voeding zo dicht bij je wah lijkt me ook niet lekker :S
Printable View
voeding zo dicht bij je wah lijkt me ook niet lekker :S
Andere patchkabels, voedingsbron bij wah vandaan, indien mogelijk bepaalde effecten in de fx loop van je amp. Kijken of 2x een GE-7 geen problemen opleverd. De dingen staan bekend als ruismonsters (al heb ik er bij mijzelf geen last van).
Wat die oude ce-1's betreft; Ik denk dat het puur leeftijdsverschil is + dat de input overstuurt + het feit dat ze befaamde tonesuckers zijn + dat ze flink kunnen storen. Desondanks klonk ie nagenoeg hetzelfde als de ce-1 die ik getest heb en zo zijn er velen met mij die nagenoeg geen verschil horen. Het lijkt me ook raar, want het is het ce-1 circuit (maar dan true bypass, ruis weg en geen storing meer) en er zit gewoon dezelfde nos mn300nogwat chip in. Hij heeft trouwens geen trimpots.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
ok die opmerking heb ik vaker gehoord, ga er wat aan doen! (voor de rest zijn mijn problemen zo goed als opgelost na een setje nieuwe snaren en terugdraaien van de drive-levels van max naar driekwart)..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
tnx
patchkabels ga ik binnenkort ook s vervangen..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
Ik vond het zelf ook heel vreemd hoor, maar het viel mij in ieder geval op, misschien heb ik wel twee gare oude CE1's gehoord en dat ze daarom zo lekker klonken, geen idee...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ewout
drive levels op max.. ??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
hoe staan je 'volume'-knoppen dan? want alles op max lijkt me beetje erg fuzz'achtige brij worden..
zijn je afgebeelde GE-7 settings ook de settings die je gebruikt? zou je dat niet met je TS-9 of ander drive-pedaal kunnen doen?
waarom heb je trouwens zo 'veel' pregain/gain pedalen?
misschien kun je de GE-7's voor een MXR 10-bands eq vervangen..
Of de GE-7's op een andere plaats zetten (bijv. 1tje pre-gain en de andere na je od's..!)
andere suggestie is idd goede patchkabeltjes en zo weinig mogelijk 'stroom' en 'signaal' bij elkaar in de buurt...
wah uit de buurt v.d. voeding..
en wellicht is het een suggestie om die NS-2 in de loop van je amp te zetten, daar hebben Yngwie en John Petrucci 'm altijd vaak gebruikt..
dan ben je meteen dat afschuwelijk lange kabeltje van je 'keten' naar die NS-2 kwijt..
kort gezegd:
- kabelweg zo kort mogelijk houden, strategischer plaatsing van pedalen, dicht bij elkaar en patchkabels van 30cm + vermijden.. (kan als 'antenne' gaan werken nl.)
- signaal/stroom gescheiden houden
- volume hoger dan drive/gain zetten, of alleen als écht fuzz-lawaai effect gebruiken..
-GE-7's niet direct achter elkaar zetten.. ?
ff snel antwoorden:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
mijn volumeknoppen staan voor thuisgebruik vaak lager dan de gain-knoppen.. in bandsituaties is dit inderdaad andersom zoals jij adviseert
de GE-7 settings zijn o.a. voor Crunch + Solo (ik draai er dus voor de crunch wat extra laag in voor de TS-9, en voor de Solo dan een mid-boost)..
Verder gebruik ik de GE-7's om mijn cleane geluid te shapen (hou er rekening mee dat de settings waar ik het hier over heb allemaal voor thuisgebruik zijn, en dan speel ik op een Epi Valve Jr. (zonder tone control)
De GE-7's heb ik op verschillende plekken getest, en twee ervoor werkt voor mij het beste
Waarom heb ik zoveel pre-gain pedalen? De TS-9 is voor blues/rock, de GV-2 voor rock/metal, en de FWO voor mijn ZZ-Top momenten (en omdattie gewoon vet is :p )
De Meat gebruik ik om het signaal na al die gain nog wat sizzle mee te geven..
De voeding is inmiddels verplaatst naar het midden van het bord, dat speelde idd ook parten
Volgens mij heeft het geen zin de NS-2 in de loop van je amp te zetten als de ruis van je pedalen afkomstig is..? Als je versterker zelf ruis veroorzaakt helpt t wel om de NS-2 in de loop van de amp te zetten..
In mijn geval zit de NS-2 op het board om GE-7, TS-9, GV-2 en FWO tussen het spelen door in toom te houden (vroeger had ik nog ergere problemen met een Big Muff, dus vandaar..).. Moet wel eerlijk zeggen dat het vooral de GV-2 is die problemen veroorzaakt, dus ik zou kunnen overwegen alleen die in de NS-2-loop te zetten, dan heb ik idd die lange patchkabel niet meer nodig :)
De patchkabels worden iig vervangen als ik weer s wat moet bestellen bij Piet Joosten..
--
ohja, bedankt voor de tips!
en toch vind ik het een leuk boardje:D
Klopt, Poul Cioks heeft me persoonlijk gemailed dit niet te doen met de Big John. Wah's zijn nogal gevoelig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
edit: sorry, was al vaker genoemd.
Hoe is het nu met de voedingsbron verder van de wah??