Ik zal eens een lijstje maken van wat er eventueel weg kan okay?
maar dat originele spul van die '70 er gaat echt niet weg!!!
Printable View
Ik zal eens een lijstje maken van wat er eventueel weg kan okay?
maar dat originele spul van die '70 er gaat echt niet weg!!!
@ Mac Williams: Gaaf hoor die P-rails. Hoe bevalt het t.o.v. de oude elementen? Blijft de Les Paul nog steeds lekker dik grommen? Of is het echt anders? Anders, wil niet zeggen slechter natuurlijk!
Inderdaad zo veelzijdig?
Persoonlijk mogen alleen de andere volume en tone knoppen er weer op.
Die doet me denken aan mijn eerste (slechte) Les Paul kopie van destijds. Nieuwprijs 325,- Gulden!...
Wat ik me afvraag, macwilliams; gaan klinken die beide les pauls van jou waar je nu prails is hebt niet bijna het zelfde? Zo ja wat voor zin heeft het dan om in beide les pauls prails te stoppen, en zo nee wat is dan precies het verschil qua sound tussen beide? :hippie:
Overigens ziet het er wel suuper bruut uit !
Die knoppen horen op zo een als dit oudje, in mijn optiek mooier!
Ach je kan er nu dus :
1-p90 brug
2-rail brug
3-p90 neck
4-rail neck
5-hum brug
6-neck
7-p90 p90 B&N
8-p90 rail B&N
9-rail rail B&N
10-rail p90 B&N
zo ongeveer dacht ik
De "oude elementen waren al niet origineel maar ook al splittable
Ze klonken niet slecht maar ik wilde wat anders proberen.
De oude scheurden wel beter dan de prails maar dat hoefde juist niet
want daarvoor heb ik de onverslaanbare blackouts voor.
Ik weet al wat ik met de oude ga doen, die komen in de WR:cheerup:
briljant!!:supercool:
ik heb ook een set prails, en man, wat een geweldige pickups. in de gitaar waar ze inzaten had ik gewoon een andere tone voor ogen, maar waar ik het ouwe setje in heb zitten, klinkt het gewoon meesterlijk. DE lp tone haal ik er met gemak uit, alsje DE LP tone definieert ;) zeg maar, de ouwe paf-sound (prail parallel) is superb. smooth, warm, en toch helder, transparant, en direct. als je heel pinnig aanslaat, krijg je een pinnig geluid, en zo ook met 'wollig' zeg maar. als je in je 'santana mood' bent, levert ie je die smoothe santana tone, en als je in een wat 'fellere' bui bent, doet ie dat ook.
p90 is gewoon p90. punt.
beiden pups aan en dan de rail versie is instant strat quack.
de pup in serie is een volvette, scheurende brulboei, supergoeie harmonics, heel direct. qua tone tussen de duncan custom en de JB in. alleen voor de serie-tone zou ik die pup al als mainpup gebruiken (hoewel ik nog wel mijn eigen ontwerp goed moet testen!)
@mac: ziet er zeker niet verkeerd uit! de triple shots zijn zeker geweldig, maar ja, ik heb er momenteel geen hol aan :D
het is misschien niet de mooiste les paul, maar het is er één.
Epiphone Les Paul Studio Ebony
http://img23.imageshack.us/img23/8098/foto1ztl.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/2342/foto2zwg.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/6876/foto3zdh.jpg
http://img154.imageshack.us/img154/2807/foto4b.jpg
Speelt heerlijk, voor een eerste gitaar. Heb hem vooral genomen voor prijs/kwaliteits verhouding. De gitaar was namelijk 239 euro, versterkertje erbij voor 189 (Roland Cube 30X).
Kudo's voor de shop waar ik hem vandaan had: DWMusicstore.com. Nergens te krijgen deze gitaar, veel gezeur met Rockpalace. uiteindelijk hadden ze er bij deze winkel nog 10 stuks liggen, versterkertje was 219, maar die veranderde ze zo naar 189 aangezien ik zei dat ie bij rockpalace zoveel was. Werd snel aangepast, en ik kon de bestelling doen.
Volgende dag, alles binnen in een doos waar je een hele toffe robot outfit van kan maken, maar dat even tussendoor....
Gitaartje speelt heerlijk, alleen nog last van fret buzz, maar hopelijk gaat dit over aangezien er natuurlijk nieuwe snaren in zitten. Verder ga ik er nog humbuck covers op doen, en heeeeel misschien een witte slagplaat. Maar ik weet niet cker of dat er zo mooi uitziet, anders een zwarte slagplaat met witte binding :)
method,
mooie prijs ! (en gitaar ofcourse):)
@mac ;waarom ondersteboven?! lijkt mij totaal niet handig (schakelen). maar ik geloof dat ze inderdaad ook voor lefty zijn.
Snap je nu waarom ik je eigenaardigheden kan accepteren;)