/10mm nauwkeurig te produceren en goede materialen gebruikt je een goede kwaliteit gitaar kan produceren.
Correct me if I'm wrong.
Ik zie hier trouwens iemand met een fake(!) quote die zich heel erg druk maakt om fake gitaren:
nickofzo is de beste gitarist van de wereld, ookal speelt hij op een Gibson Les Paul
:D
Maatje van mij heeft een vriendin in Taiwan - een chauvinistische China aanhanger - die zweert dat zij alles kunnen namaken, goedkoper en beter. :D
Hij heeft een handeltje met horloges en kleding die zij opstuurt.
Een ander maatje van mij is goudsmit en wil weleens een blik werpen op zijn namaak horloges.
Sommige schijnen inderdaad heel erg goed te zijn, zeker verhoudingsgewijs, bedoel tientje voor een Rolex, met nauwelijks uiterlijke verschillen; als dat ding het vier jaar doet, mooi toch ? :)
Andere horloges wijken wel weer verschrikkelijk af.
Wat kleding betreft, ach, alles dat die gozer zelf draagt ziet er goed uit, alles dat hij voor de verkoop houdt, dat vind ik persoonlijk wat tegenvallen. Than again, een Hugo Boss pak is natuurlijk gemakkelijk nagemaakt.
Overigens werkt zij als managements assistent bij een kledingfabriek.
En ik meen dat al die namaak kleding van diezelfde fabriek vandaan komt.
Dus behalve de normale confectie maten hebben ze inderdaad een lijntje Hugo Boss lopen. :D
Mijn indruk over die horloges en kleding is dat je moet boffen.
Je kan het zomaar treffen, en zeker gezien de prijs kun je er eigenlijk geen buil aan vallen.
Wanneer ik zelf niet een - geen kinderarbeid garantie - verlangde zou ik daar voor € 100,- shoppen en een jaar verzuipen in nieuwe kleding.
Waar ik heen wil is; niet mis met neppers, maar men moet er eerlijk over zijn en niet de hoofdprijs vragen.
Sterker nog: het is helemaal niet gezegd dat een nepper daadwerkelijk slechter is dan een echte. Het enige verschil is zoals jij al aangeeft dat in dat geval Gibson er niks aan verdient.
Punt is wel dat aangezien er niemand van Gibson langs kan komen om even een steekproef te nemen, het wel erg verleidelijk is om de marge nog wat verder op te schroeven door voor minder dure materialen te gaan.
Het komt allemaal neer op de geldende normen en waarden. Een Chinees kijkt daar heel anders tegenaan dan iemand uit het Westen. Kwaliteitsbeheersing kost meer geld dan gewoon veel priduceren en achteraf maar kijken hoe goed het is geworden. Weggooien vinden ze echter zonde, dus als ze voor het 'afval' nog wat kunnen vangen (ook iets om bij na te denken als je weer eens chinees afhaalt...), doen ze dat. En als de officiele klant niet meer afneemt, ontmantel je de productielijn niet, maar produceer je gewoon door. Talloze zakenlui uit het Westen zijn hier inmiddels mee in aanraking gekomen en weten dat alleen hele strakke controle ter plaatse nog enig soelaas biedt. Productspecificaties opsturen die kant op en er het beste van hopen betekent dat je veel spul terug kunt sturen en binnen no time op de markt jouw product voor een factie van de prijs tegenkomt.
Nooit meer een epi voor mij. Geef mij maar een pigro, puur een eerlijke made in THE nethellands
Een genuine skwaaiel?