Er zou een '56 neck bij zitten die echter niet meer goed is en een '62 neck, die nu op de gitaar zit.
Tja, wat moet je met zo'n advertentie.....???
Printable View
Ik vertrouw het niet.... Er is maar 1 foto?
Blackie had een one piece maple neck, deze heeft een rosewood toets. En dat zou dan een slab board moeten zijn, dus met een dikke plak rosewood, dat plat op de maple neck is geplakt en waarbij de neck zelf geen skunk stripe heeft. Dat zou tevens het ontbreken van de walnoten plug op de kop verklaren.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Voor een relatief laag bedrag heb je een gitaar dat bestaat uit allemaal pre CBS onderdelen. Dat is meer leuk voor het idee dan dat het per se een goed instrument is. Dit gezegd hebbende, ik heb op vergelijkbare gitaren gespeeld die echt te gek klonken. En het heeft altijd iets stoers om te kunnen zeggen dat je een gitaar bezit met een gerefinishte body uit '56 en een hals uit '62 (bij velen favoriet). Bij dit soort gevallen heb ik altijd zoiets van 'vergeet originaliteit en beoordeel de gitaar op zijn eigen kwaliteiten'. Want als het instrument gewoon goed klinkt en lekker speelt, dan zou het die €1300,- zomaar eens waard kunnen zijn. Mojo hebben die dingen meestal al.
Het enige probleem is dat je met zo ontzettend veel rekening moet houden om er zeker van te zijn dat je koopt wat je denkt of hoopt te kopen. Zorg dat je goed beslagen ten ijs komt en schroef het ding volledig uit elkaar. En er wordt zoveel rotzooi en nepspul verkocht tegenwoordig.
Ik weet nog dat ik ooit een echte 62'er strat van iemand kon ruilen tegen mijn nog relatief nieuwe American Standard strat. Ik wist dat het ding opnieuw was gelakt (lang geleden, want het zag er alweer aardig gerelict uit) en dat de meeste hardware was vervangen door goudkleurige Fender hardware. Maar ook de elementen waren vervangen door goedkoop Japans spul. Ik twijfelde zo lang dat de deal uiteindelijk toch niet doorging. En ik weet nog steeds niet of ik daar nu spijt van moet hebben of niet. Ergens wel, want het ding speelde voortreffelijk en klonk gewoon goed. Voor 900 gulden is dat dan toch iets waaraan je je geen buil kon vallen. Aan de andere kant..., achteraf bleek dat slechts de body en het slagplaatje origineel waren. Nou ja, origineel. De body was dus gerefinished. De neck leek absoluut origineel, maar zelfs daar twijfelde de aanwezige personen aan. Dan krijg je dus een op- en aftreksommetje van zo ongelofelijk veel verschillende factoren, dat het eigenlijk gewoon geen doen is om er een prijskaartje aan te hangen.
Als het verhaal klopt en de gitaar klinkt en speelt te gek en je hoeft er niet al te diep voor in de buidel te tasten, dan kan dit een hele leuke toevoeging zijn aan je collectie. Maar als je alleen een Squiertje bezit en je bent op zoek naar een kwalitatief echt goede gitaar en je hebt met veel pijn en moeite €1100,- bij elkaar gespaard en je breekt je hoofd over hoe je het resterende bedrag bij elkaar moet zien te harken......, nee dan zou ik 'm absoluut afraden. Voor iemand met een redelijk ruime beurs en een voorliefde voor ouwe meuk kan het een hele leuke gok zijn.
Lastig.
Ik kan er nog niet mijn vinger op leggen, maar iets zegt me dat dit zaakje stinkt. De kleur van de kop zou haast oranje moeten zijn en de vreemde stukjes tekst brengen mij toch ernstig aan het twijfelen.
Het is in ieder geval een keurig autotranslate verhaaltje vanuit het Engels. Helaas levert google vooralsnog geen hit op die naar de echte advertentie leidt.
waarom niet??
dat is dezelfde drogredenatie als je veel op ebay treft daar zijn er ook veel die niet willen verkopen of kopen van iemand die nog niet zo lang daar rondloopt en nog niet veel gekocht/verkocht heeft.
nou stinkt deze ad op speurders wel een uur in de wind maar dat heeft hele andere redenen.
Er staat op Gitaarmarkt weer een hele rits 'creatief-met-Google-translate'-advertenties.
Bij deze krijg je bijvoorbeeld een mooie poedel-koffer erbij!
En deze 'Gipson' kijkt als een oude gitaar, ben benieuwd naar de blik in zijn ogen! :seriousf:
Hier heeft google translate ook z'n werk gedaan :
Prachtige giPson
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=177662
OOPS dubbele post met tw pieter
Ik ga zo even wieden, straks opgeruimd weer open.
Even drie dingen voor we weer verder gaan:
- Ik heb welgeteld één rapportage gezien voor deze bitch fight. Lamme reacties waren er helaas genoeg, beetje jammer.
- Dubbel accounts worden niet geoorloofd
- Als je grap, cynisme of sarcasme even niet begrepen wordt ligt dat niet per definitie aan de ontvanger. De zender kan ook zeggen "sorry, blijkbaar begrijp je me verkeerd, ik bedoelde slechts...". Gelijk hebben en doordrammen is iets heel anders dan goede manieren. Die laatste worden zeer op prijs gesteld en het scheelt ontzettend in de bitch fights die moeten worden opgeruimd..
Back on topic.
Maar..... Wie heeft er nou gewonnen?
Geintje: ik ben blij om te lezen dat ook de moderator van gitaarmarkt.nl de ads heeft verwijderd. Ik vind gitaarmarkt.nl nog sltijd een hele fijne site.
Mijn neef heeft een afspraak gemaakt om een R9 op te pikken morgen. Ik ga eventueel mee maar dit lijkt mij een gevalletje te mooi om waar te zijn. Zoniet dan heeft hij echt mazzel!
http://link.marktplaats.nl/751187538
Nep of echo?
Ben benieuwd of het een echte is. Laat ons het weten! En mocht het geen echte zijn pof die persoon helemaal in mekaar, oplichters ben ik allergisch voor en als ik de advertentie zo lees, vind ik de schrijfstijl enorm rammelen en het verhaal erg fishy.
Ik probeer het eerst uit te sluiten natuurlijk; best een wereldreis! Mocht het om een imitatie gaan dan gaat het wel mis ben ik bang... Ik ben best een rustig en vredelievend mens; mijn neef daarentegen valt in de categorie " hard gillend wegrennen indien over zijn zeik"...
Mij lijkt het echt te mooi om waar te zijn in dit geval al hoop ik natuurlijk van niet.
...één dag actief op marktplaats en woonachtig op een adres waar je niet even snel naar toe rijdt als je niet al op Terschelling woont...
tja... kan. Hoop voor je dat je geluk hebt maar ik zou ook een beetje rekening gaan houden met de spreekwoordelijke koude kermis.
Denk je ook aan "heling"?
Zeker, heling kwam ook al bij mij op al snap ik dan niet dat je het serienummer laat zien op MP
Ik vind die gouden stickers ook maar raar...
Heb je 'm al aan de telefoon gehad?
Hij adverteert 'm blijkbaar ook vanuit de VS op Ebay :stop:
http://www.ebay.com/itm/2012-GIBSON-...item46124aa550
@Swaag
Thanks, dat zegt genoeg!
Maar niet doen dat reisje naar Friesland, anders maakt je neef zich misschien schuldig aan openbare geweldpleging en is jouw zondag naar de kloten! Dat wil je toch niet.
Ik heb zelf een soort van antenne voor fishy Ads en let met name op de schrijfstijl van de advertentie tekst.
Gaan we ook niet doen; ik vond het al vreemd allemaal maar zocht én vond hier verdere bevestiging, thanks!
Gewoon gemeld op MP; dat hij mag branden in de hel, weggooier.
You're welcome mate, daar is dit forum voor! Goed gedaan mannen 👍
Ik ben benieuwd hoe het verder zou gaan als je het door laat gaan. Gokjes:
- vanavond ineens een mailtje dat om wat voor reden ook de afspraak niet door kan gaan, dat er veel gegadigden zijn die meer bieden, maar hij jou toch de koop wil gunnen, maar dan wel zsm geld overmaken en dan krijg je hem ook zsm opgestuurd.
- op de afgesproken plek (natuurlijk ergens zonder al teveel getuigen) morgen een ontvangstcomite dat je duidelijk maakt dat als je leven je lief is je het geld maar moet overhandigen, zonder een gitaar als tegeenprestatie.
Ik ga de ad in ieder geval ook even melden.
ik ben r ff op ingegaan.. kijken wat ie zegt.
Maar helaas komt het wel voor. Vaak wordt dan afgesproken op een plek waar ook geen pinautomaat in de buurt is, zodat de koper het geld wel bij zich moet hebben. Of ze bieden heel vriendelijk aan mee te gaan naar de pinautomaat, waarna je alsnog de sjaak bent.
die advertentie van die gibsun is ook wel heel nep hoor. Hij zet zijn eigen email adres er in omdat marktplaats soms laat is met mailtjes doorsturen, maar hij heeft pas 1 dag een marktplaats account, dus hou zou hij dat kunnen weten?
Ik vertrouw de MP ad voor geen meter....teveel spelfouten en rare zinsconstructies...
....en niet vergeten, opsporen die man en vingertje afhakken😉
het lijkt ook dat de serienummer op het certificaat 924 is en op de headstock 921.
Gokken of de advertentie klopt is niet echt meer nodig, we waren er al achter dat de foto's keurig "geleend" zijn van eBay: #12420
Hallo,
>
> zijn dit foto's van de gitaar zelf (dus door u gemaakt, de gitaar die u daardwerkelijk te koop heeft?) prachtig ding, moet er van kwijlen hoor..
>
> groeten Alex
>
Beste,
inderdaad ik zat er zelf ook aan te kwijlen toen ik het kocht,
Kunt u morgen langskomen?
Maar ik ben tegen 00:00 uur weer thuis
kunt u mij dan mailen kunnen we een dealtje sluiten
Mvg
Zo, die vraag werd keurig ontweken… :seriousf:
Beste flinstone,
>
> Interessant, ik zou graag met u in contact komen; heeft u een telefoonnummer voor mij?
>
> Ik ben absoluut geïnteresseerd en kom de gitaar graag bij u ophalen voor de gevraagde prijs,
>
> Groet,
En dan dit als antwoord:
Beste,
Ik ben op dit moment niet thuis
kunt u mij tegen 00:00 uur lastig vallen dan ben ik weer thuis ! graag mailen om 00:00
mvg
Wat een mongool joh...
het serienummer lijkt me sowieso al niet pluis..
http://i963.photobucket.com/albums/a...d/DSC_0032.jpg
http://i963.photobucket.com/albums/a...d/DSC_0033.jpg