Dat is alvast 1
Printable View
Dat was ook het enige wat ik positief kon identificeren als kenmerk dat het mogelijk om neppers zou kunnen gaan, plus dat de prijs wel aan de lage kant is en dat deze man toevallig twee (vrijwel) nieuw in doos exemplaren heeft, met zelfs het plastic nog op de elementen, en ze voor een aanmerkelijk lagere prijs dan normaal nieuw aanbiedt. Volgens mij zijn er maar weinig particulieren die even een paar nieuwe Epiphones aanschaffen om ze vrij snel daarna maar weer te verkopen. Ben benieuwd naar het verhaal: "Ja, dioe ik altijd, koop er gewoon drie en na een weekje weet ik wel welke ik het fijnst vindt en dan doe ik de twee andere weg. Daar verlies ik dan wel wat op, wardoor ik uiteindelijk in feite voor de resterende Epi LP evenveel heb betaald als voor een nieuwe Gibson LP Studio, maar dat heb ik er wel voor over".
Ik heb het idee dat er een andere producent is die wel "echte" epiphones maakt maar waar de afwerking gewoon een stuk minder van zijn of er is ergens anders op bezuinigd.
Laatst in een winkel een paar customs zien hangen die in mijn opzicht gewoon echt waren maar de diamond inleg zaten bij alle drie anders. Een ervan zat gewoon scheef. En deze komen straks/ooit op de tweedehands markt terecht en dan zal je zien dat ze hier weer terecht komen.
Misschien zijn het wel exemplaren uit de chinese muso fabriek maar nu op bestelling en (niet nauwkeurige) specificaties van epiphone.
Dat verklaart dan meteen de lagere nieuwprijs, voordeel is dat als de maatspecificaties wel goed zijn voel je straks het verschil niet meer tussen de een en de ander.
Disclaimer:
Bovenstaande is gebaseerd op vermoedens die ontstaan zijn na het optellen van ervaringen. Het is dus geen feit, misschien ook geen fictie.
nog geen reactie gehad maar wel ff geknipt en geplakt
http://img268.imageshack.us/img268/6752/nep1.jpg
je moet voorstellen dat de veel "fake" epi's gemaakt worden door chinese fabrieken die ook echte epi's maken (en er een paralel handeltje op na houden), danwel fabrieken die in het verleden epi's hebben gemaakt (en het dus nog steeds stiekem doen) en door fabrieken die ooit een bid hebben gedaan om echte epi's te mogen maken en die het uiteindelijk niet zijn geworden. Deze fabrieken hebben dus de correcte maten/onderdelen etc maar zijn in veel gevallen geen officiele producent meer omdat er wellicht kwaliteitsissues waren of misschien werden ze te duur voor gibson.
Gibson laat zijn gitaren bij verschillende producenten maken (ook binnen 1 land )en dan kun je inderdaad (soms grote) verschillen vinden bij hetzelfde model
En???????
Is moeilijk zonder echte foto's niet?
Dat is dus al een hele goede verklaring.
Gisteren las ik op een ander forum over een epiphone die in het serie nummer geen voorloopletter had en was door de serienummer site dus ook niet herkend. Het was een nieuwe dus niet zo oud dat hij daarom failde.
Echt, gasten, die foto's hier de hele tijd met de lijntjes dat de knoppen niet parallel lopen. Begrijpen jullie iets van het fenomeen perspectief. Ik wil niet zeggen dat alle foto's fout zijn, maar er echt een paar bij die vanuit totaal andere hoeken worden geknipt en dan alsnog worden vergelijken.
darom wacht ik op een reactie van de adverteerder of hij meerdere foto's vanaf bepaalde punten wilt sturen ;)
edit: ja vanuit dit perspectief is het sowieso te lastig om te zeggen ja, maar gezien hoe de gitaar ligt mag je er best lijntjes aan gaan lopen trekken het is niet dat het perspectief hier een heel duidelijk verschil maakt .. algoed tis wachten op de foto's dan kan je volgens mij pas echt oordelen (als ik daar al geen reactie op krijg dan zegt dat ook al wat ja, heb netjes gevraagd..)
wat een gedoe om een focking epi. Wie wil zon ding nou echt of niet?