Ik stel voor de afko te wijzigen in Gear Appreciation Syndrome. ;)
Printable View
Ik stel voor de afko te wijzigen in Gear Appreciation Syndrome. ;)
Ja verdomme..., heb ik me recentelijk helemaal achterlijk laten maken door de perfecte klanken van de Greer Lightspeed, ontdek ik zojuist (omdat ik me meer wilde verdiepen in dat Greer spul) de Greer Super Hornet Octave Fuzz.
Nu probeer ik mezelf al een leven lang wijs te maken dat ik een aangeboren bloedhekel heb aan fuzz pedaaltjes (wat ook feitelijk een vaststaand gegeven was), tot ik eigenlijk nog maar kort geleden (sinds enkele jaren pas) de Big Muff ben gaan waarderen en ik niet zoveel later vooral een stijve begon te krijgen van Octave Fuzz pedalen. Al heb ik ook gemerkt dat ik er nog steeds maar zeer weinigen echt de moeite waard vind. Blijft gevaarlijk terrein.
Maarrr... nu hoor ik dus net de Greer Super Hornet Octave Fuzz. En dat klinkt in mijn beleving direct 10x beter (ik lul niet!!!) dan alles wat ik ooit aan Octave Fuzzes gehoord heb. Vooral ook vanwege de 'stinger button'. Gotverdegotverrr..., wat is dát gaaf!!!
Voor het eerst ben ik blij dat de band Vulvasonic niet meer bestaat, anders had ik mezelf volledig gek gemaakt met de noodzakelijkheid om dat pedaal te MOETEN hebben! :eek:
Ik zou 'm nu ook wel lusten, maar ik heb helaas niet de juiste band daarvoor. Ze zien me al aankomen.
O, wat zou ik graag de gezichtjes willen zien als ik tijdens een repetitie blij laat weten een mooi geluidje te hebben gekocht voor mijn solootjes. Ze gunnen me wat, dus ze zullen ongetwijfeld blij voor me zijn, wetende dat ik het beste met ze voorheb en altijd met mijn geluid bezig ben. En dan na een paar liedjes dat ding aanzetten voor een 'subtiele' solo, met mijn voet vol op de stinger button. Ik denk dat er minstens eentje een zenuwinzinking krijgt en een ander zal me uit een pure schrikreactie vol op mijn bek rossen. Een derde loopt met de moed der wanhoop hard wenend en hoofdschuddend naar het toilet, de vierde verheft zijn stem en kijkt me gemeen aan (ik hoor hem ditmaal niet) en de laatste probeert met moeite z'n lachen in te houden, want hij kent me. :D
Ik had ooit een door mijzelf benoemd 'signature sologeluid', bestaand uit een combinatie van 3, 4 en soms zelfs 5 pedalen, waarbij een vaste combinatie van 3 minder voor de hand liggende pedalen de basis vormde. Zelf bedacht en trots op, maar na het uiteenvallen van Vulvasonic nooit meer gebruikt.
Ik hoor in de Greer Super Hornet Octave Fuzz, icm met 1 of 2 andere van mijn minder voor de hand liggende pedalen een tweede door mijzelf benoemd 'signature sologeluid'. Ooooooooow, ik SNAK naar een stevige band erbij!!! :D
but seriously folks
zolang je geen bands opricht om louter DAT pedaaltje in te kunnen zetten valt het allemaal wel mee
Het is dat ook mijn netwerkje steeds kleiner is geworden en dat ik geen idee heb wie ik erbij zou kunnen betrekken, anders was ik dat bandje 2,5 geleden al begonnen.
Niet vanwege een pedaaltje. En ook niet slechts omdat ik hunker naar volume, maar dat volume speelt wel degelijk een rol.
En kwaliteit, ook niet onbelangrijk. :)
Dit is ook niet eerlijk trouwens, wel? Slaat zo'n mens jou op de bek vanwege een droom, maar zodra je terug slaat schieten meteen alle hechtingen uit haar cosmetische ingreepjes en klapt ze in 98 delen uit elkaar. En jij dan weer in blinde paniek en tevergeefs naar die twee ribben zoeken, die toch echt nog ergens moeten liggen. Nee, niet eerlijk.
https://www.thomann.de/pics/bdb/262095/8592527_800.jpg
Ik weet dat ik hieraan niet ga beginnen.
Voor het geld hoeft een mens het niet te laten, maar ik heb er gewoon geen ruimte meer voor, nog meer meuk.
Niettemin, ontluikende interesse in dat apparaat.
Guitar bar in Antwerpen heeft ook dikwijls pedaaltjes van Greer op stock. Ik heb zelf de lightspeed en harmonic overdrive en lamprighter compressor op mijn pedalboardje staan. Het zijn erg goede pedalen ! De tone smuggler vind ik ook erg leuk. Deze gaat van clean boost tot fuzz.
Geen fan van Cher lees ik! ( maar wel goed op de hoogte van de door haar ondergane cosmetische ingrepen ;-))
Ik heb hun huidige aanbod aandachtig bekeken en beluisterd. Kwalitatief is het allemaal top, maar de twee pedalen waar ik het meest van onder de indruk ben zijn de Lightspeed en de Super Hornet. Maar ik snap dat je een tevreden mens bent. :)
Geen fan, maar ik heb verder ook niks tegen haar. En haar cosmetische ingrepen zijn in het verleden al zo vaak besproken, daar kon je gewoon niet omheen. :)
Cher heeft een heel fijn album gemaakt, soort Charles Bradley vibe
lang voordat Charles Bradley uberhaupt een sound had
dat deden supersters in die tijd wel vaker, back to the roots, namen ze iets op wat ze zelf ECHT mooi vonden
verkocht niet geweldig maar dat heeft ze daarna ruimschoots goed gemaakt met al of geen autotunes
heeft ook wel goede dingen op het doek gedaan hoor,
die film met Wynona Ryder... Mermaids dacht ik?
https://www.youtube.com/watch?v=arMskrggkrE