Op mijn beurt heb ik soms de reden dat dit freakin forum een groot deel van je beweegreden is... & wanneer zijn die damned dingen van je nu eindelijk eens af ? :D
Printable View
ze zijn af 'when ever I see so fit!'. en zoals ik al eerder zei, ze zijn nu af, eindelijk.
en het forum is zeker niet een beweegreden van mij. Ik was alleen in de waan dat men het leuk vindt gear te bekijken, zeker als het gewoon mooie gitaren zijn. Ik vergat alleen dat het hier veelal hollandsche heikneuters zijn.
Hey Orpheo, ik vind dat je ontzettend mooie gitaren hebt en ben ook erg benieuwd naar hoe ze klinken en hoe ze onderling verschillen. Daarnaast denk ik wel dat je je goed moet bedenken dat je niet iedereen even om kan lullen op dit forum. Elke gitaarzoekende gitarist is geen potentieel Warmoth freak.
Tenslotte post je je gitaren ook wel vrij vaak krijg ik de indruk, maar mij hoor je niet klagen want ik zie ze graag! (NL'se betekenis, niet de Belgische) Ben ook erg benieuwd naar je nieuwste creatie!
@ Pannekoek en Mac Williams: a big thanks
Orpheo, je komt op de een of andere manier gewoon enorm betweterig over. Niemand anders kan verstand van les pauls hebben, want dat heb jij al. Tenminste, zo komt het over dan he. Op de een of andere manier zorg je er zelf voor dat bijna elke post van je over dit gezeik gaat. Probeer gewoon wat minder fel te reageren, en neem eens wat van iemand anders aan of desnoods niet zo betweterig er op reageren.
P.s. Stiekem zijn we allemaal toch wel jaloers dat we niet voor zoveel geld aan gitaren hebben :seriousf:
Ergens snap ik zijn punt ook wel. Ik vind de meeste van z'n Warmoths ook niet mooi maar over tone en bespeelbaarheid ga ik niet oordelen, want ik heb nog nooit een Warmoth van dichtbij gezien. En dàt is wat velen wel eens durven vergeten :) oordelen puur op merknaam is een dikke DON'T. Er gaan heel wat crap Gibsons rond!
lees eens even terug, en kijk dan eens wie er fel begon? Ik toch zeker niet? :)
En ik geef al duidelijk aan wat het idee is van mijn set, en toch zijn er dan nog mensen die enorm boude statements durven te plaatsen, zonder kennis van zaken te hebben. Tuurlijk hebben de heren op enorm veel gitaren gespeeld, maar ik durf te wedden dat nagenoeg niemand op een warmoth heeft gespeeld, en de commentaren zijn altijd hetzelfde: gave, geweldige gitaar, supertone, maar het is geen gibson. gibson is niet zaligmakend. En juist dat koppige beeld dat alleen Gibson een goede les paul kan maken, is ergerlijk. Als mijn warmoth geen echte les paul is, is een gibson LP standard dat imho ook niet. kamers of gaten, verkeerde tenon, verkeerde carve, verkeerde brugpositie, verkeerde vorm, verkeerde hals, verkeerd headstock. Moet ik doorgaan?
Er zijn op dit forum denk ik niet heel veel mensen die meer weten van een LP en hoe deze in elkaar word gezet als ik. Een paar mensen waar ik van weet dat ik van hen nog kan leren, zijn Fred Dons en Macwilliams, omdat deze heren een enorm technisch inzicht hebben, en op een heel andere manier naar de LP kijken dan ik, en ik hun info opzuig als een spons, in de hoop dat anderen kunnen leren van wat ik weet. Ik refereer alleen eventjes naar de pickup-summary. Ik ben eigenlijk nog niet klaar, maar er is totaal niet op gereageerd, en eigenlijk vrij weinig input van anderen, en weinig 'waardering'. Ik deed het voor mijn eigen plezier, maar ook omdat ik het zinvol en nodig vind dat er een samengevoegd verhaal is over elementen, omdat dat er niet echt is. Beetje loshangend op het internet, veelal niet correct. Net als met les pauls. Betweterig ben je alleen tegenover mensen die minder weten dat jij, dat is wat ik te horen krijg van mijn prof, en dat houd ik ook in mijn achterhoofd.
Nogmaals het gaat er niet om dat je mijn Lp's niet mooi vind, of juist wel. Als je ze niet mooi vindt, ok. Ik wel. Ik snap het heel erg dat 2 a 3 van de 5 flink over the hill zijn, maar direct alles af te fakkelen, omdat 'gibson' (of fender) niet op de headstock staat, is kansloos. Gooi die oogkleppen af.
Wij Nederlanders zitten wel te foeteren dat die Amerikanen kortzichtig zijn, maar het zijn wel die Yanks die toch maar wel mooi, keer op keer, enthousiast zijn over projecten en ontwerpen die niet conventioneel zijn! Zelfs de meest rode redneck reageert enthousiaster op een gemiddeld project dan de meesten hier. Ik merk het op alle USA-fora. Out of the box thinking... Ik hoef hier niet aan te komen kakken met magnetswap voor een betere tone (investering van 5 euro!), omdat 'nieuw element' een heiligdom is waar niet aan getornd mag worden Immers wat kan zo'n magneetje nu uitmaken, krijg ik dan te horen.
Die amerikanen hebben een enorm muzikaal bewustzijn, en snappen het instrument, en dat onbreekt er hier nog wel eens aan. Zelfs gitaristen hier waar ik van weet dat ze enorm goed spelen, hebben nog oogkleppen op waar de knol van de schilleboer jaloers op zou zijn. Openstaan voor andere ideeen mag echt hoor.
Een nederlander is niet tolerant, hij is onverschillig. Zo lang hij of zijn leven maar niet enigszins bekeken of aangetast wordt, boeit het hem geen reet. Wanneer er een dissonant ontstaat, zal deze zich sterk verzetten, en de hakken in het zand zetten.
Bekrompenheid heerst. Niet alleen in de Tweede Kamer, maar ook hier, en dat niemand het ziet, maakt het des te schrijnender.
@mods: dit is dus niet een algemene 'rant' tegen Nederlanders, maar effe om aan te tonen hoe narrowminded men hier is, omdat er dus gewoon keer op keer niet gelezen word naar wat ik precies zeg. Er word maar wat aangenomen.
Ik geef je overigens helemaal gelijk dat mensen vaak te zeer gefocust zijn op een merk. Vergelijk het maar met auto's. Er zijn genoeg merken die veel betere sportwagens maken voor minder geld, maar toch willen de meesten het liefst een ferrari.
Ik denk dat je je er gewoon bij neer moet leggen dat veel mensen er zo tegenaan kijken. Denk gewoon bij jezelf, ik weet wel beter, ik profiteer van mijn eigen kennis en wie daar niet naar luisteren wil heeft gewoon pech.
Het punt is alleen dat je (en je "tegenstanders" net zo goed) er zo lang op doorgaat dat het gewoon vermoeiend wordt. En dat keert alleen maar tegen je. Het was een van de eerste dingen die mij opviel toen ik hier begon mee te lezen op dit forum, dat zegt toch iets.
Je moet gewoon geen mensen meer willen overtuigen. Als ze iets willen weten vragen ze het wel. Doe gewoon lekker je verhaal over wat jij vindt zoals in je elemententopic en leg de negatieve reacties gewoon naast je neer.
Gibson Les Paul Custom 1985
Epiphone Les Paul Custom 2004
http://i449.photobucket.com/albums/q...e/HPIM3636.jpg
Gefeliciteerd en welkom bij de customclub:D